Ga naar inhoud

Indy niet helemaal lekker


Dollie

Aanbevolen berichten

Vannacht is super gegaan!! Redelijk gegeten en gekeutelt, het is me nog niet helemaal naar 't zin maar dat komt wel..

Tsja hij zei echt dat ik zo'n vijf keer per dag moet dwangvoeren, niks over afwachten tot hij zelf eet ofzo...

Maar ik zit nu op school! Heb wiskunde (had ik dinsdag) wel heel erg verprutst, 2,4................... Dat wordt herkansen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

indiedergeval een dierenarts met een goede instelling!!!

ik krijg inderdaad ook wel eens de opmerking dat ik er niet zo veel over moet lezen en dat ik me niet zo druk moet maken. Maar ja je weet het nu eenmaal en dan zou het toch dom zijn om die kennis te negeren?! ik zou het mezelf in iedergeval nooit vergeven als gijs iets zou gebeuren wat ik had kunnen voorkomen ( en ik denk velen met mij) gijs is bij mij ook zo'n zorgenkindje en eet ook af en toe een paar dagen slechter en heeft dan hele kleine harde keuteltjes. begin dan ook maar gelijk met laxatract en masseren. als het dan niet beter gaat uiteraard naar de dierenarts, maar alleen met de laxatract en het masseren kijken ze me hier al aan of ik gek ben en krijg ik regelmatig de opmerking dat ik niet zo stressig moet doen. maja zoals gezegd kan je de kennis die je hebt moeilijk uitzetten.

(okee dit was eigenlijk een heel verhaal waar je weinig aan hebt, maar nu weet je wel dat je niet alleen staat in het geval van neit begrepen worden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA vroeg me wel drie keer of ik het zeker wist. En toen dat zinnetje het is maar een konijntje. Mijn reactie verbaasde hem nogal. Ik zei doodleuk tegen hem. Goh een konijntje? Dacht ik al vier jaar een koe te hebben kon de uiers al niet vinden.

whaha wat een geweldige reactie!!!!:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het vannacht zo goed is gegaan!

Iris, van mij mag jij dwangvoeren als je DA dat heeft gezegd hoor, ik zeg enkel mijn persoonlijke mening en ervaring.

Je kan altijd proberen of hij het van een lepeltje ofzo wilt likken...

Hij heeft redelijk gegeten en gekeutelt vanochtend, mijn moeder heeft om half één gemasseert, ik ga het zo nog even doen, maar hij heeft sindsdien nog niet gekeutelt en gegeten. Zal zo even paardenbloemen plukken nog. Daar at hij vanochtend wel heel enthousiast van, hij heeft bijna alles (flinke hand vol) opgegeten. De witlof zal hem wel de neus uitkomen. Hij heeft een klein beetje biks gehad zo te zien, in ieder geval heb ik hem om zeven uur wel wat zien eten en is de paardenbloem op. Als hij nu stopt met eten ga ik natuurlijk wel dwangvoeren, maar anders..

Ik vertrouw meer op jouw kennis en ervaring dan die van mijn dierenarts.. Als ik dat had gedaan bestond dit topic niet, want dan was Indy er ook allang niet meer geweest. Daarnaast, dwangvoeren is stress, stress is niet goed.. En hij zal toch zelf weer moeten gaan eten, kan hem niet eeuwig blijven dwangvoeren. Vind het vreemd dat de DA niet wat.. Genuanceerder is.. Zolang een dier zelf eet hoeft het toch geen dwangvoer te krijgen.. Maar daar heeft hij niks over gezegt. Pas als hij een paar uur niet gegeten heeft en het niet van plan lijkt te zijn, ga ik dwangvoeren.. Heb gisteravond trouwens een papje van de SS gemaakt, maar dat wou meneer dus echt niet hebben. En Billy en Barber juist wel............ Mijn dieren zijn gek. :love:

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe allemaal he, succes met Indy!

Hier zijn de konijnen ook nog steeds niet in orde en ik merk zelf dat er overdag erg weinig tot niet gekeuteld word en 's avonds en 's nachts keutelen ze wel weer (gelukkig). Ik begin me nu dus pas 's avonds druk te maken over de keutels (zolang ze wel eten dan he).

Wel lief van je moeder trouwens dat ze Indy af en toe voor je masseert :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja hoop dat dat hier ook een beetje het geval is dan, ookal eet hij nu ook niet echt.. Heb net paardenbloem geplukt en even gemasseert, zo nog even weer. Hij heeft vanochtend (vanaf dat ik weg ben gegaan tot ik terug ben gekomen) niet heel veel gekeutelt, denk dat hij misschien het eerste deel van de ochtend nog wel gekeutelt heeft maar de rest niet. Eten voornamelijk die paardenbloemen dus, en een beetje biks. Begin zo toch maar met dat dwangvoer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook erg knap dat je moeder Indy af en toe wilt masseren, daar doen ze hier nogal moeilijk over...ze willen alles doen, maar een konijn masseren ho maar...

Als mijn pakje aankomt (en dus niet wordt onderschept omdat er wit poeder in zit :whistle2:), kan je wat protexine over zijn groenten strooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gehoopt dat het er vandaag al zou zijn.. Zou opzich nog wel kunnen, maar tot nu toe nog niks. Hopelijk morgen dan. Dan zal ik dat doen :yes:

Zou het trouwens kunnen dat die darmstimulerende injectie van de DA uitgewerkt is? Weet niet hoor.. Misschien ook wel niet, gisternacht ging alles ook bijna weer helemaal goed, en 's middags was het net als nu. Hm......

edit; Tegelijk. Dus toch misschien.. Nee, ik heb niks meegekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen dat ik weer met 'm langskom, heb gezegt dat dat nu niet wil.. Kom op zeg, er zijn toch ook genoeg darmstimulerende middelen die hij niet via een injectie hoeft te krijgen?? :sarcastic: Ga niet weer met hem in de auto, dat werkt ook niet bepaald bevorderend. Daarnaast willen mijn ouders heus wel een keer heen, maar nog een keer terwijl ik zelf ook al het idee heb dat dat niet perse nodig is.... Dan moet ik al met de bus gaan en dat doe ik al helemaal niet.

Bah, toch maar weer op zoek naar een andere DA.. Misschien in Groningen zelf. Dit is echt drie keer niks.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh da's in ieder geval wel fijn dan :yes: hij ligt nu half languit.. Doet hij de laatste dagen wel veel, normaal niet echt.

Hoe zit het met beweging? Misschien als ik 'm in de tuin laat lopen, dat dat ook wat helpt? In de tuin stilzitten doet ie denk ik niet gauw..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rennen is natuurlijk goed, dat stimuleert de darmen.

Iris, ik heb destijds voor Snuf een pasta gekregen waar protexine in zat verwerkt, fibreplex. Daarvan moest ik 1,1 mg in de mond spuiten. Is dat misschien wat ipv van de injectie(kijkt loes aan)? Dan hoef je hem namelijk niet mee te nemen naar de da. Snuf ging daardoor beetje bij beetje weer eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .