Ga naar inhoud

Stamper niet oke ???


Britt

Aanbevolen berichten

Claire... Is het heel lastig om te lezen en mensen te geloven als zij er verstand van hebben? Er zijn nu al een aantal dingen voorgekomen waaruit blijkt dat jullie DA niet konijnkundig (genoeg) is, dus stap daar nou eens vanaf!

Het lijkt me overigens ook niet echt fijn voor het beestje als het verkeerd behandeld wordt en straks dood(ziek) is. Dan lijkt het me beter dat ie even met het OV naar een DA moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 936
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, dollie zei inderdaad panacur. Maar Panacur in pillenvorm voor konijnen heb ik nog nooit van gehoord!! Het zit namelijk in een tube.... En dan smeer je het op je groente o.i.d.!

Dit topic gaat weer dezelfde kant op als al jullie andere topics.

Het komt goed?! Ik heb er een héél hard hoofd in!!

Jullie zijn wéér koppig/eigenwijs!! Jullie DA is niet konijnkundig!!!

Dat merk je aan álles wat hij zegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeg eens iets ? eem operatie of na laten kijken , hoeveel kost dan bijvoorbeeld ?

Ik zou niet weten wat dat kost.

Een konijn castreren was 37,50.

Ik denk wel dat je eens naar de DA moet gaan waar ik net was, zij kwam erg kundig over!

Vroeg veel dingen aan mij en vertelde ook nog wat dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA heeft net gebeld, en moest tabletten halen ( panacur ) dus nu heb ik panacur voor stamper, voor 30 dagen ! en als het dan niet overgaat dan moet het in opname.

Hoe moet je die geven, die tabletten? Hopelijk lukt dat, zou zonde zijn als je weer wat van je spaargeld kwijt bent aan iets dat je niet kan gebruiken.

Moet je de antibiotica ook nog blijven geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loesah: Wat heb jij moeten betalen voor het consult vandaag?

Misschien dat dat ze kan overhalen

Dollie had het inderdaad over panacur... maar ik ben er 100% zeker van dat ze niet de pillen bedoelde.

Daarnaast hamerde ze er op dat al jullie andere konijnen ook behandeld moeten worden.

het komt goed !

En weet je wat zo spijtig is... dat komt het op deze manier niet.

EC is iets vréselijk.... met deze afwachtende houding, zitten jullie straks in het slechtste geval met 5 konijnen met actieve EC... 1000 euro kunnen jullie nooit ophoesten.

Daarom willen we jullie helpen door te kijken hoe dat rampenscenario te voorkomen valt.

En weet je, dat kun je ook deels, dat is het mooie...maar dan wordt het wel tijd dat jullie in actie gaan schieten!

En het hoeft niet zo duur te worden als jullie onmiddellijk het juiste middel hebben. Echt dat is niet duur!

Daarnaast zijn die luizen of wat het dan mochten zijn helemaal weg of enkel verminderd? Als de DA dit nakijkt kan je ook met het juiste middel behandelen (laat dat middel hier in BE bijna de helft kosten als in NL en laat ik dat nu gewoon in huis hebben...)

Wij proberen jullie te helpen om te voorkomen dat jullie straks zonder konijnen zitten (omdat ze allemaal dood gaan)... omdat we snappen dat jullie van ze houden. Maar laat dan ook zien dat jullie echt zo veel van jullie konijnen houden en geef toe dat het op deze manier niet gaat en aanvaard hulp en raad die wordt aangeboden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit bedoel ik weer , Dollie had gezegt Panacur halen, hebben we gedaan !

is 't weer niet goed ?

wat kunnen we nu wel goed doen ?

we hebben 6 tabletten en 1 tablet moeten we door 5en delen en zo kunnen we er 30 dagen mee doen : 6x5=30

die moet je oplossen in water en dan via een spuitje in de mond brengen ;)

en ja Carprofen Drops moeten we tot a.s. zondag geven 2 x per dag,

en idd die Panacur had Dollie 't over dat Stamper hier 6 weken en de andere konijnen 2 weken, maar dat was niet nodig zij hij ;)

ik hoop echt dat jullie mij begrijpen :)

ik heb gekeken op de site Loesah, maar ik ben bang dat papa niet meerijd ;)

en de luizen zijn ook verminderd, zover ik zie !

en we weten het niet of ze EC heeft, onze dierenarts heeft alleen gezegt dat ze spierzwakte heeft, en da ze een injectie heeft gekregen voor haar rug te ontlasten, en we hebben die medicijnen,

wij kunnen niet meer doen dan wat we doen ;)

en we doen echt ons best echt waar !!

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je t al geprobeerd, 1 tablet door 5 delen?

Ik heb al moeite als ik er 1 in 2 moet doen.

Jullie bedoelen het goed, maar jullie doen altijd altijd ONGEVEER wat er gezegd wordt en pas na een hele tijd. Dollie zegt panacur halen, jullie halen het, maar dan in die tabletvorm, wat voor konijnen heel raar is, zodat we sterk twijfelen aan de KK van jullie dierenarts.

Iedereen zegt hier dus: ga ook eens naar een echte KK dierenarts, hebben jullie dat gedaan?

Na al die verhalen die we hier op bb hebben kunnen lezen over konijntjes met EC, die spijtig genoeg lang niet allemaal goed zijn afgelopen, is het belangrijk niet ongeveer te doen wat goed is voor je konijntjes, maar julie moeten HELEMAAL doen wat goed is. Anders vrees ik (en vele andere hier ook) dat het wel eens slecht zou kunnen aflopen met je konijntjes.

Ik hoop dat je nu een beetje begrijpt waarom iedereen maar blijft commentaar geven op het geen wat jullie niet doen en jullie niet prijzen om hetgeen wat jullie wel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit bedoel ik weer , Dollie had gezegt Panacur halen, hebben we gedaan !

is 't weer niet goed ?

wat kunnen we nu wel goed doen ?

we hebben 6 tabletten en 1 tablet moeten we door 5en delen en zo kunnen we er 30 dagen mee doen : 6x5=30

die moet je oplossen in water en dan via een spuitje in de mond brengen ;)

en ja Carprofen Drops moeten we tot a.s. zondag geven 2 x per dag,

en idd die Panacur had Dollie 't over dat Stamper hier 6 weken en de andere konijnen 2 weken, maar dat was niet nodig zij hij ;)

ik hoop echt dat jullie mij begrijpen :)

ik heb gekeken op de site Loesah, maar ik ben bang dat papa niet meerijd ;)

en de luizen zijn ook verminderd, zover ik zie !

en we weten het niet of ze EC heeft, onze dierenarts heeft alleen gezegt dat ze spierzwakte heeft, en da ze een injectie heeft gekregen voor haar rug te ontlasten, en we hebben die medicijnen,

wij kunnen niet meer doen dan wat we doen ;)

en we doen echt ons best echt waar !!

En dat klopt dus niet! Het is wél nodig!!!

En wat betreft de luizen, deze zijn dus ook nog niet helemaal weg begrijp ik? Dat gaat lekker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat duur 4 weken voordat alles weg is Sabbie !

maar ik wil wel naar een andere da, maar mijn zus en ik vertrouwen hem, wij kunnen het ook verkeerd zien, maar zoals ik al zeg iemand hier op bb heeft dat gezegt dat hij kk is dus zijn we naar hem gegaan !

snappie ?

en da klopt we hebben voor honden en katten ! dat hebben ze ons gegeven ?

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat bij de lijst met kk da's dat het gebasseerd is op 1 of een paar personen hier van BB en dat het dus niet gegarandeerd is..

Naar aanleiding van de verhalen die jullie hier vertellen komt de da helemaal niet kk over. Vandaar ook dat iedereen jullie adviseerd eens naar een andere te gaan. Zo kun je ook het verschil zien/merken en komen jullie dan miscshien terug op je oordeel over jullie huidige da.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat duur 4 weken voordat alles weg is Sabbie !

maar ik wil wel naar een andere da, maar mijn zus en ik vertrouwen hem, wij kunnen het ook verkeerd zien, maar zoals ik al zeg iemand hier op bb heeft dat gezegt dat hij kk is dus zijn we naar hem gegaan !

snappie ?

en da klopt we hebben voor honden en katten ! dat hebben ze ons gegeven ?

En er gaat geen belletje rinkelen als je een geneesmiddel voor honden en katten meekrijgt?

Nu heb je mazzel dat dit hetzelfde middel is, maar ik vraag me af of Stamper nu makkelijk te behandelen is...

Behandelen jullie de andere konijnen nu ook met panacur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil wel, maar hoe ?

ons pap rijd niet mee,

dus ik ben bang dat er gaan andere keus is

Sorry, ik zou heel graag willen,

en ik ga niet iemand vragen van BB, want mijn moeder vind dat ook niet nodig,

ik vind het hartstikke aardig dat mensen dat aan bieden,

en idd we nemen jullie hulp aan, maar soms duurt het wat langer dat geef ik toe,

en nee we behandelen de andere konijnen niet hij heeft daar niks over gezegt tegen claire ;)

maar ik moet nou gaan, want we gaan eten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en da kan trouwens goed zijn dat het niet voor jullie overkomt,

hij vraagt en zegt ontzettend veel, en ik kan niet alles opslaan :P

maar hij weet wel ontzettend veel, zodra hij iets ziet weet hij het meteen !

Ik merk het ja... Panacur voor honden en katten, te korte behandeling en geen behandeling voor de andere konijnen! Wat een top dierenarts!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .