Ga naar inhoud

Wilgentakken


Snoeteke

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe komen jullie aan wilgentakken? Ik zou namelijk niet zo snel weten waar bij ons in de buurt wilgen staan en daarnaast lijkt het me een beetje gek om in een park aan een boom te hangen om takken er af te trekken.

Mijn vraag is dus eigenlijk: "zijn die dingen ook in de dierenwinkel of in een tuincentrum te koop?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dierenwinkel kan je ze ook halen maar dan betaal je er best veel voor.

Is er niet toevallig een park in de buurt ze willen ook nog wel regelmatig afbreken van de boom als het hard heeft gewaaid.

aangepast door Shadena
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dierenwinkel heb je een handje vol takjes uit de diepvries (vers dus) en mijn nijnen zijn er gek op :D

Ook hebben we met pasen paastakken gekocht.. gelijk in het water gezet en heb ook flink wat wortels..

Alleen nu nog ff aarde halen (pot heb ik nog) en dan hup in de aarde en volgend jaar heb ik dus takken over

Hoorde van me moeder dat paastak zo ong. 4 meter per jaar groeit...

En me moeder heeft echt een boom in de tuin en snoeit het elk jaar weer..

En vanaf nu bewaart ze dus de takken voor me nijntjes :D

Ook heeft me moeder druif in dr tuin staan en een appelboompje... dus ken ook daar de takken van vragen als ze gaat snoeien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vlakbij is een oud kantoorgebouw dat binnenkort gesloopt gaat worden en daar is een stuk groen met een vijver, bankjes en een grote wilg. Dus daar voel ik me niet schuldig als ik takken haal, waarschijnlijk gaat die boom straks ook tegen de vlakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zojuist boodschappen gedaan en keek op de terugweg of ik ergens wilgen zag staan (zoals ik dat de laatste week constant doe). En ja hoor, vlak bij mijn huis staan een paar hele grote! Toen ik wat beter keek zag ik dat er zelfs een paar takken afgewaaid waren. Ik ben dus meteen gestopt en heb de takken meegenomen. Eén tak in het hok, de rest als voorraad in de schuur. Ik kan voorlopig even vooruit! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een flinke wilgentak in de ren gelegd. Vanochtend tegen negenen zijn Ko en Nijn in het hok gezet. Toen ze eenmaal ontdekt hadden hoe de in de ren konden komen en zagen dat daar een wilgentak ligt vielen ze meteen al aan op de blaadjes. We waren vanmiddag even op visite, en toen we terugkwamen waren alle blaadjes en dunne takjes opgegeten. Er ligt nu dus alleen nog een redelijk dikke tak in de ren, die we lekker laten liggen zodat ze daar ook nog aan kunnen knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kom hier in de buurt nergens een wilg tegen helaas. De wasbord speler bij ons in de band is tuinman zal hem eensvragen of hij niet ergens een wilgenboom kan omkappen voor me nijnen.

Zo'n wilgenballetje dat zijn ze verzot op die zijn in no-time weg. Appeltakken wel al gebrobeerd maar dat vinden ze niet zo fantastisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .