Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ollie is inmiddels bijna 2,5 jaar.

Wat vliegt de tijd.

Alle gezondheidsproblemen liggen gelukkig achter ons en we genieten volop van onze kleine, slimme vriend ❤️

Het alleen thuis blijven gaat gelukkig ook weer helemaal goed, dus dat is super fijn!

Vorig weekend is hij gezellig meegegaan op hotel overnachting in Harderwijk. Voor de eerste keer ging hij mee in de reisbench (mijn man heeft een nieuwe auto en Ollie heeft de neiging om tegen de binnenkant van het portier op te springen en dat vindt mijn man niet zo leuk 😉). Ollie deed het super goed, lag voordat we Zoetermeer uitreden al te slapen 😴 

In Harderwijk heerlijk een lange boswandeling gemaakt. S’avonds mocht hij mee toen we in de hotelbar nog een drankje gingen doen. 1x schrok hij daar van iemand waardoor hij begon te blaffen, maar dat was gelukkig snel weer over.

De volgende ochtend is hij heel goed alleen op de hotelkamer gebleven toen wij gingen ontbijten. We hebben hem dmv video bellen in de gaten gehouden.

Sind afgelopen vrijdag heb ik na lang wikken en wegen een huisdier verzekering voor hem afgesloten. Met de huidige dierenarts prijzen ben ik bang dat ik hem niet kan helpen als er iets groots of langdurigs gebeurd. Die zekerheid heb ik nu met de verzekering wel.

Hier nog wat foto’s van Ollie 🥰

0-ACE5-B3-C-F505-4294-A394-03198-B9-EE66

IMG-6139.jpg

IMG-6324.jpg

IMG-6326.jpg

IMG-6343.jpg

aangepast door mammafelina
Foto’s toevoegen
  • Vind ik leuk 5
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Speciaal op verzoek van @To van de Veluwe 😊

Voor het eerst op de nieuwe weegschaal ⚖️ 

IMG-6410.jpg

Toevalstreffer 🙈

IMG-6415.jpg

Wandelen 🚶‍♂️ 

18-E26-AB9-5696-4366-8-D31-9-AD54-C3-B28

Natuurlijk konden wij niet achterblijven met de AI foto’s 😂

757d8e32-8b98-447f-b0bd-2da7efe9ac6e.jpg

Hier moest Ollie gewassen worden bij de dogwash nadat hij per ongeluk in een modderpoel ipv in het water was gesprongen en vervolgens heerlijk door het droge zand had liggen rollen 🐷

• Vind ik leuk 5
  • Haha 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik had al een tijdje af en toe het idee dat Ollie een beetje apart liep. Omdat het zeker niet altijd zo is en het verder niemand leek op te vallen, heb ik er niet gelijk actie op ondernomen. Tot ik het afgelopen week een paar keer achter elkaar zag. Gisteren dus voor controle bij de dierenarts geweest. Na uitgebreid lichamelijk onderzoek is daaruit gebleken dat Ollie in zijn rechter poot patella luxatie stadium 1 heeft 😞 Voor nu opletten dat hij niet van de bank of het bed springt, geen trap lopen en wandelen door los zand vermijden/beperken. Monitoren of hij er meer last van heeft bij langere rondjes lopen. In principe over een half jaar weer controle, tenzij eerder verslechtering zichtbaar is.

Iemand toevallig ervaring met patella luxatie?

• 1 maand later...
Geplaatst:
Op 9-7-2025 om 19:41, mammafelina zei:

Ik had al een tijdje af en toe het idee dat Ollie een beetje apart liep. Omdat het zeker niet altijd zo is en het verder niemand leek op te vallen, heb ik er niet gelijk actie op ondernomen. Tot ik het afgelopen week een paar keer achter elkaar zag. Gisteren dus voor controle bij de dierenarts geweest. Na uitgebreid lichamelijk onderzoek is daaruit gebleken dat Ollie in zijn rechter poot patella luxatie stadium 1 heeft 😞 Voor nu opletten dat hij niet van de bank of het bed springt, geen trap lopen en wandelen door los zand vermijden/beperken. Monitoren of hij er meer last van heeft bij langere rondjes lopen. In principe over een half jaar weer controle, tenzij eerder verslechtering zichtbaar is.

Iemand toevallig ervaring met patella luxatie?

Jeetje😥

Lees nu je bericht pas omdat To erop reageerde.

Hoe gaat het nu met lieve Ollie?

Geplaatst:
3 uren geleden, Evee zei:

Ik lees het ook nu pas! Dat is balen zeg! Hopelijk geven de foto's vrijdag wat meer duidelijkheid. Krijgt hij nu pijnstillers?

Nee… de dierenarts wil eerst zekerheid dmv foto’s.

Tegelijk ben ik ook bezig met een orthomoleculair voedingstherapeut om hem te ondersteunen met voeding en supplementen.

Geplaatst:

Vandaag zijn de foto’s gemaakt.

Ollie kreeg de narcose op mijn schoot, dat was fijn omdat hij het altijd enorm spannend vindt bij de dierenarts. Wel even een apart gevoel toen hij in 1x helemaal slap werd. Bij het afscheid nemen moest ik toch even huilen, stom want er moesten alleen maar foto’s gemaakt worden. 
Om 13 uur mochten we hem gelukkig weer ophalen. De dierenarts zag geen afwijkingen op de foto’s, maar voor de zekerheid zijn ze wel doorgestuurd naar de orthopeed. De uitslag krijg ik ergens in de loop van komende week.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uren geleden, mammafelina zei:

Vandaag zijn de foto’s gemaakt.

Ollie kreeg de narcose op mijn schoot, dat was fijn omdat hij het altijd enorm spannend vindt bij de dierenarts. Wel even een apart gevoel toen hij in 1x helemaal slap werd. Bij het afscheid nemen moest ik toch even huilen, stom want er moesten alleen maar foto’s gemaakt worden. 
Om 13 uur mochten we hem gelukkig weer ophalen. De dierenarts zag geen afwijkingen op de foto’s, maar voor de zekerheid zijn ze wel doorgestuurd naar de orthopeed. De uitslag krijg ik ergens in de loop van komende week.

Voorlopig goed nieuws 🙏🏼🙏🏼

Agossie Jaaaa dat is altijd spannend en emotioneel 😢🤗 Heel herkenbaar hoor 🙈

Superfijn dat het gewoon op je schoot kon. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .