Ga naar inhoud

Indy niet helemaal lekker


Dollie

Aanbevolen berichten

Indy is sinds gisteren niet helemaal lekker, hij was wat lusteloos en toen ik zijn buikje voelde vond ik die toch wel wat hard, al moet ik eerlijk zeggen dat ik me nu zo niet voor de geest kan halen hoe het normaal voelt. Fred is geen goed vergelijkings materiaal, zijn buikje is sowieso ronder en zachter. Mijn vader vond het gisteren wel meevallen, maar hij pakt de konijnen ook nooit op.

Indy at en keutelde nog wel zoals normaal. Ik heb hem om de paar uur gemasseert, ben er ook drie keer voor opgestaan 's nachts. Hij lijkt het niet vervelend te vinden dat k aan zijn buikje kwam, toen mijn vader en zusje voelden vond hij het ook niet erg. Masseren lijkt vandaag meer effect te hebben, na een tijdje voelt zijn buikje toch wat beter aan.

Hij eet alleen nu niet zo als ik wil, hij heeft zijn 'ontbijt' (25 gram gewone biks) ongeveer 3/4e opgegeten, hij viel er wel op aan net als normaal maar toen ik later kwam checken was het nog lang niet op. Gemasseert toen, en een stuk wortel gegeven, dat heeft hij op gegeten, hij heeft een uurtje in huis gelopen en toen ook gekeutelt. Weer in z'n hok gezet en een uur later was de biks dus grotendeels op. Net als normaal, SS gegeven, maar dat was net bijna niet aangeraakt.. Hij loopt nu binnen, zodat ik hem extra goed in de gaten kan houden, ik heb hem alvast zijn portie groenten gegeven en de SS en kruiden staan hier natuurlijk ook. Ik denk dat hij vannacht maar op mijn kamer slaapt, dat is ook makkelijker met masseren.

Nog iets anders dat ik kan doen?? Hij gedraagt zich opzich niet anders, huppelt rustig rond, lijkt in ieder geval geen pijn te hebben. Maar maak me toch een beetje zorgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien moet ik hem ook wat meer groente geven? Hij eet namelijk geen hooi, en gezien hij nu zijn SS niet eens aanraakt, zal hij daar nu ook niet mee beginnen. Maar anders ben ik er straks nog te laat bij, als hij niet meer wil eten. (Dat heb ik dan dus niet door omdat hij dan sowieso niet eet normaal.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me niet teveel zorgen maken. (Zelf doe ik dat wel bij mijn nijnen, maar het komt toch altijd weer goed! :mdr:)

Poo heeft hier ook vaker last van, en dan denk ik: waar heeft hij toch last van? Dan eet hij niet zo goed, en gaat dan rare dingen doen alsof hij blaasontsteking heeft of gaat helemaal lusteloos in een hoekje zitten. Maar masseren en wat extra drinken geven kan nooit kwaad, en het komt altijd weer goed. En inderdaad, zo lang het fabriekje van binnen nog goed werkt (keutelen, eten) hoef je denk ik echt niet naar de DA. Pas als dat niet meer werkt is er echt reden om wat ongeruster te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dat zeg ik ook aldoor tegen mezelf, maar het blijft toch mijn lieve kleine kereltje hè :$:P ach, ik hou hem in de gaten, regelmatig masseren.. En eigenlijk is het ook meer een gevoel van dat hij niet helemaal lekker is, want hij keutelt en eet dus bijna net als normaal. En hij gedraagt zich ook niet heel afwijkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:whistle2::$

Zijn buikje voelt wel beter aan :yes: had mijn moeder gevraagt of ze hem tussen de middag wou masseren omdat ik pas tegen drie uur thuis ben.. Maar na ons gesprek had ik geen zin meer om uit te leggen hoe, dus daar zit ik nu wel ff mee.. Maar goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vind het een beetje onzinnig om er een topic voor aan te maken, maar ik maak me een beetje zorgen.. Dus ik schop deze even omhoog, als dat niet erg is.

Indy lijkt weer niet helemaal lekker te zijn, hij heeft zijn ontbijt niet of nauwelijks aangeraakt, omdat ik de biksjes natuurlijk niet getelt heb net of vanochtend kan het zijn dat ie een paar hapjes gehad heeft, maar meer ook niet. Kruiden ook niet echt. (Hooi eet hij niet.) Hij heeft ook weinig gekeutelt sinds gisteren, wel wat maar voor mijn gevoel minder dan normaal, het hok is net gisteren schoongemaakt dus kon het heel goed zien. Hij is niet lusteloos, zijn buikje voelt ietwat hard maar heb nog niet goed gevoelt; ga zo masseren. Hij loopt nu binnen, ik heb een schaaltje met gedroogde kruiden, een tarweaar en zijn portie SS die hij altijd rond deze tijd krijgt neergezet. De tarwe aar ging er wel in, gelukkig. Daar is ie zo gek op dat als hij dat niet wou.... What else? O ja, hij lijkt een beetje lichter dan 'normaal', maar we zijn ook nog een beetje aan het prutsen met eten. Ben van onbeperkt gemengd langzaam overgestapt naar 25 gram SS, daar deed hij het goed op, vandaar naar 15 gram SS en 25 gram gewone biks, toen kwam hij aan. Nu krijgt hij minder gewone biks, 15 à 20 gram nog. Dat hij lichter is geworden is dus niet gek, hij is naar mijn mening ook wat te dik.

Okay het helpt al enorm dat ik dit even opgeschreven heb, want ik realiseer mij dat mijn konijn nog wel keutelt alleen misschien ietsje minder, en nog wel eet maar misschien ook ietsje minder. Voorlopig nog niks aan de hand dus :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohww, ik ben toch niet helemaal gek!! Hij liep, toen ik bovenstaand berichtje postte, net vijf minuten binnen, nu dus zo'n half uurtje. Intussen twee tarwearen gegeten, verder nog niks. En er liggen acht keutels.. Ieniemini keutels.... Ze zijn echt minstens de helft kleiner dan normaal! Verder niet nat ofzo. Ik zit me te bedenken, wat heeft hij gisteren gegeten.. Nou, z'n normale eten dus (biks, SS en gedroogde kruiden) en witlof, paardenbloem, wortelloof, klein stukje appel, klein stukje wortel en.. Voor het eerst een klein stukje tomaat. (Ja, het was zondag.. Eén dag in de week feest.) Was het eigenlijk alweer vergeten, als hij het niet opgegeten had had ik het net wel in z'n hok zien liggen. Kan hij door zo'n klein stukje tomaat (kleiner dan postzegel..) ziek worden?? Nee toch?? Tomaat is toch veilig?? Zat geen pit of niks in.

Verder was hij gistermiddag echt een tijdje heel druk/onrustig, maar dat kwam door Fred (Indy liep voor in de tuin, Fred achter in de ren, na een paar uur had Indy door dat Fred daarachter zat en ik had niet gelijk door dat zij dat doorhadden dus ze hebben even gesnuffelt, normaal niks aan de hand maar hij was nu nogal.. opgewonden..) heb hem toen naar binnen gedaan, hij rende aldoor rondjes, even languit liggen, weer rennen, op de stoel springen, op schoot languit liggen, op de leuning van de stoel, weer van de stoel springen, weer languit, weer rennen.. Maar na een half uurtje was dat wel over, toen heeft hij een tijdje in z'n hok gezeten, z'n groente gegeten, daarna weer naar binnen gehaalt en na een tijdje kwam mijn neef met zijn vriendin en haar kindje van anderhalf/twee. Indy is in principe wel gewend aan zulke kleintjes, hij heeft 'm ook geaait, ging niet helemaal goed (in de zin van, bijna fout; ik zat er bij natuurlijk) want de kleine snapt het aaien nog niet helemaal, wou bovendien aan z'n oor trekken. Indy vond het niet erg, ging gewoon z'n gangetje. Misschien toch teveel stress?? Hij was gewoon rustig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm... ik weet het niet precies.. misschien inderdaad wat veel stress?.. en hij is natuurlijk wel wat veranderd in voer. Maargoed, snap dat je hem goed in de gaten houdt! volgens mij was tomaat niet goed voor nijntjes?.. weet het niet zeker hoor, maar zoek het maar even bij de lijst met groentes voor dieren die veilig zijn... dan staat het er wel of niet bij..

succes met je nijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomaat is voorzover ik weet veilig, ik heb het van te voren na gezocht. Hij is niet aan het verharen, nog steeds niet.. Hij krijgt al een tijdje (denk al wel een maand) op deze manier voer, alleen sinds kort (ook al wel twee week) wat minder.

Ik zal maar even rustig adem blijven halen haha. En gaan masseren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor....... Wel in de rui dus! Een klein beetje maar, en ook nog maar net. Hij eet redelijk, zit wel heel veel stil, buikje voelt niet helemaal normaal én hij wil niet dat ik er aan komt; hij heeft zelfs even in mijn been gebeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft hij waarschijnlijk pijn! Pooke heeft hier ook wel eens last van! Meestal gaat het bij hem vanzelf over na massage en spuitjes water met prozyme in zijn mondje doen, maar als je het niet vertrouwd, even naar de DA voor een pijnstiller en misschien wat darmstimulering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het nog even aankijken.. Ik hoop nl. dat het wel mee valt, ik denk ook niet dat mijn ouders er blij mee zijn om nu naar de DA te sjeezen als het misschien niet zo erg is. (Als het echt moet kan het wel hoor. En ik denk dat ik wel in kan schatten wanneer het écht moet.) Maar dat hij niet lekker is is wel duidelijk. Hij bijt ook niet gauw (wat zeg ik.. Nooit.). Prozyme heb ik niet in huis, ze zijn echt tot nu toe dus nauwelijks in de rui geweest, had er niet op gerekent. Misschien toch even naar de Jumbo voor een annanas??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, hij valt nu echt aan op zijn groente. Ik hou hem vannacht binnen, als het morgen niet beter is ga ik even (zonder konijn) langs de DA, zit vlak bij school. Ik blijf nu gewoon masseren, zolang hij eet en keutelt doe ik nog niks. Over de annanas zit ik enorm te twijfelen, om nu zelf een beetje aan te gaan rommelen...... Wat zouden jullie doen? (Niet alleen over de annanas, ook de DA..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .