Evee Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Hebben jullie tips en trucs voor het bewaren van het konijnengroenvoer? Hoe houden jullie het zo lang mogelijk vers? Geef je nog geen groenvoer, weet je niet goed hoe te beginnen of wat ze allemaal mogen? Lees dan het informatieve artikel over groente voeren aan konijnen https://www.bunnybunch.nl/groenten-voeren-aan-een-konijn/ Quote
Cheeta26 Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Onderin de koelkast, per dag van de krop afhalen en altijd halen bij de Nettorama. De AH en Plus verkopen de andijvie en witlof in plastic dan blijft het minder lang goed. 1 Quote
mammafelina Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april Onderin de koelkast. Onkruid bewaar ik in een emmer in de schuur, meestal pluk ik voor 2 a 3 dagen tegelijk. Quote
MarieElsa Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april Ik bewaar het ook in de koelkast, maak een groenteschotel per 2/3 dagen met daarop verse kruiden en groenten. Daar doe ik vervolgens een laag natte keukenrol en een zak omheen, dan blijven de groenten/kruiden lekker vochtig en verser (heb ik nog vanuit mijn bijbaantje meegekregen vroegeeer :p). Quote
To van de Veluwe Geplaatst: vrijdag om 22:38 Geplaatst: vrijdag om 22:38 Op 24-4-2025 om 15:13, Cheeta26 zei: De AH en Plus verkopen de andijvie en witlof in plastic Wat de andijvie betreft, klopt het bij de Plus maar bij de Plus hebben ze ook losse witlof in van die kistjes met witlofstronken erop af gebeeld. Je moet eens wat stronken pakken en wegen dan is het allemaal één prijs maar het gewicht kan enorm schelen. Ik koop zowel verpakte als losse andijvie op de markt. Maar de laatste tijd zijn ze geen andijviefan meer. Hoe dat komt??? Ik bewaar de groenten in de groentenla van de koelkast. En dat haal ik er van te voren uit en de rest pluk ik in de tuin: weegbree, gras, muur, fluitenkruid en paardenbloemen. Ook heb ik al aardbeien en druivenblad. Quote
Evee Geplaatst: zaterdag om 04:18 Auteur Geplaatst: zaterdag om 04:18 Hier aten ze afgelopen winter ook niet graag de krop andijvie van de spar in het dorp, die zitten overigens ook in plastic tegenwoordig 🤷♀️ Ik heb nu een krop gekocht bij de biologische winkel, daar zijn ze wel dol op! Ook ik bewaar het in de groentelade van de koelkast, nouja in een afwasteil op die plek want de officiele groentelade heb ik ooit kapot laten vallen. Of op de fruitschaal. Of in de voorraadkast. Net wat het is. Ik heb een sticker met wat bewaar je waar er op, zodat ik weet wat koud moet en wat niet. Ik pluk ook dagelijks vers uit de tuin kruiden en grassen erbij. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: zaterdag om 21:41 Geplaatst: zaterdag om 21:41 17 uren geleden, Evee zei: Ik heb nu een krop gekocht bij de biologische winke Ga ik dat ook eens doen. Kijken of ze dat wel eten. In het begin waren ze er gek op. Maar ik vind de kroppen ook anders. Zal wel Spaans of zo zijn. Quote
Cheeta26 Geplaatst: zondag om 13:00 Geplaatst: zondag om 13:00 Spaanse kroppen zijn de enige die je kunt krijgen in de winter en daar zijn ze dol op. De eerste lading Hollandse kroppen eten ze wel met lange tanden, Nettorama heeft van die langwerpige kroppen nu, die bladeren breek ik in stukken en dan gaat alles op Quote
Evee Geplaatst: zondag om 13:56 Auteur Geplaatst: zondag om 13:56 De biologische andijvie die ik nu heb (van boer Peet de Krom uit Bergen op Zoom, staat er altijd netjes bij bij de biologische winkel) eten ze in ieder geval met smaak! 1 Quote
Bunnie.and.Clyde Geplaatst: dinsdag om 13:46 Geplaatst: dinsdag om 13:46 Gouden tip (kwam ik achter omdat de groentelade stuk ging): Ik heb van de Hema de opbergdoos 14x20x7 Helsinki opbergdoos met deksel in de koelkast staan voor alle 'konijnengroenten'. Ik denk dat het door de gaten aan de zijkant komt, waardoor in de opbergdoos de ideale luchtvochtigheid ontstaat, maar de groenten blijven daarin dus echt super knapperig en langer vers dan toen het voorheen in de groentelade zat. Je moet wel een ruime koelkast hebben, anders neemt het misschien teveel ruimte in. 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: dinsdag om 19:38 Geplaatst: dinsdag om 19:38 5 uren geleden, Bunnie.and.Clyde zei: 14x20x7 Helsinki opbergdoos Die kost maar € 4.79 zag ik! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.