Ga naar inhoud

Fluffy & E.cuniculi.


Jsmn

Aanbevolen berichten

Ja, het oog heeft nog steeds die rare waas erover. Had jij het nog gevraagd trouwens en de foto laten zien? De dierenarts vertelde mij dat het heel goed kon zijn dat dit een symptoom is van EC en dat het of blijvend is, of vanzelf wegtrekt. Vond wel dat hij vandaag wat alerter was op gebied van kijken.

Ja ik heb navraag gedaan en helaas zei mijn schoonmoeder dat ze het oog er hetzelfde uit vond zien als de ogen van mijn nijntjes. Ook Lotje kreeg op het laatst een waas over haar ogen.

Ik had je graag iets anders verteld!!

Hoe gaat het nu??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Lotje, is zij overleden daaraan?

Het gaat goed hoor. Mijn moeder wou hem gisteren even op de arm houden, en vond hem (klinkt best bruut) wat minder 'botterig' aanvoelen. Ik vond het best eng om hem op te tillen hoor, was bang dat ik zijn ruggetje brak, zo zwak en mager was hij. Hij is heel erg alert en ziet er veel beter uit. Zijn vacht ziet er minder gelig uit, zijn kopje staat weer zoals normaal (iets scheef, maar dit heeft hij altijd al gehad een beetje). De waas zit er nog wel, maar gelukkig aan 1 oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een kleine stijgende lijn in zijn gewicht.

Dat hij niet zinnelijk meer is, komt me bekend voor. Lotje liet ook alles lopen.

Houd de pootjes in ieder geval goed schoon, anders krijgt hij doorligplekken.

Lotje haar pootjes spoelde in dagelijks in een kom water en fohnde het daarna droog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij laat niet alles lopen, hij doet zijn behoeften alleen niet meer in hun toiletje maar gewoon op een plaatsje die hij zelf uitkiest. Zijn pootjes zijn helemaal schoon gelukkig. Ik hoop maar dat zijn gewicht niet morgen weer lager is, maar gewoon omhoog blijft gaan, en hopelijk haalt hij de 1700 weer, of zelfs ietsjes meer. Vind het zo lastig om in te schatten hoeveel hij mag wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons huiskonijn Rebel, een dwergrex-dalmatiner van een jaar oud, is zondag 19 aug. tussen 19.00u en 20.00u ziek geworden. De symptomen waren: evenwichtsproblemen (als gevolg van) het naar voor en terugdraaien van de ogen. Als hij uit zijn huisje kwam tolde hij rond als een bromtol.

De week hieraan voorafgaand viel ons al op dat hij wat shagrijnig was, en veel tijd in zijn huisje doorbracht.

rond 23.00u zijn wij gestart met Enrofloxoral. Wij hadden al het vermoeden dat het om E.C. ging, mede door wat wij lazen op dit forum.

Maandag om 9.00 was de d.a. open en werd ons vermoeden bevestigd. Hij heeft nog wel de oren gescheckt op oorontsteking, dit was niet het geval.

Wij zijn direct gestart met Panadol, hebben de Enrofloxoral doorgezet en hebben dit aangevuld met Protexin professional, een vitamineboost-preparaat tegen de nadelige gevolgen van de Enrofloxoral.

Na 2 dagen waren de verbeteringen al duidelijk merkbaar, dit heeft heel de week doorgezet.

Vandaag, maandag 17 aug, een ruime week na de uitbraak is Rebeltje alweer genezen verklaard. We zien ook geen symptomen meer, hij is weer vrolijk en levenslustig.

Natuurlijk zijn wij bedacht op een eventuele terugkeer van E.C., maar we zijn voorlopig heel dankbaar dat we zo snel konden reageren door de doorgegeven kennis in dit forum, dat heeft de d.a. ons ook nog eens gezegd. BB en alle mensen op dit forum, BEDANKT!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons huiskonijn Rebel, een dwergrex-dalmatiner van een jaar oud, is zondag 19 aug. tussen 19.00u en 20.00u ziek geworden. De symptomen waren: evenwichtsproblemen (als gevolg van) het naar voor en terugdraaien van de ogen. Als hij uit zijn huisje kwam tolde hij rond als een bromtol.

De week hieraan voorafgaand viel ons al op dat hij wat shagrijnig was, en veel tijd in zijn huisje doorbracht.

rond 23.00u zijn wij gestart met Enrofloxoral. Wij hadden al het vermoeden dat het om E.C. ging, mede door wat wij lazen op dit forum.

Maandag om 9.00 was de d.a. open en werd ons vermoeden bevestigd. Hij heeft nog wel de oren gescheckt op oorontsteking, dit was niet het geval.

Wij zijn direct gestart met Panadol, hebben de Enrofloxoral doorgezet en hebben dit aangevuld met Protexin professional, een vitamineboost-preparaat tegen de nadelige gevolgen van de Enrofloxoral.

Na 2 dagen waren de verbeteringen al duidelijk merkbaar, dit heeft heel de week doorgezet.

Vandaag, maandag 17 aug, een ruime week na de uitbraak is Rebeltje alweer genezen verklaard. We zien ook geen symptomen meer, hij is weer vrolijk en levenslustig.

Natuurlijk zijn wij bedacht op een eventuele terugkeer van E.C., maar we zijn voorlopig heel dankbaar dat we zo snel konden reageren door de doorgegeven kennis in dit forum, dat heeft de d.a. ons ook nog eens gezegd. BB en alle mensen op dit forum, BEDANKT!!!

Panadol? ik neem aan dat je Panacur bedoeld?

En ik denk dat je met de panacur wel door moet gaan;dacht zelfs min. 4 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, is Panacur, we zijn ook zo blij dat 'ie het weer zo goed doet. Heb wat overhaast geschreven, maar we waren er gelukkig op tijd bij en hebben heel snel gereageerd, zei de D.A. dat is waarschijnlijk de reden van dit snelle herstel.

Dus zo snel mogelijk reageren, en bij Panacur geldt; baat het niet? schaden doet het ook niet. Dus als je sterk E.C. vermoedt, zo snel mogelijk met medicatie starten.

Succes allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tilde hem net op, En 'Poeh hej' dacht ik, wat ben jij een zware pummel ineens. Dus ik wegen, ja hoor! 1700 gram! Echt hoe blij kun je worden van een dikker geworden konijn :lol: 12 augustus woog hij nog 1623 gram en vandaag een mooie 1700! Hij is nog steeds wat mager (dat zijn ze toch als je hun ruggengraatje voelt?) maar dit is echt een vooruitsprong waar ik blij om mag zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag wat betreft de antibiotica. Op het flesje stond; MINIMAAL 14 dagen. vandaag is de 14e dag, maar er zit nog heel ietsjes in het flesje, en de dierenarts zei: Je mag het ook opmaken. Wat kan ik nu het beste doen. Opmaken, of vanaf morgen niet meer geven? Ik geef liever geen antibiotica als het niet meer nodig is.. maar als het beter is om het flesje op te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .