Ga naar inhoud

Fluffy & E.cuniculi.


Jsmn

Aanbevolen berichten

Ik wil niemands situatie bagatelliseren maar ik vind het hoofd van Fluffy eigenlijk nog vrij eh 'recht' staan. Oscars kopje hing op een gegeven moment bijna in een 90 graden hoek. Vóórdat ik mijn dierenarts vertelde dat Oscar ook om zijn eigen as heen tolde, had hij goede hoop dat eigenlijk alles wel goed zou komen. Ik was alleen dat ene cruciale puntje, namelijk het tollen, vergeten te melden en zodra hij dat hoorde, gaf hij eigenlijk alle hoop op. Ook de Wilhelminakliniek zag er geen heil meer in. Maar omdat Fluffy dat niet heeft en nog steeds vrij levendig is en doet wat ze moet doen, zie ik best wel positieve openingen. Ben je al eens met fluffy langs de wilhelminakliniek geweest? Ik ben even vergeten wat er exact op de voorgaande pagina's allemaal vermeld is :)

Iets meer geven dan 0,7ml kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is in Utrecht he. Ik ben er niet geweest met hem, omdat ik vind dat we hier een goede konijnkundige dierenarts hebben. En het is wel even reizen met de auto dus om dat nou te gaan doen? Ik woon behoorlijk afgelegen en alles is me wel wat ver weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk trouwens wel dat er sinds ik vanmiddag science selective heb gehaald ze er echt volop van eten. Heb echter maar 40 gram in het bakje gedaan voor hun allebei, en dat is nu wel bijna leeg. Vraag me af of ik het nog moet bijvullen vanavond, omdat fluffy er schijnbaar ook goed voor eet, maar het andere konijn moet niet teveel gaan eten lijkt me.

Dollie had jij ook dat je konijn(en) op een geef moment zichzelf niet meer konden wassen? Ik zat ze net wat witlof te geven en fluffy ging zich wassen, en soms was hij ook een beetje rechtopstaand, en gelukkig kon hij zichzelf in balans houden en viel hij niet om. Gister viel hij echter wel meteen om toen hij nieuwsgierig op zijn achterpoten de boel ging verkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joy had er wel moeite mee.. Maar pas later, ik denk dat dat begon rond de tijd dat het tweede filmpje is gemaakt. Ligt er ook nog weer aan hoe je het opvat: Hij had direct al moeite met wassen, omdat hij dat scheve koppie had, hij was uit balans.. Maar niet of nauwelijks meer kunnen kwam later pas.

Indy heeft gelukkig heel weinig problemen gehad, alleen de urinebrand en je merkte wel dat zijn achterpootjes wat verzwakt waren, hij heeft binnen op mijn kamer gezeten ('s nachts) een aantal weken en dan zat hij in de bench, dan mocht hij 's avonds rondlopen tot ik ging slapen (want mijn kat slaapt ook bij mij en ik durf dat niet aan ookal istie heel lief voor hem) nou ja dan is het natuurlijk in de bench, uit de bench, weer in de bench voor een hapje eten, weer uit de bench.. Dan moest hij dus over het opstaande stukje, hooguit 10 cm, springen, een gezond konijn heeft daar normaal gesproken echt geen moeite mee maar hij behoorlijk soms.. Heb er direct een paar handdoeken over gelegt zodat hij zich niet kon bezeren, dat was anders geheid gebeurt. Maar wassen is nooit een probleem geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dus wel dat je konijn pas ongeveer de tweede week pas echt erge symptomen kreeg. Maak me stiekem toch weer erge zorgen ;) Achja, ik kan het beter positief bekijken zegt mijn moeder: 'Zolang het nog goed gaat met Fluffy moet jij je ook goed voelen, pas zodra het erger wordt is het een ander verhaal'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gewoon in één keer gedaan.. Zeker toen Indy de eerste anderhalve week ook nog antibiotica kreeg vanwege een kiesontsteking was twee keer geven geen optie.. Ik heb het eerlijk gezegt nog nooit eerder gehoord of gelezen, maar opzich kan ik me er wel wat bij voorstellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht juist dat het in 1x beter was omdat het dan eigenlijk meer is dat je 0,4 ml geeft per keer. Stel je doet het 's ochtends en 's avonds dan lijkt het me toch minder dosis dan dat je alles gewoon in 1x doet, dan heb je ook meteen de goede dosis in de darmen zegmaar. Achja, heb ik weer geen verstand van! Weet nog steeds niet of ik de SS moet bijvullen. De voerbak is helemaal leeg en fluffy eet er veel van, dus weet niet of ik hem nou de hele nacht het hooi moet laten eten of toch wat brokjes erbij moet doen.

Ga vanacht ook maar weer in mijn eigen bed slapen en niet meer op de bank. Gewoon 1x die nacht eventjes rond 4 uur eruit om te kijken of het goed gaat want anders wordt ikz elf ook nog een ziek gevalletje:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Indy toen een tijdje onbeperkt voer gegeven, hij moest ook snel weer op gewicht en op kracht komen omdat hij onder narcose moest (vanwege zijn haakjes) maar hij was dus enorm afgevallen, het was een fluitje van een cent geweest hem op een gezond gewicht te krijgen, maar dankzij deze softie die hem lekker veel gevoerd heeft, heeft meneer nog steeds licht overgewicht. We krijgen het maar niet weg, zeker nu hij ook minder beweging krijgt omdat ik veel moet werken..

Maw, ik weet überhaupt niet of het medisch gezien een goed idee is, maar hier pakte het dus niet zo goed uit. Al lag dat ook meer aan mij :$:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de SS :P

Over de Panacur denk ik dat áls het goed zou zijn, dat dat misschien is omdat er dan voordurend panacur in het lichaam aanwezig is? Op het moment dat de ene dosis er doorheen is geweest, komt de andere er achteraan. Ik weet niet hoor, dat verzin ik ook maar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de SS :P

Over de Panacur denk ik dat áls het goed zou zijn, dat dat misschien is omdat er dan voordurend panacur in het lichaam aanwezig is? Op het moment dat de ene dosis er doorheen is geweest, komt de andere er achteraan. Ik weet niet hoor, dat verzin ik ook maar :P

Oh zo hahaha :P. Nouja, ik ga even douchen en dan veel thee drinken en hopelijk even goed slapen. Heb de wekker om 4 uur gezet en dan ga ik even kijken en doe ik er dan gewoon nog een paar brokjes in.

En dan maar hopen dat het morgen nog steeds goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook, en zorg wel dat je een beetje goed slaapt hè!! Fluffy heeft niks aan jou als jij ook nog ziek wordt.. Er is zeker niemand die de zorg met je kan delen? Dat die de ene nacht op staat en jij de andere? Tenminste, hier is er niemand die dat nodig vindt/voor de konijnen overheeft, dus komt het allemaal op mij neer, na een week niet slapen (+ een 2 voor wiskunde en andere slechte cijfers omdat je midden in een toetsweek zit :whistle2:) voel je je behoorlijk beroerd, maar dat kun je toch beter proberen te voorkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat gaat helaas niet. Ben alleen thuis met mijn broer en die ligt om 10 uur in bed en moet om 3 uur al opstaan en om 4 uur werken, dat kan ik gewoon niet van hem vragen want dan is hij nog veel te slaperig en doet van alles fout. Ik vind het prima om de zorg op mijzelf te hebben, weet ik meteen dat alles goed gebeurd enzo. Een nacht goed slapen zal me goed doen, maar dat komt wel in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaat het eingelijk hetzelfde als gisteren. Niet beter en niet slechter, alhoewel hij wel even net lekker zat te rennen door het hok. Hij viel net trouwens wel opeens om, maar dat kan ook zijn omdat Binky tegen hem aanduwde. Hij eet nog prima, drinkt nog prima alleen zijn gewicht baart me zorgen. Een paar weken terug gingen we de nijnen inenten en woog hij 1.75 KG. Vorige week woensdagavond toen hij niet in orde werd woog hij 1.70 KG. Net weeg ik hem weer en weegt hij 1.62 Kg. Dat is bijna een kilo in nog geen week tijd. Hij krijgt 's ochtends een stukje brood, veel groenten en volop hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar als je konijn eerst 1.70 KG (=1700 gram) woog, en nu 1.62 (=1620 gram) weegt, is ie echt geen kilo afgevallen hoor?! Of er klopt iets niet aan de manier waarop jij het op schrijft..

Woh sorry haha zo bedoelde ik het niet, ik heb het verkeerd getypt. Zou niet best zijn 1 kilo. Ookal vind ik dit ook nog wel vrij veel aangezien hij steeds meer afvalt terwijl ik meer voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het scheelt dat je een typfoutje gemaakt hebt, 1 kilo zou wel shocking geweest zijn.. 80 gram valt nog mee.. Je zou hem eens een paar dagen op hetzelfde tijdstip moeten wegen om echt zeker te zijn dat hij is afgevallen.

En dan elke dag wegen? Of om de dag?

Trouwens net weer 2 fototjes.

Ik kan altijd zo lachen als hij me zo zit aan te staren

Foto0140-1.jpg

Oh en z'n oor gaat soms rechtop staan.

Foto0144-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke dag ja. En dan ook elke dag om dezelfde tijd (ongeveer) hetzelfde eten geven, ik snap dat hij niet altijd direct evenveel eet, maar als je de ene dag om negen uur 's ochtends biks geeft en de andere dag om drie uur 's middags, klopt er alsnog niks van. Dus vast schema aanhouden en één of een paar keer per dag op precies hetzelfde tijdstip als de dagen ervoor wegen. Dan kun je het beste zien of er (veel) verschil in zit.

Ik vind het nog enorm meevallen hoor, zijn koppie staat maar een klein beetje scheef..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het ook enorm meevallen! Het is gewoon hetzelfde gebleven. Mijn moeder zegt dat zijn koppie al scheef stond sinds wij hem hebben maar dat is me nooit opgevallen want op foto's dat hij nog geen EC had staat zijn koppie gewoon recht. Ik geef het voer elke ochtend tussen half 9/9 uur en in de avond rond een uur of 10/Half 11.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijn heeft nu ook officieel de diagnose EC gekregen, maar haar koppie staat niet scheef.

Ze tolt, zakt door haar achter en voorpoten en heeft een beschadiging aan haar gezicht waardoor ze kwijlt.

Ook laat ze urine lopen, dat je van afstand ruikt. De eerste foto die dollie plaatste dat is net de achterkant van Lotje.

Lotje is een franse Hangoor en ik geen nu een half tablet panacure 250 mg.

Het uitval stadium lijkt nu wel stil te staan, maar Lotje komt nog nauwelijks van haar plaats.

Ik hoop dat je nijn er bovenop komt. Als ik het zo hoor, ben je er op tijd bij!

Veder heb ik veel gehad aan onderstaande informatie. Ik wou de link even met je delen...

http://www.konijnen.nl/ziekten/achterhandverlamming.htm

Heel veel sterkte!!

Gr, Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bo!

Ik kende de link al ja, staat veel handige informatie op.

Ik hoop maar dat ik er optijd bij ben, ik merk helaas wel dat ze vandaag iets wankeliger is dan gisteren. Net alsof ze zeg maar heel duizelig is, ze kijkt niet waar ze loopt.

Wat jammer dat jouw konijn het ook heeft :( Wat zijn er veel konijnen de laatste tijd zeg met EC! Ik dacht dat het zo weinig voorkwam.

Ik hoop dat ze er allebei doorheen komen! Zowel die van mij als die van jou, en van de rest natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, even omdat ik ook aan Binnen/Midden-oorontsteking dacht. Mocht het dat zijn, dan was hij toch al zieker geworden nu? Ik bedoel een oorontsteking gaat niet vanzelf over. Het is woensdag allemaal begonnen, dus als het iets met een ooronsteking was neem ik aan dat hij nu wel zieker had moeten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oorontsteking krijgen ze meestal door mijt.

Ik heb begrepen dat een oorontsteking ook waarneembaar is door de onaangename geur en de binnenkant van het oor is vies. (haha, ik heb op het moment zelf oorontsteking en ook bij mensen is dit zo) Als de oorzaak oormijt is, dan kan je iom dierenarts behandelen met stronghold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .