Ga naar inhoud

Rijden


Aanbevolen berichten

De laatste 2a 3 weken valt het ons op dat Puk steeds op Tilly wil rijden. Soms voorafgegaan aan rondjes om haar heen rennen. Tilly rent meteen weg als hij het doet, ze vindt dat echt niet leuk volgens mij. Het gekke is dat hij dat daarvoor eigenlijk nooit deed, hij gaf haar wel eens een drukkerd met zijn snuit in haar achterwerk als ze relaxed lag. Wat kan hiervan een oorzaak zijn? Tussendoor liggen ze ook vaak tegen elkaar aan geflopt

aangepast door rabbitPuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Jee ik zou het niet weten want info eruit gooien als zijn ze wel gecastreerd en of zitten ze net in een koppel fase is allemaal niet aan de orde.

Verandering in ruimte? Kerstboom eruit en nu is Puk kwaad? nee grapje, sorry.

 

Haha dat is het. Of juist omdat de kerstboom er destijds in kwam🤔. Ik heb gisteren wel de kamer veranderd. Maar daarvoor deed ie het al. 

Laten we het er dan maar ophouden dat hij helemaal verliefd is 😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn ze? Is ze gecastreerd?

 

Het is wat vroeg voor voorjaarshormonen, maar de temperaturen zijn ook vrij hoog. Het kan dus al zijn dat ze voorjaar in het bol heeft. Maar wat stress en veranderingen rondom kerst en oud en nieuw kan ook reden zijn dat er onrust is. Houd ook in je gedachten dat het ook een eerste teken kan zijn dat er misschien bij één van de konijnen wat met de gezondheid speelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puberen zat ik ook gelijk aan te denken. Mijn kleffe stel heeft ook wat rijden gehad toen Lodewijk ging puberen rond 1 - 1,5 jaar  (geschatte leeftijd)

Hij was alleen wel een idioot dus wist niet goed hoe het moest - ik verdenk die akelige mensen die hem gedumpt hebben van heel jong dumpen.

Dus hij ging achter haar aan, proberen soms te rijden, maar ook weleens gewoon rennen en dan stoppen om haar kopje te likken. Scarlett ging haar kont beschermen door dan weg te rennen en zo te zitten dat hij niet kon rijden, maar meer dan de helft van de tijd wilde hij gewoon bij haar liggen. Ze heeft hem 1x goed teruggepakt toen het haar niet meer zinde en op zijn kop gereden en toen was het over. Heeft denk ik een weekje of 5-7 geduurd, met 1-3x per week een poging. Er was verder geen stress, dus ik heb het maar uit zijn systeem laten gaan.

 

Beschermd Tilly ook haar kont door in een hoekje te gaan zitten? Zijn er tekenen van stress bij haar? Minder eten, keutelen of bang zijn om bij het hooi te komen?

Ik hoop dat Puk gauw zijn wilde haar straks weer kwijt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee tilly wordt in april 2 en Puk was begin december een jaar. Beide zijn ze gecastreerd.

Goeie tip over evt onderliggend ziek zijn! Ik ga het goed in de gaten houden. Tilly heeft wel chronisch snot maar daar zie ik geen verandering eet, ze eet, drinkt en keutelt goed.

 

@bunnyempress die puberteit, dat is ook een goeie! Puk is wel in dec een jaar geweest. Tilly rent weg maar zie haar niet echt in een hoekje gaan zitten. Ik vind haar ook niet echt gestresst ofzo, ze is de laatste maand ongeveer juist heel aanhankelijk en we mogen haar veel meer aaien dan eerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat ze er niet gestresst onder is. Ik hoop dat Puber Puk gauw er door heen is.

Konijnen is meestal 6 maanden. Dus in ieder geval veel korter dan mensen 😛

 

Puber Lodewijk knaagde opeens op plekken waar het niet mocht, plaste de halve ren onder in de hoop dat het territorium dan van hem werd (not), ging opeens halfslachtig rijden en was verder zijn leuke zelf. Maar na 6! plasjes op een dag opruimen was mijn man het wel een beetje zat soms. Vooral omdat Scarlett er op een gegeven moment overheen ging plassen in protest 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .