Ga naar inhoud

hooibal of los hooi


Aanbevolen berichten

Er zal niet zoveel verschil zijn tussen een hooibal en een hooiruif. In beide gevallen moeten ze het tussen de tralies doortrekken. Ik heb de ruif boven de toiletbak (soort kattenbak) hangen. Er valt dan bij het trekken ook hooi in de toiletbak dus dat is los hooi en daar eten ze ook soms weer van. Je moet wel uitkijken met een hooibal dat de pootjes niet vast kunnen blijven zitten. Mijn bezwaar zou zijn dat een bal draait en beweegt. Wat instabieler is

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zo een hooibal gaat veel te weinig, en die zijn ook niet veilig om zonder toezicht te gebruiken.

Het kan in een ruif (met deksel), daar heb je staande en hangende opties in.

Ik gooi het zelf los op een aantal plekken in het verblijf, o.a. in de toiletbakken. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben op 3 plekken hooi: in de toiletbakken, in een hooi ruif en in de wilgentunnel buiten. Die kun je gevuld kopen en dat vinden ze leuk en lekker.

Het geeft wel wat meer opruim werk, maar ze zijn er zo blij mee, dus dat is leuk. Oh, en als alles binnen ligt gaan ze er toch wel zelf mee zeulen.

Af en toe doe ik een hooibal erbij, ik heb grote konijnen, maar die vul ik dan vaak met hooi & iets van gedroogde kruiden, dus dat is wel ff meer werken voor ze, maar ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .