Ga naar inhoud

Lentekriebels?


Aanbevolen berichten

Onze Puk is sinds een paar dagen continu Tilly aan het aanranden. Hij wil er de hele tijd bovenop. Voorkant, achterkant, zijkant, maakt niet uit waar. Tilly vindt dat bloedirritant zo te zien, die is de hele tijd voor hem aan het wegrennen. Is dit normaal in deze tijd van het jaar? Puk is al lang gecastreerd en vorig jaar nooit gezien. Kan dit iets tijdelijks zijn? Moet er niet aan denken dat ze uit elkaar moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Evee zei:

Hebben de buren een nieuw konijn, of zijn er wilde konijnen in de buurt? Dat er geur van andere konijnen is?

 

Het kan wel voorjaarsgedrag zijn, dat kan ook. Is Tilly ook gecastreerd of niet?

 Nee onze buren hebben geen konijnen. Tilly is ook gecastreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Wat een verschil in konijnen is er toch. Wat hierboven staat, deed mijn vorige gecastreerde rammetje ook wel. Maar het huidige echtpaar zie ik helemaal nooit op elkaar. Alleen naast elkaar. 😉 

Hoe is dat afgelopen? Gingen ze niet vechten ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, rabbitPuk zei:

Hoe is dat afgelopen? Gingen ze niet vechten ofzo?

Nee, echt vechten heb ik nooit gemerkt. Toen ze wat meer ruimte kregen werd het minder. De voedster kon de ram toen beter ontlopen. Toch was het een klef stelletje. De voedster was trouwens niet gecastreerd. Het verbaast me dat ik bij dit stel nooit iets van rijden zie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Bunny566 zei:

Onze vorige ram was ook zo erg. Onze voedster liet hem meestal zijn gang maar gaan, soms rende ze ook wel weg. Wat we wel eens deden was hem even los in de tuin en zij in de ren. Zodat ze even rust had. Ze waren beide gecastreerd.

 

Was dit iets was altijd zo bleef of was het iets tijdelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel zeggen dat wat jij beschrijft, onze huidige ram ook doet hoor. Gister was hij ook op de kop van de voedster aan het rijden 🙈 Maar er zijn ook genoeg rustmomenten.

Onze vorige ram was echt een graadje erger.

 

Wie weet neemt het bij Puk ook wel weer wat af. Heeft Tilly eerder een partner gehad trouwens? Silke, onze voedster, niet. Eerder rende ze ook weg zodra hij een poging deed maar inmiddels laat ze het af en toe wel toe. Kan zijn dat ze het wegrennen beu is maar misschien ook omdat ze heeft ervaren wat de bedoeling is ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kunnen ze er de laatste tijd ook wat van… Maar dan wordt het getriggerd door de voedster en de ram reageert daar op, dus dat is anders dan bij die van jou. Hier zie ik onderling geen onrust. Do heeft zich gisteren zelfs een stuk kaal geplukt 😬 omdat ze nu schijnzwanger is. De hormonen spelen deze tijd van het jaar op.

 

Hopelijk is het binnenkort weer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .