Ga naar inhoud

Indy niet helemaal lekker


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee dat begrijp ik... Hmm.. Ik vertrouw het niet maar wil het nog wel even aankijken. Als het nu ochtend was (en ik hoefde niet weg;hoef ik ook niet, alleen voor ananas eventueel) zou ik dat ook doen maar straks is DA ook niet bereikbaar neem ik aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm ja, denk dat ik dat maar doe. Hij heeft goed gegeten, keutelt redelijk.. Straks masseren, hij zit nu even in z'n hokje. Zijn 'noodhok' staat alweer klaar, wat heb ik die bench gemist (als kiespijn) zeg ^^

Loes, denk jij dat de haakjes misschien weer terug zouden kunnen zijn? Hij is wel iets afgevallen dus (maar krijgt minder eten) laat z'n biks nu opeens staan en heeft pijn (ok, aan z'n buikje, maar toch).. Alleen de kleine keutels kan ik dan niet verklaren.. Hij is pas sinds vandaag zo, eet normaal echt alles op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff het komt wel heel slecht uit, we krijgen straks ook nog een Oostenrijkse gast, uitwisseling van m'n zusje............... Maar goed, dit komt natuurlijk nooit goed uit. Ik hoop echt dat het mee valt.

Moet ik hem meer groente geven dan normaal, zodat hij tenminste eet? Hij heeft nu zijn gebruikelijke portie (vandaag witlof, paardenbloem, wortelloof en één stukje wortel) gehad, ook bijna op. Ik neem aan dat het belangrijk is dát hij eet..

En mocht hij nou vannacht stoppen met eten, wanneer is hij dan zeg maar gestopt met eten? Ik bedoel, hij zit natuurlijk niet 24/7 te eten, wanneer is te lang niet eten? En moet ik dan dwangvoeren of liever niet? (Ivm verstopping) En hoeveel? (SS papje maak ik er dan maar van?)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Dollie!

Ik kan je helaas niet helpen!! Wat ik alleen even wilde zeggen is dat ik het zo ontzettend lief vind hoe je op dit moment als een echt moederkonijn met Indy bezig bent.

Ik wil je bij deze dan ook veel succes met Indy wensen en ga je bij deze een paar hartjes toesturen...:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga trouwens sowieso maar extra groente geven. Zolang hij zelf eet lijkt het me niet dat hij 'te vol' komt te zitten? (Zoals bij (teveel) dwangvoeren bij verstopping bedoel ik.) Hij is groente gewend dus iets meer zal wel geen probleem zijn. Al zou ik het wel prettig vinden dat hij ook weer biks eet. Maar, misschien heeft hij dat intussen alwel gedaan, het is een half uur geleden dat ik bij 'm heb gekeken want ik heb net gegeten. Ik moet nu even stofzuigen, daarna kan hij weer naar binnen.. Stress hier want onze gast komt straks, we gaan ook nog even naar de supermarkt.. Zal ik nu wel ananas geven of niet????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje!

Ik vraag me even af hè.. Wat zou een KK-DA aanraden, als hij dit zo aan zou horen? (Meer qua medicatie ofzo.. Als het dingen waren die we zo wel konden bedenken waar ik niet voor naar een DA hoefde, zou ik ook niet hoeven bellen..) Want ik heb op dit moment geen DA waarvan ik 100% zeker ben dat hij konijnkundig is, bovendien zit die DA nu te ver weg om even heen te rijden om wat op te halen. Als jullie zeggen, pijnstilling zus en zo, dan kan ik dat bij elke DA wel krijgen lijkt me?

Ik ga Indy halen in ieder geval :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het gelukt Indy te masseren en zoja, hoorde je wat borrelen? En voelt het buikje nog wat hard of is het opgezet?

Ik zou in elk geval blijven masseren en voor de zekerheid ananas geven. Heb je geen prozyme of protexine in huis dat je kunt geven in combinatie met groente? Olvarit met worteltjes wil soms nog wel eens beter naar binnen gaan dan ss-papje. Hooithee is misschien ook niet slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozyme kan natuurlijk sowieso geen kwaad. Toevallig heb ik het van de week besteld, 'voor het geval dat' (ik ben een soort konijnenapotheek aan het aanleggen, zodat ik als er een keer iets voorvalt ik in ieder geval de belangrijkste dingen al in huis heb). Als je dichter in de buurt woonde kon je wel wat Prozyme van me krijgen, maar Groningen is niet echt naast de deur.

Het kan geen kwaad om in ieder geval door te gaan met masseren, minimaal tien minuten elk uur. En als hij wil eten zou ik hem groenvoer geven, als hij een verstopping heeft is dat het beste lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik zo laat pas reageer.

Ik heb het even doorgelezen, maar er lopen hier nog een paar jengelende kinderen rond...

Euhm... hij keutelt en eet nog wel hé? maar hij eet geen biks?

Hij is dus toch aan het verharen, dat zou de kleinere keutels kunnen verklaren.

Geef hem gerust meer groen dan dat hij normaal krijgt.

Hoe deed hij het gisteren eigenlijk?

Euhm...is hij veel rustiger als anders?

Heeft hij duidelijk pijn en hoe uit zich het?

Ik zou sowieso nu even elk uur proberen te masseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langer dan twee minuten masseren is lastig.. Hij heeft niet meer gebeten. Zijn buikje voelt iets harder aan dan normaal, maar niet abnormaal hard zeg maar. Ik voel wel 'wat', hoor niks. Ik blijf masseren en haal een ananas..

Prozyme of protexine heb ik helaas niet in huis, maar ik denk dat ik het wel ga bestellen, voor de zekerheid. Ik geef trouwens wel liever SS papje vanwege de vezels enzo, Olvarit zit ook wel veel suiker in.. Hij is niet lastig met dwangvoeren gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ok.

Toen Snuf nauwelijks at en kleine keutels had (en in de rui was) kreeg ik protexine in de vorm van een pasta mee van de da. Dat werkte direct. Nu heb protexine in poedervorm en geef dit momenteel preventief, aangezien je van Nijn een voorraad wollen sokken kunt breien. Dat werkt prima. Ze is weliswaar erg rustig, maar na een tijdje komen wat nattere keutels (strooi het over witlof) met de haren eruit en daarna weer normale.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik zo laat pas reageer.

Ik heb het even doorgelezen, maar er lopen hier nog een paar jengelende kinderen rond...

Euhm... hij keutelt en eet nog wel hé? maar hij eet geen biks?

Heb hem net op een hapje biks kunnen betrappen.. Maar het grootste deel van zijn ontbijt en lunch (20 gram biks, 15 gram SS) is er nog. Keutelen doet hij nog wel, anders had ik al een DA gebelt.

Hij is dus toch aan het verharen, dat zou de kleinere keutels kunnen verklaren.

Geef hem gerust meer groen dan dat hij normaal krijgt.

Hoe deed hij het gisteren eigenlijk?

Redelijk, was eerst wel wat opgefokt vanwege een ontmoeting met Fred.. Maar hij heeft al z'n eten keurig opgegeten. Ik had het over tomaat, maar die vond ik net wel terug in z'n hok dus bij nader inzien heeft ie dat helemaal niet opgegeten. (Vond het al zo vreemd, met die kieskeurige beesten..:P)

Euhm...is hij veel rustiger als anders?

Heeft hij duidelijk pijn en hoe uit zich het?

Hij was veel rustiger, nu valt het wel mee. Ik vind het moeilijk om te zeggen of hij duidelijk pijn heeft, hij zat aldoor in een hoekje.. Hij heeft me in m'n been gebeten toen ik hem masseerde. Dat was vanmiddag, nu liet hij het toe. Misschien dat ie op begint te knappen

Ik zou sowieso nu even elk uur proberen te masseren.

Ik blijf inderdaad gewoon masseren, vannacht ook; zijn binnenverblijf is al bijna helemaal klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt dat is duidelijk.

Geef hem maar gewoon groen a volenté (stuur je broertje gerust nog even op pad voor extra paardenbloemen).

Proberen zoveel als mogelijk te masseren.

In de gaten houden (door net achter zijn oren in zijn nekje te voelen) of hij niet koud wordt. Anders een kruik erbij leggen.

Goed in de gaten houden dat hij alert blijft en zeker niet apatisch wordt, anders absoluut aan de bel trekken.

Ik zal eens een beetje prozyme en protexine op de post doen, dat je dat in de toekomst in huis hebt. Als je nog even laat weten welke kruiden ze eten, dan stuur ik daar ook nog wat van op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh super!!!!!! Ze eten alles wel (eindelijk!) maar dat hoeft niet hoor! En ik kan eventueel zelf ook wel prozyme/protexine (wat is het verschil?) bestellen hoor :yes:

Update: Vijf minikeuteltjes in drie kwartier, gewone biks heeft ie redelijk gegeten, groente ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozyme zou de voedselmassa rondom de haren afbreken.

En protexine stimuleert de darmflora.

Ik geef persoonlijk ook tijdens het verharen de voorkeur aan protexin.

De werking van prozyme bij konijnen is eigenlijk nooit wetenschappelijk bewezen...

Ik moet woensdag nog langs het postkantoor, dus kan zonder probleem wat op de post doen hoor. Aangezien kruiden daar niet zo makkelijk te vinden blijken te zijn, kan ik het ineens samen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent echt geweldig Loes!

update: Vijf minuten na de laatste massage is meneer weer gaan keutelen, nog steeds klein maar goed. Keutelen is keutelen. Biks en witlof gaat er redelijk in, vooral de witlof. Ik ga mijn wekker vannacht maar om het uur zetten, is het morgen nog zo, ga ik lnags de DA, zonder konijn dus, is het erger ga ik langs de DA met en hopelijk is het beter, dan ga ik nog even zo door.

Morgen alleen wel twee proefwerken, maar goed. Indy gaat voor alles.

edit; Ohhhhhhhhhh wat dom.. Hij loopt nu al uren binnen, maar z'n flesje hangt nog buiten....................... Nu weet ik dus niet of ie goed drinkt. Ik verplaats 'm naar naar m'n kamer, ze zijn hire toch zat van hem. (Ja, m'n zusje was met Barber aan het spelen, die loopt in zijn enthousiasme nog wel eens zo over de nijnen heen dus ik vroeg of ze dat niet wou doen, iedereen vond opeens dat In' wel weer naar buiten kon..... Wie is hier nou ziek, en wie was hier nou eerder??? Barber niet!)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hij zit lekker op m'n kamer hoor. Z'n bench + panelen ren bevalt hem wel, beetje graven in het stro in de bench, beetje snuffelen.. Met de 'binnen schaaltjes' (als ik binnen eten geef, doe ik dat op niet konijn bestendige schaaltjes..... Omdat ze er toch wel afblijven + ik er bij zit) spelen.. Hij is nog steeds niet lekker, maar ik denk niet dat hij echt pijn heeft, daar is hij te levendig voor, bovendien eet hij nog goed. Zal nog even wat verse paardenbloemen plukken. Heb hem nu bijna alle witlof van vandaag en morgen gegeven.. :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .