Ga naar inhoud

Fluffy & E.cuniculi.


Jsmn

Aanbevolen berichten

Een oorontsteking krijgen ze meestal door mijt.

Ik heb begrepen dat een oorontsteking ook waarneembaar is door de onaangename geur en de binnenkant van het oor is vies. (haha, ik heb op het moment zelf oorontsteking en ook bij mensen is dit zo) Als de oorzaak oormijt is, dan kan je iom dierenarts behandelen met stronghold.

Haha toevallig, mijn oor doet sinds vanochtend gigantische pijn! Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vandaag gaat het naar mijn gevoel een stukje beter. Ik heb het gevoel dat hij wat minder wankel is. Hij sprong ook vanzelf op het kleine tafeltje dat in het hok staat, en sprong er ook normaal af. De vorige keer viel hij er gewoon zijwaarts af, heel sneu om te zien. Zijn vacht begint ook steeds mooier te worden, en hij wordt opeens aanhankelijker haha:he: Alleen Binky, waarmee hij samen zit, rent soms steeds achter hem aan. hij rent wel normaal weg, maar weet niet of dat niet heel 'Energieslopend' is voor hem. maargoed, niet te vroeg juichen, want het kan zo weer helemaal misgaan, maar hij gedraagd zich een stuk levendiger.

aangepast door Jsmn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het met met beide DA's overlegd (1 konijnkundige en 1 waar ik altijd mee naar toe ga met de hond) en ze zeggen allebei dat besmetting al plaatsgevonden heeft toen fluffy nog geen symptomen had, en ik zolang hij geen klachten heeft hem niet hoef mee te behandelen, en meteen moet beginnen zodra hij ook raar gedrag vertoond wat met EC te maken kan hebben, maar dat kwam alleen voor als zijn weerstand heel laag werd. Fluffy's weerstand schoot ook omlaag door stress. Ja ik wou hem preventief behandelen hoor, echt waar. Maar zoveel mensen zeggen dat het niet nodig is, en dan zijn er 3 bij dat het MOET etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik behandel Bikkel wel preventief, omdat ze samen in 1 hok zaten.

Bovendien een kuur panacur kan geen kwaad, is ie meteen goed ontwormt.

Ik heb gelezen dat 2 weken behandelen voor preventie eerst voldoende moet zijn.

Alle andere nijnen zijn niet met Lotje in aanraking geweest, dus die behandel ik niet preventief.

Met Bikkel neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Ik heb trouwens op internet gekeken naar Panacure en kom erachter dat dit echt overal vrij te bestellen is!?

Dit scheelt behoorlijk met de kosten van de dierenarts. Toch zit ik nog in dubio, bij de DA weet ik zeker dat ik het juiste spul krijg. Morgen ben ik door de eerste voorraad heen en ik moet vandaag dus nieuwe hebben of bestellen. Tja, je begint op de kleintjes te letten, als je meerdere keren per week de dierenarts ziet.

Mijn nijnen hebben ineens allemaal wel iets waarvoor ik naar de DA moet.

In een ander topic heb ik al eens geschreven dat ik de DA vaker zie, als dat hij zijn eigen vrouw ziet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zo niet wat het bij de DA kost hier, maar woensdagavond was ik 43 euro kwijt. Had en een avondconsult, primperan meegekregen, panacur meegekregen, pijnstillerinjectie enzo en vond dat wel reuze meevallen. Als je arts een emulsie maakt van tabletten is het zoiezo al goedkoper dan een apsta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tabletten, maar heb ook een groooooote nijn :)

Lot krijgt een halve tablet, die los ik op in een heel klein beetje water en zuig het op met een spuitje. Ik dek lotje haar ogen even af met mijn hand en kan het inmiddels zo in haar bekje spuiten. Lotje sputtert niet meer tegen, de eerste paar keer wel, ik verbaasde me erover hoeveel kracht ze toen nog had. Ik weet niet of ze er inmiddels aan gewent is of dat ze geen kracht meer heeft om tegen te stribbelen.

Hoe gaat het toedienen bij jullie, laat hij het wat makkelijk gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZOoooo, Fluffy is wel een verwend nijntje hoor :mdr:

Haha nou, het is dat hij zo tegenstribbeld hoor, hij wordt gewoon helemaal hypderdepieper als ik met die spuit ook maar iets in de buurt kom van zijn bekkie, en dan komt Binky er aangehuppeld en gaat zijn bekkie voor die spuit houden zo van: JAJA, GEEF DAN MAAR AAN MIJ!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij waren over de 70 euro kwijt voor wat genoeg Panacur zou moeten zijn om Joy te behandelen.. Pasta vorm.. Maar uiteindelijk heb ik Joy daar drie weken mee behandelt, Indy zes en Fred twee.. Inmiddels de voorraad weer aangevult voor de zekerheid :)

Overigens zou ik je andere konijn écht even meebehandelen hoor, Panacur is niet schadelijk, op het moment dat EC naar boven komt ben je misschien al te laat.. Better safe than sorry toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij waren over de 70 euro kwijt voor wat genoeg Panacur zou moeten zijn om Joy te behandelen.. Pasta vorm.. Maar uiteindelijk heb ik Joy daar drie weken mee behandelt, Indy zes en Fred twee.. Inmiddels de voorraad weer aangevult voor de zekerheid :)

Overigens zou ik je andere konijn écht even meebehandelen hoor, Panacur is niet schadelijk, op het moment dat EC naar boven komt ben je misschien al te laat.. Better safe than sorry toch?

tsjah, als ik nou Binky's dosering wist was ik hier allang gewoon mee begonnen. Ik ga vandaag gewoon nog een keer met mevrouw de dierenarts bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je best even alle dingen op 't etiketje kunt vermelden, weet niet precies wat ze nodig zijn..

Hahah ja kan me voorstellen dat je dan even raar op kijkt :rofl:

Heb net al gevraagd of die ermee kon helpen, als dat kan PB ik wel even al die dingen die eropstaan etc:yes:

die?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga me douchen en aankleden om naar de dierenarts te gaan.

Ja, ik weet het, ben erg lui en niet fit ivm oorontsteking.

Succes!!

Het wordt bij mij ook erger, bah. We hebben wel een beetje het zelfde he haha. Succes bij de da!

Oja ik ga even de konijnen wegen, hopen dat fluf is aangekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .