Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hieperdepiep Hoeraaaaaa of Boehoeeeee(ben blij maar ook een beetje sip aangezien 1 jaar al beetje oud is voor een hammie๐Ÿค”).

ย 

Mister Jingles is 1 jaar๐ŸŽ‰๐ŸŽŠ๐ŸŽˆ

ย 

Hij kwam direct zijn huisje uit toen ik hem riep ๐Ÿ˜ Altijd weer fijn als hij direct reageert. Geen paniek aanvallen hihi.

ย 

Wormpje ging er rap in en ook de gierst zat hij van te smullen.

Vandaag komt de tunnel aan dus hopelijk kunnen we vandaag of morgen zijn dorp vergroten ๐Ÿ˜Š

En bij Kip zijn nieuwe verblijf kregen we 2 lange drink/voer bakjes die totaal niet fijn waren om te hangen, dus 1 heb ik gister aan Jingles gegeven zodat ik niet 3 keer per dag zijn water hoef te vullen. Want hij is een zuipschuit en dat roze bakje en waxine houdertje zijn erg klein. Hij is er blij mee ๐Ÿ˜Š

ย 

Fotoos komen als de bakken aan elkaar zitten ๐Ÿ˜‡

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zijn nieuwe aanbouw.

IMG-20250710-181617.jpg

Hij had de tunnel snel gevonden hihi. Maar hij zit nu toch weer in zijn oude vertrouwde plekje bij te komen. Hij was zo gestresst in zijn speel zwembad dat hij in mijn mouw kroop. Dus toen maar heel snel alles erin gedaan met ook wat oud zaagsel en zijn kokosnoot heb ik alles in gehouden wat hij had.ย 

ย 

Komt nog een kokossnippers plekje bij en misschien een graafbak met aarde. Voor nu hem even met rust laten...

Ik zit al te denken aan nog een bak aan de andere kant ๐Ÿคช๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Mijn vriend "ooooohjaaaaa straks heb je al die bakken om de hele woonkamer heen ๐Ÿคฆ๐Ÿป"ย 

ย 

Het is dat het zo vreselijk veel werk is en niet goedkoop , anders had ik het gedaan ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

ย 

Hopelijk snel de salon tafel maken. Daar onder blijft het lekker koel en is veel leuker om hem dichterbij te hebben๐Ÿฅฐ

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Zijn favo plekje. De kokosnoot, waar hij altijd zo achterlijk in ligt ๐Ÿ˜‚ En als ik dan met mijn vinger over zijn buikje, aai pakt hij met alle 4 zijn poetjes mijn vinger vast en likt me dan zo schattig ๐Ÿฅฐ Daarna pit hij gewoon weer verder. Kleine weirdoโค๏ธ

ย 

Dat neusje ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿฅฐ

ย 

IMG-20250711-163801.jpg

ย 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Hij is zo ontzettend chill, behalve als hij te lang in het zwembad moet. Zoals paar dagen geleden. En dat ging allemaal niet zo snel natuurlijk. Grote bak leeg en helemaal poetsen, toen hoogte meten voor de gaten. Niet te hoog en niet te laag. Gaten boren met speciale gipsplaat/plastic boor en toen nog een gehannes om de tunnel er doorheen te krijgen๐Ÿ˜… Weer dat plastic eruit zuigen. En laagje voor laagje vullen tot 20+cm met verschillende soorten bedekking. Grote bak zo veel mogelijk gehouden zoals hij het al had en andere bak nog wat dieper zaagsel en grote kartonnen tunnel diep in het zaagsel. Heeft hij nog niet gevonden hihi. Kokosnoot zijn oude nestmateriaal ingehouden. En zijn grote snelle wiel er ook maar ingedaan. Kan hij kiezen ๐Ÿ˜‡

ย 

Gister vond ik een zelf gemaakt waxine houdertje in de vorm van een hartje, wat dochter had gemaakt in de kleutertijdโค๏ธ

ย 

En vanmorgen heeft Jingles ook een hartje gemaakt of eigenlijk gepiest ๐Ÿคช hahaha๐Ÿ˜‚

IMG-20250712-081659.jpg

ย 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Geplaatst:

Nieuwe salon tafel af. Nou ja..nieuw blad gemaakt met de oude poten eronder. Het is nu meer een salon eethoek tafel๐Ÿคช๐Ÿ˜… 1meter50 lang.

En natuurlijk het belangrijkste.....Jingles heeft zijn plekje onder de tafel weer terug๐Ÿฅฐ

ย 

IMG-20250715-185245.jpg

ย 

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
10 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Jij bent echt een crea bea.

๐Ÿ˜‡๐Ÿค—

Bijna alle meubels in huis, inclusief bed heb ik selluuufff gemaakt. Maarja het is natuurlijk mijn werk hihi.

Heb speciaal de tafel wat groter gemaakt om eventueel een iets grotere bak te kunnen plaatsen.

ย 

Nou moest ik iets verzinnen voor alle kleding voor vriend, die vooral in de zomermaanden bij ons is, en dochter en vader hadden een super idee om bij de Ikea te kopen.ย 

ย 

Gevraagd of ze het goed hadden uitgemeten?? "Jaaaa de bakken gaan makkelijk passen" zei mijn vriend....

Net de kast inelkaar gezet en natuurlijk passen de bakken NIETTTT๐Ÿ™„ย 

ย 

Dus nu een kast rijker waar ik nog niks mee kan totdat ik ergens de juiste maat bakken kan vinden ๐Ÿคฆ๐Ÿผโ€โ™€๏ธ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ De nieuwe bakken gaan nu in mijn eigen kast ๐Ÿ˜‡

• Haha 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Hij heeft weer een nieuw slaapplekje gevonden ๐Ÿ˜‚๐Ÿฅฐ

ย 

IMG-20250724-204145.jpg

Moest vandaag zijn grote hoekhuis eruit gooien omdat meneer binnen 2 weken nieuwe soorten schimmels begon te kweken ๐Ÿ™„ Tilde hem vanmorgen op en hij rook naar hele oude kelder. Dus direct overal mijn neus in gestoken en dat huis was zijn kweek plek ๐Ÿ„๐Ÿ„๐Ÿคชย 

Er zijn al nieuwe huizen onderweg naar ga toch nog op zoek naar keramische. Veel makkelijker schoon te maken. Hout is super leuk maar met zo.n pieskees niet te doen๐Ÿฅด

Dat plassen ooooveral is begonnen sinds hij een grotere ruimte heeft ๐Ÿค”

Hij plast ook nog netjes in zijn toiletjes... Kleine weirdo๐Ÿฅฐ

ย 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

๐Ÿฅณ๐Ÿฅณ Meneer is al zijn rolmops vet kwijt en terug naar zijn gewicht van 53gr๐Ÿ˜Š

ย 

Vandaag komen zijn nieuwe schuilplekjes aan. Beiden huizen heb ik eruit gegooid omdat het echt niet meer schoon te maken was. Schimmel bende bah ๐Ÿ˜ฃ ๐Ÿ˜ฉย 

Ondertussen geniet hij lekker in zijn kokosnoot of honing pot. Hij lijkt er geen problemen mee te hebben dat zijn huizen zijn weggegooid.ย 

Plast nu in 2 toiletten en natuurlijk zijn dure zand bad ๐Ÿ™ˆย 

ย 

ย 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Blij met zijn kasteeltje ๐Ÿฅฐ

Daaronder een verhoging op pootjes.

IMG-20250730-163216.jpg

ย 

En in de groter bak een schuin dingย  waar hij diep in kan en dan kunnen wij hem zien aan de buitenkant, waar al dat mos op zit.

En nog een plateau rechts.ย  Meerendeels konopy zaagsel en chipsy papier. Heb wel een deksel wat half op de bak kan zodat meneer niet vanaf zijn kasteel op avontuur gaat in huis ๐Ÿ˜œ Had ook een heel leuk zwart olie dingetje gekocht voor zijn water maar die kwam gebroken aan. Dus nu omgedraaid, wat niet gebroken is, en het roze water bakje weer opgezet.ย  Geld direct terug gekregen ๐Ÿ˜‡

IMG-20250730-163353.jpg

• Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Sinds Jingles een groter verblijf heeft, plast hij op de vervelendste plekjes... Zo erg dat er gewoon nieuwe hamsters groeien ๐Ÿ˜ฑ We halen het steeds weg en binnen no time groeit er weer een hamster. Begint op de gremlins te lijken zo...

Kan m beter Gizmo gaan noemen ๐Ÿ˜‚.

ย 

Had het al op een fb groep gevraagd naar die denken dat ik te veel schoon maak en moet laten liggen...

Maar met al dat harige schimmel kan dat gewoon echt niet.ย 

Heb afgelopen zaterdag bij de Xenos een borrelnoot schaaltje gekocht en die op dat gremlins plateau gezet. Denk dat dat al veel zal schelen want dat is zo schoon. Keek net vanaf die kant en zag achter het plateau een zwarte geplette hamster ๐Ÿ™ˆ Dus dat haal ik vanmiddag er weer uit, schoon maken en weer terug met het schaaltje er op. Zal kijken of ik er een foto van kan maken.ย 

ย 

ย 

ย 

Geplaatst:

IMG-20250811-091233.jpg

ย 

Ipv 1 geplette hamster is het een geplette rat of 2 ratten ๐Ÿ˜ฃ

ย 

Waarom doet hij dit toch ? Hij was vanaf dag 1 op de toiletjes en in het wiel. En nu toiletjes, wiel en overal..

ย 

Geplaatst:

IMG-20250817-093546.jpg

Lang uit te dutten hihi. ๐Ÿฅฐ

ย 

Gewicht nu onder de 50๐Ÿ˜

ย 

Heb weer een hele lading aan keramieke verstop plekjes gekocht. Al het hout is eruit, behalve de bamboe plankjes en 1 wat nog droog blijft en dat nieuwe huisje wat hij als voer opslagplaats gebruikt. Wel handig want ik kan precies zien hoeveel eten hij nog heeft.ย 

ย 

ย Verder moet ik nog om de dag zijn natte plekken weghalen en zijn bad elke dag omdat het zand hard wordt van zijn pies. Doe nu wel minder zand erin want het is ๐Ÿค‘๐Ÿค‘ Maar in iedergeval geen nieuwe hamsters meer waar hij plast.ย 

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Halloween begint vroeg dit jaar voor Jingles ๐Ÿ™ˆ๐Ÿคชย 

Kleinere bak lekker vol en grotere bak ๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป griezelig. Heb hele fijne trappetjes gekocht waar hij ook nog in kan. Nu dus veilige trapjes waar geen pootjes in vast kunnen zitten en waar hij kan plassen wat hij wil zonder schimmel te kweken en bruggetjes van Bamboe waar ook geen schimmel op komt. 1 pompoen is zijn zandbad.

Het is minder mooi en minder natuurlijk, maar elke dag schimmel opruimen is niet gezond natuurlijk en hij plastte er alleen maar meer door. Heb ook over de bedekking bloemetjes gestrooid en daar plast hij ook niet op. Hij heeft het goedgekeurd๐Ÿ˜๐Ÿ‘๐Ÿผ

IMG-20250826-093719.jpg

ย 

IMG-20250826-093535.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Geplaatst:

Vraagje aan de hamster kenners๐Ÿ˜‡

ย 

Wat doen jullie als de hamster al op leeftijd is met hun kooi? Houden jullie het vol met obstakels of maken jullie meer loopruimte zonder dat ze zich kunnen bezeren?

ย 

Jingles is nog jong maar echt enorm onhandig. Hij klimt als een jonge pup overal op, maar maakt altijd weer van die achterlijke sprongen met glijpartijen... kop naar beneden in het zaagsel met de bibs en pootjes omhoog. Hij is natuurlijk nog sterk genoeg om zich uit zijn benarde positie te bevrijden. Maar wat als hij een opa Jingles is?ย 

ย 

Merk ook wel dat hij open ruimtes fijn vind zonder te moeten klimmen, vooral als hij een plasje moet doen. Dat snel snel snel op wc, bad of wiel een aaaaahhhhh en weer snel snel terug naar zijn slaapplekje.ย ย 

ย 

ย 

ย 

ย 

Geplaatst:
Op 26-8-2025 om 14:17, Lappie2 zei:

Wat doen jullie als de hamster al op leeftijd is met hun kooi? Houden jullie het vol met obstakels of maken jullie meer loopruimte zonder dat ze zich kunnen bezeren?

ย 

Ik vroeg me juist af of rex-rolmopsje wel genoeg kan lopen. Ik vind het best vol staan. En een hamster is met 2 tot 3 jaar al op leeftijd.

Geplaatst:
5 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik vroeg me juist af of rex-rolmopsje wel genoeg kan lopen. Ik vind het best vol staan. En een hamster is met 2 tot 3 jaar al op leeftijd.

Ik had m in het begin leger. Maar las overal dat het vol moet met veel verstop plekken,obstakels en oogst etc.ย 

ย 

Hij heeft genoeg stukken zonder obstakels veel kan hij onder door, overheen en doorheen.

3 jaar is, dacht ik, ver op leeftijd tot het einde...2 is senior.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
53 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

ย 

Dit is misschien wel interessant, er zit ook een stukje in over de inrichting. Hou er wel rekening mee dat je in dit filmpje vooral Syrische hamsters ziet, en die zijn bijna 2 keer zo groot als een dwerghamster ๐Ÿ˜

Dankjewel ๐Ÿค—ย 

Dat stukje waar de hamster viel ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฅ Ik heb niks hoog hoog, maar zelfs van de laagste dingen maakt hij een noodsmak ๐Ÿ˜… Gister had hij een lading wc papier en dat wilde hij naar zijn kleinere ruimte brengen maar struikelde over het papier. Heb hem maar even geholpen. Heel blij was hij daarmee. Hihi.ย  Zo.n onhandige clown๐Ÿ™ˆ

Geplaatst:
3 uren geleden, Lappie2 zei:

Dankjewel ๐Ÿค—ย 

Dat stukje waar de hamster viel ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฅ Ik heb niks hoog hoog, maar zelfs van de laagste dingen maakt hij een noodsmak ๐Ÿ˜… Gister had hij een lading wc papier en dat wilde hij naar zijn kleinere ruimte brengen maar struikelde over het papier. Heb hem maar even geholpen. Heel blij was hij daarmee. Hihi.ย  Zo.n onhandige clown๐Ÿ™ˆ

Ja, bij dat stukje schrok ik me ook een hoedje! Olaf struikelt ook altijd over zijn eigen wc papier ๐Ÿคฃ Ze zijn ook zo leuk om naar te kijken. Olaf wordt binnenkort 2 jaar, dus is al een beetje een opaatje.ย 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
38 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Ja, bij dat stukje schrok ik me ook een hoedje! Olaf struikelt ook altijd over zijn eigen wc papier ๐Ÿคฃ Ze zijn ook zo leuk om naar te kijken. Olaf wordt binnenkort 2 jaar, dus is al een beetje een opaatje.ย 

Een Opaf ๐Ÿฅฐ Gaan we gewoon vanuit dat onze jongens heeeel lang bij ons blijven ๐Ÿ™๐Ÿผ๐Ÿ™๐Ÿผ๐Ÿ™๐Ÿผ

ย 

Jingles zoekt veel aandacht de laatste dagen. Wil dan opgetild worden en op bank rennen. Mijn schoonzus was hier en heeft een uur lang met kokosnoot op schoot gezeten. Jingles vind het altijd zo lekker om dan geaaid te worden terwijl hij in die kokosnoot zit. Maar het ziet er sullig uit met kokosnoot op schoot๐Ÿคฃ En meneer slaapt maar zodra er gestopt word met aaienย  komt zijn koppie er vragend uit...van Heeejjjjj halloooooo doorgaan!!! Ze stond versteld hoe relaxed Jingles is. Zelf hebben ze 2 hele wilde roborovski hamsters. Denk dat ik wel wat tot haar doorgedrongen ben om ze uit elkaar te halen en andere kooien te nemen. Want dat is zo n foute tralie kooi met 3 verdiepingen met 3cm zaagsel. Ze hadden al een paar keer gevochten maar niet al te heftig.ย 

ย 

ย 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .