Ga naar inhoud

Indy niet helemaal lekker


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hoi

dat indy slechter eet zou ook kunnen komen omdat hij haakjes op de kiezen kan hebben, waardoor eten pijnlijk word en dan geeft je konijn verder idd weinig pijn aan

en die kleinere keutels kan duiden op een beginnende verstopping en die kun je goed verhelpen door tijdelijk even de biks achterwege te laten en veel hooi en groenvoer te geven, ook kun je hooithee maken, wat hooi koken en af laten koelen en dan het water wat overblijft in de drinkfles doen

wat betreft die evt kies, kun je toch het best even naar de dierenarts gaan, die kan daar naar kijken en als het nodig mocht zijn ook wat aan doen

hoop dat je hier wat aan hebt en succes en beterschap ermee !

aangepast door dinges
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, sorry, ik MOEST naar school...... :P Heb geschiedenis redelijk (richting slecht) gemaakt en wiskunde wordt herkansen, logisch nadenken of uberhaupt concentreren lukte echt niet, maar goed. Dat is niet anders.

Kiwi heeft helemaal gelijk, Indy is 'bekend met haakjes', om het zo maar te zeggen. Deze zijn eind maart (voor het eerst, hij is in mei zes geworden) weggehaalt.

Biks achterwege laten bij verstopping zeg je? Hmm.. Dat heb ik inderdaad eerder gelezen, alleen, Indy eet absoluut geen hooi. (Kunnen we lang en breed over discusseren.... Maar ga er maar even vanuit dat ik alles geprobeert heb, het enige dat ik me nu zo even kan bedenken is niet zo één twee drie voor handen. Dus laten we het er maar even op houden dat hij geen hooi eet.) Dan blijft er dus alleen groente over, en eventueel gedroogde kruiden. Ik weet niet of dat genoeg is?

Verder een update natuurlijk!! Gisteravond om 22:30 gemasseert, gaan slapen en wekker op 00:00 gezet. Weer gemasseert en weer gaan slapen, wekker op 01:30 gezet. Toen heeft hij vrij aardig gekeutelt, weer gemasseert natuurlijk, wekker op 03:00 gezet. Nu moet ik zeggen dat ik vanaf toen er niet helemaal meer bij was, dus ik weet niet of ik alles onthouden heb :$ maar om 03:00, vond ik zijn buikje nogal opgezet. De hele dag heeft zijn buikje niet helemaal normaal gevoelt, maar nu was het duidelijk niet normaal zeg maar. Hij had wel wat gekeutelt. Om 04:30 was het wat beter, niet heel veel erbij gekeutelt. Om 06:30 moest ik opstaan, heb ik hem nog weer gemasseert en toen voelde ik ook duidelijk verschil met toen ik begon en toen ik klaar was. (Beter dus.) Hij heeft de hele nacht kleine beetjes gegeten, de groente was niet helemaal op (hij had z'n normale portie 's avonds al gehad, heb nog zo'n portie 's nachts gegeten) maar die was net wel op, biks en kruiden heeft hij vannacht en vanochtend een beetje gegeten.

Zijn buikje voelt nu redelijk, heb al even gemasseert maar meneer houdt het niet zo lang vol.. Vannacht was ie af en toe wel zachtjes aan het knarssen dus zo erg is het blijkbaar toch niet. (Ik geloof niet dat het van de pijn was in ieder geval.) Hij heeft sinds hij binnenloopt (tien minuutjes denk ik) al een stuk of acht keuteltjes erbij geproduceert en ze zijn wel wat groter dan vanochtend! Het gaat volgens mij de goede kant op. Zijn schaaltjes groente, biks en kruidne heeft hij nog niet aangeraakt, behalve een half worteltje, die heeft hij voor de helft op gegeten. (Ik pak een worteltje uit de kelder, breek die door midden en gooi de helft op zijn kleed (hij is 'zindelijk', dat wil zeggen, als ik dat kleed in de kamer leg doet ie daar alles. Een reuze toilet dus :P) en loop vervolgens met de andere helft naar de computer om die aan te zetten. Kom ik terug (is twee meter verder op, kan het alleen niet zien) is die wortel weg! Haha, ik keek vast heel verbaasd :lol: maar Barber was er mee vandoor gegaan :P)

En Billy was ook echt aan het mee denken, die kwam gisteravond met een 'muisgenootje' voor Indy en mij..... Zonder hoofd...... Nee dankje Bill :beurk:

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de haakjes terug zijn, is altijd een mogelijkheid.

Maar gezien hij ook net aan het verharen is, kan dat ook de oorzaak zijn...

Maar het klinkt wel wat beter als gisteren.

Dat de keutels terug groter worden, is een goed teken.

Zie je eigenlijk veel haar in de keutels?

Euhm...tja ik zou in ieder geval blijven doorgaan met masseren en hem nog steeds gerust meer groen aanbieden dan hij normaal krijgt.

Enne...een 'muisgenootje' :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah daar zie ik hem wel voor aan. Ik heb wilgentakjes één keer geprobeert (en van onze appelboom ook, moet ik maar weer eens doen) alleen het punt is over het algemeen, dat ze er op de een of andere manier héél lang over doen voor ze iets willen proberen, of dat ze het moeten leren eten ofzo. Ik ben bijv. eind maart begonnen met het geven van gedroogde kruiden; pas sinds een maandje worden die écht goed gegeten. (Met goed bedoel ik, ik moet het elke dag bijna bij vullen, eerst moest ik bij wijze van tellen hoeveel stukjes ik erin had gedaan om te weten dat ze wat gegeten hadden..) En tarwearen zijn ze nu dol op maar dat heeft ook een poosje geduurt.

Uh, wat wou ik daar nu mee zeggen. Heb het een keertje geprobeert dus, en ga dat maar gauw weer eens doen (even een wilg opsporen. Maaaaaam? :P) :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt? Ik heb ze de vorige keer eraf gehaalt :whistle2::$ ik zo direct maar even onze boom plunderen. Appels komen er toch niet aan. (We hebben twee appelbomen, helemaal achter in de tuin. De één heeft heel veel en heel zure appels.. De ander heeft zo ongeveer één appel per jaar die vaak ook nog in de sloot erachter valt..)

Indy zat vanaf toen ik voor de tweede keer ging masseren (01:30 dus) wel aldoor in de bench als ik wakker werd.. Ik ging dus masseren, zette hem daarna in de ren die aan de bench vast zit, hoorde hem scharrelen, viel binnen enkele minuten in slaap en als ik wakker werd zat ie weer in de bench, stil in een hoekje. Als ik in de ren stapte en op de grond ging zitten kwam hij wel naar me toe. Normaal zit hij 's nachts ook veel in zijn nachthok (als ik 's nachts naar wc moet ofzo loop ik langs de hokken en dan is ie er vaak niet) dus dat zal toch niet zoveel met pijn ofzo te maken hebben gehad?

edit; Pff, zo'n krulwilg hebben we ik weet niet hoe lang in de tuin gehad, tot voor twee jaar terug -.-' maar ik zal eens in de buurt gaan kijken! :D

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel! :$:D

Update: Meneer was nog steeds lusteloos, maar na vijf minuutjes masseren (langer achter elkaar accepteert ie echt niet) is ie weer wat actiever, springt ie op de stoel, daarna even bij z'n eten snuffelen, verstoppertje spelen achter de stoel.. Hij had net vlak voor het masseren wel een beetje plakkerige poep aan z'n kontje hangen. Heb het schoongemaakt. Ik moet straks even weg maar laat hem daarna denk ik even in de tuin lopen, beweging doet 'm vast wel goed.

Maar hij heeft nog niet echt weer gegeten eigenlijk, de laatste paar uur. Hooguit kleine hapjes die me zo niet opvallen. Laatste was de halve wortel, en een halve tarweaar. (Hij heeft er drie liggen nu, alles ligt er nog..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn is gek op kersentakjes. het liefst met blad. dit vindtie super lekker!! appel of peren takjes eetie ook wel maar wel minder enthausiast. Misschien zou je dus nog kersen takjes kunnen proberen.

(ik snap je situatie met indy helemaal. ik heb ook het gevoel dat gijs niet helemaal lekker is, maar kan er ook neit ech een vinger op leggen)

lilian

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook ik ben het er helemaal mee eens! ;) Vind het overigens ook heel lief van Loes dat je Iris wilt helpen. De mooie momenten op BunnyBunch hè, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zijn allemaal echt super!!! :love:

Echt geweldig, zoals iedereen hier is. Direct helpen, met advies, lieve woorden of wat dan ook. Vijandige sfeer, bevooroordeelt, fel reageren.. Ja, in sommige topics (en dan vaak niet eens onterecht) maar mensen die daar zoveel last van hebben zouden vaker dit soort topics moeten lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Hij heeft goed gegeten (alle biks van gisteren is op, ik heb het wel een beetje aangevult vanochtend maar niet de normale hoeveelheid er nog bij gedaan. De groente die ik heb gegeven is ook op, hij krijgt zo zijn normale portie. Heb hem nog wat biks gegeven.) en redelijk gekeutelt. Hij loopt nu weer binnen zodat ik het beter in de gaten kan houden, ik hou hem vannacht ook binnen, zet wel een wekker maar niet weer vier keer. Anders verknal ik M&O ook nog :P tenzij het wel nodig is natuurlijk, Indy gaat echt voor M&O, ik blijf toch niet zitten. Maar het gaat al beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Meneer is zeer actief, nou ja, zeer baldadig.. Hij gooit aldoor alle kruiden uit het schaaltje. En wie kan het opruimen............... Hij heeft een deel van de witlof die ik gegeven heb opgegeten, krijgt nu zo paardenbloem erbij.

Alleen meneer heeft niet gekeutelt sinds hij binnen is (of hij is stout geweest en heeft het op het kleed gedaan) dus zo maar weer masseren. (eerst afwassen.. zucht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, meneer is nog brutaal genoeg :lol: zijn schaaltje witlof stond al/nog op de grond, ik zet de bak groenten uit de koelkast er even bij, meneer vist er zo een stuk wortel uit en gaat daarna op zoek naar de appel :lol: (de wortel en appel bewaar ik in stukjes die ik direct kan geven..)

Hij heeft ook alle SS en biks uit het schaaltje opgegeten, die zal hij wel tussen de kruiden uitgezocht hebben :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .