Ga naar inhoud

Fluffy & E.cuniculi.


Jsmn

Aanbevolen berichten

Je MOET hun ruggegraatje juist kunnen voelen.. Als je hun ruggegraatje niet meer voelt zijn ze echt véél en véél te dik. Waarschijnlijk is hij (allang weer) op gewicht. 80% van de konijnen die bij de dierenarts komen zijn te dik, en dat is op zich niet zo gek, als ik om mij heen kijk zie ik nergens ruime hokken (én mogen ze niet dagelijks loslopen, mijn hokken zijn ook klein als je het mij vraagt maar ze lopen hier zo vaak mogelijk los) en als mensen horen/zien dat ik mijn voer afweeg.. Dat vinden ze belachelijk eigenlijk. En dan nog al die troep uit de dierenwinkel.. Wat was mijn punt eigenlijk? Dikke konijnen?

Oh, ja, natuurlijk.. Doordat je dus overal om je heen dikke konijnen ziet, klopt je idee van een gezond gewicht denk ik niet. Dat dikke konijn is gewoon normaal. Ik heb mijn konijnen ook nooit te dik gevonden, tot Loes me hier op wees (dat héél veel konijnen te dik zijn bedoel ik, niet dat die van mij dat ook specifiek zijn) en ja.. Zelfs nu ik er echt mee bezig ben, blijven ze gewoon dikkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan heeft iemand mij dus verkeerde info zitten geven, want ik had van iemand aangenomen dat als je het ruggengraatje kunt voelen ze te dun zijn :lol: Goed dat jij me hierop wijst, anders had ik gewoon net zolang gevoerd tot ik het ruggengraatje niet meer voelde. Wel lastig om in te schatten wanneer je konijn op goed gewicht is. Ik vind Fluffy eigenlijk nog wel te mager, want je voelt bij zijn achterste heel erg zijn heupbotjes zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vind ik ook enorm moeilijk.. Indy heeft haakjes gehad en is toen enorm afgevallen, dus ik enorm bij voeren om hem maar voor de ingreep (onder narcose) weer een beetje op gewicht te krijgen.. En boem, toen was hij alweer te dik. Daarom zijn rasloosjes ook zo lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende info heb ik gevonden op een andere site....

Bij een konijn met een gezond gewicht kun je gemakkelijk de ribben en de ruggengraat voelen. Bij te dikke konijnen kan dit niet. Te dikke konijnen hebben ook vaak een sterk ontwikkelde wam. Een wam is een huidplooi onder de kin, waarin vet wordt opgeslagen. Die wam kan in de weg zitten als je konijn zijn blindedarmkeutels wil opeten.

Te zware konijnen lopen extra risico op leververvetting, chronische diarree en zere hakken. Ze hebben een kortere levensverwachting dan konijnen met een gezond gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een Citaat van Cindy gevonden, dit was de info die ik had gelezen.

Het is wel een topic over Franse Hangoren

Heb net even gevoeld bij Fluf. Ik voel wel in het midden/rond zijn achterlichaam op zijn rug twee botjes zitten naast elkaar. Bij Binky voel ik dit niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga op je gevoel af zou ik zeggen en als je bij de DA bent even navraag doen over zijn gewicht.

Ik heb bij Lotje wel gezien, dat de glans van haar pels opeens verdween, denk dat je daar ook op moet letten.

Ik ga nu offline, nog even met de nijnen knuffelen en dan vroeg naar bed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .