Ga naar inhoud

Indy niet helemaal lekker


Dollie

Aanbevolen berichten

:$ wordt er verlegen van! Maar ja, eigenlijk spreekt dat toch voor zich, alles voor mijn ventjes! (Al heb ik Fred aardig verwaarloosd; maandag heeft hij losgelopen in de tuin, dat kon dinsdag dus sowieso niet. Maar de ren staat half op mijn kamer, dus ook dat wou niet. En Indy loopt aldoor binnen... Hij is er helemaal niet uit geweest sinds maandag :$ maar hij loopt nu in de tuin te huppelen hoor)

Update: Hij zit alweer lekker te eten, heeft dus een paar uurtjes in z'n hok gezeten toen ik weg was, daar niet zoveel gegeten.. Ook niet veel gekeutelt, er lag alleen een beetje plakpoepachtige keutel..

Wel apart, dat het 's nachts en 's avonds goed gaat, maar in de loop van de ochtend weer minder wordt.. Volgens mij wil hij gewoon aandacht :whistle2:

Ik mag trouwens opnieuw opruimen en extra ruimte in beslag gaan nemen in de garage, dankzij Loes :he::P heb niet eens genoeg doosjes/bakjes zeg... En kan m'n stickers niet vinden.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hij is echt om gek van te worden; alweer de hele middag niet gekeutelt -.-' op de plakpoep na. Zometeen maar weer eens goed masseren.. Hij was wel zeer geinteresseert in alle bakjes vol konijnenvoer om ons heen, overal even een hapje uit nemen :lol: dat gaat dus wel de goede kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy loopt nu even buiten, lekker van het zonnetje genieten, een beetje beweging, Fred gezelschap houden (Fred mist Indy wel.. Indy is in principe aldoor bij mij, maar Fred zit natuurlijk alleen buiten, hoewel ze niet samen zitten merken ze elkaars aan (en af)wezigheid natuurlijk wel op..) en dan kan ik even stofzuigen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha hij zit er even bij, kan ie dat zelf ook lezen :lol: hij wordt soms wel een beetje zat van me, maar goed, dat is wederzijds :whistle2: echt frustrerend als niks lijkt te werken. Maar het lijkt inderdaad de goede kant op te gaan, gelukkig :love:

Ben trouwens wel heel blij dat Indy ziek is en niet Fred, hoewel Indy er ook weinig zin meer in heeft soms, met Fred zou het helemaal verkeerd gaan.. Ik denk dat veel masseren enzo dan nog averechts zou werken omdat ie zo bang kan zijn. Al had ik het liefste geen ziek konijn natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik laatst heb gelezen: de bdk's bevatten een residu van voedingsstoffen die ze niet in 1 keer kunnen opnemen en bijvoorbeeld vitamine B12, die ze zelf aanmaken in de darmen. Deze bdk's eten ze, zoals je weet, zodra ze hun lichaam verlaten op. De resten die dan nog onverteerbaar zijn verlaten het lichaam als gewone keutels. Keutels zijn dus echt een afvalproduct, bdk's zijn dat niet.

Verder zou ik het ook niet weten hoe het werkt als ze niet keutelen, aangezien er dan dus helemaal niets hun lichaam verlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht goed gekeutelt én goed gegeten, zelfs de SS is op gegaan. (Hij heeft ongeveer de helft van zijn normale portie gehad.) Ik merk echt aan hem dat hij nog lang niet zichzelf weer is, hij ligt veel languit en hoewel hij normaal maar een paar uur binnen komt en nu al de hele week eigenlijk zodra ik thuis ben binnen loopt (daar streef ik normaal ook naar, maar mijn ouders vinden het 'rommelig' en irritant, bovendien heb ik Fred natuurlijk ook nog, ze kunnen niet met z'n tweeën binnen lopen) dus hij zal ook wel iets meer op z'n gemak zijn, maar in z'n hok ligt hij ook nooit zoveel languit. Maar goed, we gaan gewoon zo door tot het weer helemaal goed gaat.

En tsja, inderdaad, deed iedereen dat maar.. Aan de reacties om mij heen (niet op BB natuurlijk) merk ik wel dat ze het toch wel raar/dom/belachelijk vinden, al dat gezeul met een konijn. Mijn ouders namen het eerst ook niet heel serieus, al zijn ze wel direct toen ik het nodig vond naar de dierenarts gegaan. (Ik heb toen met mijn vader gebelt, en hij zei, maak maar een afspraak, legt neer, belt direct weer terug; als ze nu direct plek hadden wou hij ook wel eerder van z'n werk gaan.) Maar nu zijn ze zelf ook bezorgt om hem, al zal het meer zijn dat ze bezorgt zijn om wat het met mij doet als hij er niet meer is, dan dat ze hem zouden missen ofzo.. Maar toch. Als ze ook bang zijn dat hij er niet doorheen komt (al heb ik er nu wel weer vertrouwen in hoor) nemen ze het in ieder geval serieus.

Maar van klasgenoten enzo krijg ik wel aparte reacties.. Ze weten over het algemeen wel hoeveel mijn dieren voor mij betekenen, zullen dus ook nooit letterlijk zeggen dat het raar is ofzo, maar ze kijken er wel zo bij van.. Okay...... Maar ja, dat betekend dus dat er héél veel mensen zijn die hun konijn gewoon dood laten gaan omdat ze ten eerste niet eens doorhebben hoe gevaarlijk niet eten en/of niet keutelen is, en ten tweede gaan ze nooit zoveel moeite/geld aan ze besteden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.. Nog steeds geen keutels. Misschien dat hij overdag gewoon minder keutelt? Hij eet nl. wel gewoon door. Het is me nooit eerder op gevallen, maar ja.. Nou ja ik maak me in ieder geval niet zoveel zorgen meer, ik neem aan dat het vanavond wel weer komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het de goede kant op gaat. Ga zo door!

Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude.

Maar van klasgenoten enzo krijg ik wel aparte reacties.. Ze weten over het algemeen wel hoeveel mijn dieren voor mij betekenen, zullen dus ook nooit letterlijk zeggen dat het raar is ofzo, maar ze kijken er wel zo bij van.. Okay...... Maar ja, dat betekend dus dat er héél veel mensen zijn die hun konijn gewoon dood laten gaan omdat ze ten eerste niet eens doorhebben hoe gevaarlijk niet eten en/of niet keutelen is, en ten tweede gaan ze nooit zoveel moeite/geld aan ze besteden..

Dat komt me maar al te bekend voor, wanneer Flower weer eens niet lekker was, was ik daar ook continu mee bezig. Er waren maar een paar mensen, waaronder mijn ouders, beste vriendin en vriend, die echt begrepen wáárom. Toen Flower overleed waren zij ook degene die klaar stonden voor me. Maar Indy komt er natuurlijk wél helemaal bovenop! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en ik ben met een 'hoop dat ik ze nooit gebruik maar voor de zekerheid' medicijnen e.d. voorraadje begonnen.. Heb dus al een paar zakjes Supreme Science Recovery dwangvoer (en ook altijd gewone SS in huis natuurlijk), Panacur Petpaste (sowieso niet onverstandig, lijkt me, met in ieder geval één en waarschijnlijk twee konijntjes die EC bij zich dragen..), pimperan, protexin, prozyme en een spuitje voor dwangvoeren natuurlijk. Pijnstilling lijkt me ook handig, maar (met mijn dierenarts) kom ik daar natuurlijk niet zo aan.

(Even voor de duidelijkheid; ik zou niets van dat alles, behalve de Panacur misschien, zomaar gebruiken als er eentje ziek is..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Spuitjes zonder naald in verschillende maten (voor dwangvoeren)

- Nageltangetje

- Tekenpen of –pincet

- Thermometer voor het meten van koorts of onderkoeling

- Kruik (rubber), voor warm houden van het konijn na een operatie of bij gas.

- Borstels voor vachtverzorging en het verwijderen van losse haren tijdens de verhaarperiodes.

- Vlooienkam (voor het opsporen van beestjes in de vacht).

- Steriele gaasjes voor het verbinden van wonden. ( een schaar en leukoplast is ook handig in de buurt te hebben)

- Tegen gas: Aeropax of Equate ( dit eerste kun je bij de apotheek kopen, equate is te bestellen via de webwinkel van konijnen.nl ) De belgische variant van Aeropax heet Sili-Met-San.

- Tegen verstopping: Prozyme (webwinkel konijnen.nl)

- dwangvoeding: baby’s eerste hapje fruit, science recovery van russel rabbit (dierenarts) of ….

- pijnmedicatie: Gewone aspirine (groen/wit met acetosal), metacam of carprofen

- Wondbehandeling: Echinacea tinctuur, Calendula tinctuur (of wondspray). Kamillethee kan gebruikt worden voor het ontsmetten van kleine wondjes.

- Tegen stress: Rescue remedie (Bach)

- Tegen vergiftiging (na het eten van giftige planten etc): Norit (drogist / apotheek)

- Tegen uitdroging: orisel (appotheek)

- Een middel tegen diaree: Protexin, bij dierenarts verkrijgbaar, of Bio-Critical , bij Stichting de Hoge Hoed verkrijgbaar of Lactobacillus Let wel op dat je bij diaree door voedingsfouten de oorzaak eerst aan moet pakken!

- voor oogbeschadigingen: Caf oogzalf (dierenarts) of Euphrasia Stillidoses van Unda (bijv bij de rode pilaren te krijgen)

- Okoubaka (bij vergiftiging, na narcose)

Uit het artikel op BB.. Maar ik geloof dat een aantal dingen (inmiddels) afgeraden worden?? (Aeropax/Equate, Norit.. )

Heb de helft eigenlijk al wel in huis.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.. Nog steeds geen keutels. Misschien dat hij overdag gewoon minder keutelt? Hij eet nl. wel gewoon door. Het is me nooit eerder op gevallen, maar ja.. Nou ja ik maak me in ieder geval niet zoveel zorgen meer, ik neem aan dat het vanavond wel weer komt.

Dat zou best eens kunnen.. Ik heb het gevoel dat mijn nijnen 's avonds en heel vroeg in de ochtens meer hopen verzetten dan 's ochtends en s' middags...

Al tel ik het niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .