Ga naar inhoud

Wilgentakken


Snoeteke

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Ik zou dus een treurwilg IN de konijnenren kunnen planten? als ik dan de stam goed afscherm met gaas kunnen ze mooi elke keer hun best doen de naar beneden hangende takken te pakken te krijgen?

Ben namelijk op zoek naar beplanting voor in en om de konijnenren... ook voor de nodige schaduw in de zomer. tot dat er voldoende (volwassen) beplanting is zal ik een gedeelte "overkappen" voor schaduw maar ik wil dit uiteindelijk via een natuurlijke weg op gaan lossen.

welke planten zouden hier geachikt voor zijn? (vind de lijst nogal onvolledig namelijk, wat natuurlijk ook bijna niet anders kan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dus een treurwilg IN de konijnenren kunnen planten? als ik dan de stam goed afscherm met gaas kunnen ze mooi elke keer hun best doen de naar beneden hangende takken te pakken te krijgen?

Als je daar ruimte voor hebt (een treurwilg kan een hele dikke stam krijgen!) lijkt me dat een waanzinnig goed idee. Leuk! De wilgentakken worden dan vanzelf aangeleverd, verser kan niet. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je daar ruimte voor hebt (een treurwilg kan een hele dikke stam krijgen!) lijkt me dat een waanzinnig goed idee. Leuk! De wilgentakken worden dan vanzelf aangeleverd, verser kan niet. :D

op het breedste gedeelte is de ren 3 bij vier, zo dik wordt ie denk ik niet! hahaha. groeit een treurwilg eigenlijk snel? (i.v.m. het gaas eromheen dat te strak gaat zitten ofzo)

vandaag net het gaas (laten plaatsen) zal morgen wel even fototje nemen. Zodra we weer tijd hebben (helaas druk weekend voor de boeg) gaan we de onderrand nog "versterken" met wildgaas (soort kippegaas, iets groffer en sterker) zodat onze lievertjes niet kunnen ontsnappen.

Daarna kan het inrichten gaan beginnen! :party:

Denk al met al met een week of drie/vier wel helemaal klaar te zijn voor bewoning :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Maar geven jullie dan alleen de oudere "donkere" takken of kan ik ook gewoon de jonge "geelachtige" takken van een wilg afknippen en deze geven? En halen jullie dan de bladeren eraf of kan ik ze in principe best laten zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hier net terug van de wilgenboom hier staat er één midden op een leeg gebied wat bestemd is voor huizenbouw daar haal ik nu al 3 jaar mijn takken vandaan en steeds meer mensen gaan het doen als ze gevraagd hebben waarvoor ik het doe haha. Gelukkig is het echt een enorme boom die door de gemeente o.i.d. nooit gesnoeid wordt. Hier moeten ze ook niets hebben van die takjes uit de dierenwinkel.

En van paastakken wist ik niet een super goede tip! want ooit gaat die boom ook tegen de vlakte.

Verder heb ik het hier gehad dat die stokjes wilg uit de dierenwinkel gingen wortelen. Zou ik die ook gewoon kunnen planten dan? Er zaten dan over het hele stokje wortels heel gek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Wij hebben een gigantisch grote wilg is de tuin staan van in ieder geval 20 meter hoog. Het is dus ook al een hele oude boom. Zodra het stormt vallen er altijd wel een paar takjes af. Laatst was er een hele grote tak afgebroken, daar kan je nog wel 10 jaar mee doen (spreekwoordelijk). Ik heb nu (in de winter) dus altijd wel een wilgentak in de ren liggen. Bij mij blijven ze ook gewoon nog hooi en brokjes eten. Vooral de dunne, jongere takjes vinden ze erg lekker. Als je de tak lang genoeg laat liggen eten ze de hele bast eraf en de tak zelf ook. Het is grappig om te zien om de tak van donkerbruin in lichtgeel zien te veranderen.

Ik heb eens gehoord dat wilg een beetje een kattenkruid of verslavende werking heeft voor konijnen, maar dat is toch onzin?, :arf: hoop ik. Ik merk namelijk niets vreemds bij mijn konijnen. Ze vinden het gewoon heerlijk :yes:

p.s. wat slim Joseeke

taketenindewinter.jpg

aangepast door Bunny Binky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .