Ga naar inhoud

Waterfles of bakje water


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal 

Ik zit effen twijfelen mij konijntje rambo is nu 9 weken oud en ik heb hem een week in me huis en ik zie dat hij aan die fles weinig drinkt en ik heb ook een bakje water bij gezet en hij drinkt daar mee uit .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in het begin bij mijn konijnen ook zowel een waterfles en een bakje gezet om te kijken waar hun voorkeur lag. Ze dronken alleen uit de waterbak. Dus nu hang ik geen waterfles meer. Best dat je een stenen bak neemt zodat ze deze niet omver kunnen gooien..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste konijnen vinden een waterbak fijner. Er zijn ook mensen die beide hebben, zoals jij nu, dus een fles en een waterbak. Het voordeel is dat ze altijd schoon water hebben, ook als er bijvoorbeeld iets in de bak valt, of als ze de bak omstoten.

Zelf denk ik, als je de waterbak op een goede plaats hebt staan, dan zal er niet snel iets in komen en zullen ze hem ook niet snel omstoten, zeker als je een goede stevige bak hebt. Ik zie zelf dus niet zo de noodzaak om het dubbel te doen.

Alleen een waterfles zou ik nooit doen, daarvoor moeten ze echt veel moeite doen om te drinken, steeds tegen dat stomme balletje duwen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die flesjes echt ondingen. Had het vroeger voor onze Lap. Maar na een maand of wat een bak neergezet. Natuurlijk geen goede bak... Dus die gooide hij 9 van de 10 keer om of met zijn kont erin😜

Maar met een betere bak en uit de kooi (kooi bleef altijd open)  ging het goed. Had ook een fonteintje voor hem. Kabel goed weggewerkt natuurlijk.

 

 

 

Door kalk en schrapen met hun tanden als het water niet goed doorloopt blijft die bal hangen met als gevolg, of geen water of vreselijk lekken. 

 

Het is ook onnatuurlijk. Konijnen in het wild drinken ook niet uit een fles.

 

De boeven die we nu hebben gooien nog wel eens een brokje in hun water. Geen idee hoe en waarom aangezien hun voerbakje een stuk verder weg staat. En heb het steeds niet gezien. Misschien willen ze er een smaakje aan geven 😜😂 

 

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook "team waterbak" 😂

 

Alleen een fles is niet aan te raden. Ze raken verstopt, lekken leeg, het kost veel tijd en moeite om te drinken. Met als gevolg dat veel konijnen die alleen een drinkfles hebben te weinig drinken en dat zorgt er voor dat ze de afvalstoffen niet goed kunnen afvoeren uit hun lijfje. Op termijn kan dat problemen geven met de gezondheid.

 

Het best is dus of één of meerdere drinkbakken, of de combinatie van een drinkbak en een drinkfles. 

 

Ik heb zelf twee grote waterbakken staan. Als er in de één een brokje, speeltje of wat dan ook beland, is de ander nog beschikbaar.  

 

Ververs het water ook echt elke dag. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

FIFTY drinkt idd ook heel goed uit een waterbakje en heeft in zijn buiten ren een mooi water systeem staan dat bijvult als hij ervan drinkt.

het bestaat uit een waterfles die je ondersteboven in een houder zet en dan loopt het drink bakje vol.

maar dit konijntje dronk oorspronkelijk eerst uit zo’n waterfles met zo’n metalen tuut…in de dierenwinkel natuurlijk ook gekocht maar ik vond dat er veel moeite voor gedaan moest om beetje te drinken en heeel veel bubbeltjes en las dat dat af te raden is bij konijnen voor hun buikje☺️dus fles weg en had nog trixie porseleinen bakjes van mijn witbuikegel en daar dronk hij zonder problemen uit☺️🥰

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .