Ga naar inhoud

Fluffy & E.cuniculi.


Jsmn

Aanbevolen berichten

Hoe groot de kans is.. Ik durf het je niet te zeggen. Ligt er ten eerste al aan of je er op tijd bij bent. Met Joy ben ik vrij laat begonnen met behandelen, hij is een maand later overleden. We waren toen ook op een punt waarop we twijfelden of we nog door zouden gaan. Met Indy heb ik eigenlijk ook te lang gewacht, want mijn dierenarts zei dat het geen E. cuniculi (wat dus mijn idee was) kon zijn, omdat konijnen dan altijd een scheef hoofdje hebben. Dit heeft hij tegen mijn vader gezegt, mijn vader zei alleen het eerste. Twee weken later zijn de haakjes weggehaalt, met Indy's pootjes ging het steeds slechter, maar de dierenarts zei weer, nu tegen mij, dat het niet kon. Heeft verder ook niks gedaan. Toen ben ik in overleg met Loes (zwarte panter hier) begonnen met Panacur en met Indy gaat het super nu, dit was in maart, hij is nu in juli weer helemaal de oude.

Ik weet dus niet wat de officieële cijfers zijn, als die er al zijn, maar ik heb het van twee kanten meegemaakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hij is een paar weken geleden een keer niet lekker geweest. Toen at hij niet meer en lag hij stil in een hoekje en heb ik meteen een andere DA gebeld, en die zei toen 'kijk het nog maar even aan'. Op een geef moment ging dat over en werd hij weer in orde en toen zei de DA dat dat waarschijnlijk een lichte gasaanaval was.

Toen ik woensdag bij hem keek vond ik hem er niet oke uit zien en ben ik direct naar de DA gegaan en meteen begonnen met de panacur, maar ik weet dus niet of die klachten een paar weken geleden ook al hiervan waren. maar toen heb ik niets gemerkt. Hij was deze week nog in de tuin aan het rondspringen en rennen, echter woensdag merkte ik pas dat het mis was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update over hoe het vandaag gaat.

Met mij in ieder geval aardig 'verrot' want ik heb weer geen slaap gehad. Niet om de konijnen hoor. Ik zal het kort samenvatten: Vanacht ging ik nog weer even kijken hoe het ging en toen stond er vanuit het niets een poes voor mn voeten die vervolgens ging miauwen en spinnen en rondjes om mijn voeten rennen. Nou ik wou weer gaan slapen, maar meneer/mevrouw gaat gewoon voor de achterdeur zitten hahaha.

Met fluffy gaat het redelijk. De konijnen krijgen standaard iedere ochtend een klein korstje van een boterham, nadat ik de vogeltjes brood heb gegeven. Altijd als ik zeg 'Kijk eens wat lekker' komen ze als een gek naar voren rennen en gaan ze helemaal tegen de tralies klimmen wachtend op hun stukje brood^^ Dat deed fluffy dus gisteren niet, maar vanochtend was hij dan toch ook fanatiek! Begon helemaal naar de tralies toe te rennen en trok meteen dat stukje brood uit mijn handen om vervolgens op te eten. Gelukkig heeft hij nog niet door dat ik zijn panacur op een stukje andijvie geef, hij eet het nog steeds op:yes:

Niet te vroeg juichen natuurlijk, maar zijn kopje staat niet schever dus er is niet veel verslechtering opgetreden, en dat is natuurlijk erg belangrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het er inderdaad helemaal vanaf hangt hoe erg je nijn er aan toe is...Mijn Oscar begon 's ochtends met een scheef kopje, waarna ik meteen naar de DA ben gegaan, de behandeling ben gestart maar ik was blijkbaar toch te laat. 's Avonds begon hij namelijk al met tollen en kon hij nauwelijks meer rechtop staan. Toen is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Maar als jouw nijn gewoon nog alles doet zoals eten, drinken, lopen etc. dan DENK ik dat de kans gewoon aanwezig is dat alles goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het maar, we kunnen niet meer dan ons best doen he!

Het konijn waarmee hij samen zit is echt zo ontzettend lief voor hem. Elke keer als fluffy zich aan het wassen is komt hij naar hem toe om hem te helpen haha :D En hij ligt elke keer bij hem om hem te ondersteunen enzo! Ik merk wel dat fluffy zo nu en dan op een dag zeg maar met zijn koppie gaat schudden, en vervolgens zijn oor gaat krabben. Maar dat doen mijn konijnen opzich wel vaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eventjes weer een foto en een filmpje van vandaag. Hij heeft een beetje genoeg gekregen van de Olvarit haha, binky is er gekker op! eerste foto is wat wazig, Maar z'n koppie is niet schever geworden. Wel staat zijn mondje weer open. Dit heeft hij normaal ook altijd.

Dit was gisteren:

Foto0121.jpg

En deze (helaas wazig) vandaag

Foto0133.jpg

Foto0132.jpg

Filmpje: (wel je beeldscherm keren hahaha, telefoon stond verkeerd om)

http://s155.photobucket.com/albums/s299/xjsmn/?action=view&current=Video0014.flv

aangepast door Jsmn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet op het geluid letten hoor, vóóral niet bij het tweede filmpje.

th_MVI_8077.jpg

Ik weet het niet zo goed meer, het is al bijna een jaar geleden, maar ik geloof dat ik dit filmpje ongeveer een week nadat alles begon gemaakt heb. Het begon toen allemaal op donderdag, wij zagen hem zo zitten in z'n hokje en dachten dat hij een beroerte of hersenbloeding had gehad. Dus naar de dierenarts, niet onze normale dierenarts want die is 20 minuten rijden, wij gingen er vanuit dat dit niet meer goedkwam en dat we geen andere keuze hadden dan hem in laten slapen. Bleek dat we die dus wel hadden, helaas geen konijnkundige dierenarts, dus hij zei dat het een middenoorontsteking was. Op vrijdag of zaterdag heb ik hier, ik was toevallig al lid omdat Joy duizend en één andere problemen heeft gehad in zijn korte leventje maar ben daarna nooit weer geweest, een topic geopent en toen zei iedereen dat het waarschijnlijk eerder E. cuniculi was. Op maandag of dinsdag zijn we begonnen met behandelen en ik denk dat dit filmpje het weekend daarop is gemaakt.

th_MVI_8376.jpg

Deze is ongeveer twee weken later, een week voordat hij overleden is, gemaakt. Je ziet dat het een stuk slechter is, zijn koppie staat schever, hij reageert minder, hij heeft minder evenwicht.. (Nou ja, dat kon ik toen constateren, ik weet niet of je dat aan de hand van beide filmpjes ook zo ziet.. Heb ze niet terug gekeken..)

Ik vind hem op het eerste filmpje al slechter dan jouw konijn, voorzover ik dat aan de hand van die foto's en dat filmpje kan beoordelen natuurlijk, voorzover ik dat überhaupt kan beoordelen. En dat terwijl ik nog vol hoop zat toen ik dat eerste filmpje maakte en zelfs bij het tweede filmpje nog niet aan opgeven dacht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik vind dit zo naar om te zien :( Niet lullig bedoeld hoor, maar gewoon zo vervelend voor Joy. Om heel heel eerlijk te zijn, word ik hier wel een beetje bangig van, omdat het verschil van het eerste filmpje van jou en de foto van fluffy niet heel erg veel verschilt snapje. Ik hoop dat het bij Fluffy niet zover gaat komen, maar wel nog veel sterkte met Joy want ik kan begrijpen dat dit heel moeilijk en zwaar voor je is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.. Voor Joy was het beter, die is zijn hele leven ziek geweest helaas. Ik vind het zelf ook naar om te zien dus heb ze net ook niet terug gekeken.

Omdat ik zelf het idee had dat Fluffy er (qua hoe scheef zijn koppie staat op de foto's) beter aan toe is heb ik de filmpjes laten zien.. Misschien toch beter niet kunnen doen, sorry. Maar in ieder geval nog niet opgeven.. Ik weet niet precies wanneer je verbetering zou moeten zien, met Indy zag ik die denk ik na anderhalve week behandelen? En op dit moment gaat het nog niet slechter, dat is al iets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geeft helemaal niet dat je het liet zien, als ik het niet had gezien en ik had mijn konijn zo aangetroffen als op het tweede filmpje was ik waarschijnlijk heel erg geschrokken en meteen in paniek geraakt hoor. Is Indy een ander konijn van je dat ook EC heeft? Of heb je daar ook een topic van, ik zal eens zoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al aan het zoeken :yes: ik ben alleen te lui geweest om ze een naam te geven op Photobucket..

IMG_0406.jpg

Deze is gemaakt vóór ik naar de dierenarts ging. Hij was toen in een paar maand tijd een beetje afgevallen, maar in een week tijd opeens heel veel én hij zat onder de urine. In deze staat is hij voor het eerst bij de dierenarts geweest, die zei dat het geen EC kon zijn (volgens mij had ik dat al eerder genoemt in dit topic? Bovenaan de vorige pagina geloof ik) en wist ook niet wat het wel was, dus zijn we zo weer naar huis gegaan. (Ja, wel met diagnose 'haakjes' hoor..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook een konijntje met ec,dag 1 tolden zn ogen alle kanten op en koppie licht scheef,dag 2 kop stond echt bijna volledig omgedraaid,hij krijgt nu al 2 weken panacur en hij is iig aangekomen en zn ogen staan stil,hij doet alles gewoon alleen die kop blijft zo staan..

hij heeftr de 1e dagen ook metacam gehad.

nou las ik dat een koppie ook zo kan blijven staan ?

dollie weet jij wanneer je kan spreken van genezen zijn?

tis wel jammer want het is een lief en mooi diertje...zn moeder is ook heel zorgzaam over em .hij is 10 weken.

ik vind fluffy er ook goed uitzien nog hoor gelukkig!

als je de mijne ziet dat is echt bizar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee weken later hebben we de haakjes laten verwijderen, toen zag het er zo uit (alleen is deze foto twee dagen later genomen, toen zaten er ook een paar wondjes, vergelijkbaar met schaafwondjes) en heeft de dierenarts dus niks gedaan.. Dit is na twee dagen behandelen. De huid was al aan het helen doordat ik hem de eerste week bijna dagelijks en later een paar keer per week een bad in biotex heb gegeven en daarna de pootjes goed ingesmeert met vaseline.

IMG_1640.jpg

IMG_1641.jpg

Ik weet zeker dati k veel meer foto's heb gemaakt, maar ik kan ze niet vinden. In ieder geval, drie weken later zagen zijn poten er zo uit:

IMG_2521.jpg

IMG_2522.jpg

Zoals je ziet, groeit er haar! Na drie weken kon ik dus een hele duidelijke verbetering zien. Ik heb alles toen heel goed bijgehouden doordat ik Loes (Zwarte Panter) een aantal keer per week een pb'tje heb gestuurd vol vragen en updates, maar ik kan niet alles weer vinden.. Heel jammer en vooral heel vervelend. Maar ja.

edit; Nog een paar foto's gevonden, deze is met vier weken:

IMG_3453.jpg

En deze heb ik niet gekeken van wanneer die is eigenlijk..

IMG_4750.jpg

En op dit moment gaat het perfect met hem, je ziet nauwelijks dat hij dat haar gemist heeft, het is wel wat korter én een stuk witter dan de rest, maar dat zie je alleen als je het weet.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook een konijntje met ec,dag 1 tolden zn ogen alle kanten op en koppie licht scheef,dag 2 kop stond echt bijna volledig omgedraaid,hij krijgt nu al 2 weken panacur en hij is iig aangekomen en zn ogen staan stil,hij doet alles gewoon alleen die kop blijft zo staan..

hij heeftr de 1e dagen ook metacam gehad.

nou las ik dat een koppie ook zo kan blijven staan ?

dollie weet jij wanneer je kan spreken van genezen zijn?

tis wel jammer want het is een lief en mooi diertje...zn moeder is ook heel zorgzaam over em .hij is 10 weken.

ik vind fluffy er ook goed uitzien nog hoor gelukkig!

als je de mijne ziet dat is echt bizar

Weet niet, ik denk na zes weken Panacur? Maar EC blijft wel altijd in het lichaam zitten, er is dus altijd kans dat het terugkomt.. Dus écht genezen kan volgens mij niet eens.

Overigens zul je dat in de toekomst ook in de gaten moeten houden, ik geloof dat ze bijv. veel gevoeliger zijn voor entreacties en dergelijke..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ziet fluffy er dus ook uit! Hij is gewoon achter helemaal geel. Zijn poten ook heel erg. Vooral rond zijn staart. Hij is ook zo mager. Hij weegt maar 1.70 ongeveer, morgen ga ik hem weer even wegen.

Hij heeft niet dat de plekken kaal worden O.i.d. hij is gewoon heel geel en zijn vacht ontzettend dof en droog

aangepast door Jsmn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ruik je het dan ook? Indy rook echt enorm naar urine.. Omdat je DA niks rook.. Ik heb de allereerste foto meer zijn kontje op foto staan dan zijn pootjes, maar het haar was al dunner en knalgeel. De huid was zichtbaar geirriteerd, heel erg roze (een konijnenhuid hoort wit te zijn) enzo. Maar je geeft al Panacur, dus als het veroorzaakt wordt door de EC wordt dat nu aangepakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ruik je het dan ook? Indy rook echt enorm naar urine.. Omdat je DA niks rook.. Ik heb de allereerste foto meer zijn kontje op foto staan dan zijn pootjes, maar het haar was al dunner en knalgeel. De huid was zichtbaar geirriteerd, heel erg roze (een konijnenhuid hoort wit te zijn) enzo. Maar je geeft al Panacur, dus als het veroorzaakt wordt door de EC wordt dat nu aangepakt..

Net even geroken, het ruikt gewoon naar haar eigenlijk.. wel een klein beetje zuur maar als het echt een urinelucht was had ik dat wel opgemerkt. Ik moet wel zeggen dat ik vind dat hij er iets schoner uitziet dan voordat ik met panacur ben begonnen. maar dat kan ik me ook inbeelden, want panacur naar 3 dagen al werken? Weet niet of dat zo is. Het spuitje geeft trouwens nooit precies de 0,7 ML aan. ik ga er liever iets overheen dan dat ik er iets onder blijf. dat kan niet heel veel kwaad toch?

Blijf nog steeds hopen dat er geen oorontsteking achter zit. Maar dan had hij wel pijn moeten hebben, hij is nog heel actief en ik vind dat hij vergeleken met 2 dagen terug een beetje is opgebloeid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt beter ietsje te veel geven dan ietsje te weinig met Panacur..

Maar euhm, ik zeg hier nu wel vanalles, maar meer ervaring dan wat je op dat filmpje en op de foto's ziet heb ik ook niet hoor.. En veel meer kennis ook niet.. Niet dat ik hier zit te liegen ofzo, maar ik zou toch niet 100% op alles vertrouwen hoor! :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van veel mensen gehoord dat je panacur absoluut niet mag onderdoseren, en dat overdoseren bijna onmogelijk is aangezien het niet wordt opgenomen door het lichaam. Ach, 0,75 Ml is vast minder erg dan bijv 0,65 als hij 0.7 moet hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .