Ga naar inhoud

Verandering van gedrag samen vs alleen


Lappie2

Aanbevolen berichten

Leeuw en Kleine samen is samen klef, samen eten, samen spelen, samen slapen.

Leeuw is makkelijk te pakken en komt voor aai.

 

De kleine is heel gestresst al vanaf het begin, gromt direct naar hand of voet maar daarna wel vaak even zijn koppie onder hand om een kleine aai.

Geeft veel kusjes wanneer hij het wil.

Oppakken is echt heel moeilijk.

Nu is het tijd voor de nagels dus besloten we om hem elke dag even een uurtje beneden te doen alleen.

Wennen aan onze handen en hopelijk volgende week knippen want daar hoeven we niet voor naar de DA natuurlijk.

 

En wat denken jullie...

Op schoot continu aandacht vragen, in nek liggen en helemaal afgelebberd, floppen naast ons en volledig in zijn hummetje... 

 

Als ze samen zijn doet hij dat echt niet. En vliegt alle kanten uit.

 

Vind het toch gek dat hij zonder zijn maatje veel rustiger is en graag bij ons zit. Lijkt wel of dan ineens zijn konijnen instinct minder is of zo.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, happy211 zei:

Is hij dominant over de Leeuw? Misschien wil hij hem verdedigen? Of is hij het er niet mee eens dat hij geen aandacht krijgt?

Dominantie zie ik niet meer. In het begin wel maar nu is het bij beiden het zelfde. Zit geen baas boven baas bij in iedergeval.

 

Ik mag de kleine aaien als hij eet. Of als ze samen liggen. Hij komt als ik roep maar gromt dan naar hand en schiet er weer vandoor om dan toch weer terug te komen voor een mini aai. Heel ritueel altijd 🤪

 

Maar is hij (de kleine) beneden dan zijn er geen handen genoeg om hem te aaien. En kunnen we ook gewoon pakken en knuffelen. Hij springt uit zichzelf al bij ons op schoot en staat lang om kusjes te geven.

 

Heel andere nijn dan dat gestress boven. 

Hij heeft geen stress als hun kamer wordt schoongemaakt. Pakt hij de stoffer af of gaat in het blik zitten waar ik net alles in gedaan heb.. krijg dan ook kusjes. Behalve stofzuiger dan zit ie direct in de tunnel. En dan loopt de Leeuw te etteren met die stofzuiger, op staan en precies ervoor gaan liggen hihi.

 

Vind het wel grappig hoe dat zo verschillend is kwa boven en beneden. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verschil dan zeg!  Ik heb wel gehoord dat konijnen alleen aanhankelijker kunnen zijn. Ze zijn immers groepsdieren en willen de aandacht en veiligheid van een maatje.

Zijn er geen andere konijnen, dan zie je vaak dat een konijn naar een ander dier of naar mensen trekt. Dit is wel heel extreem verschil zeg! Je hebt hem toch ook een tijdje alleen gehad, voordat de Leeuw bij jullie kwam? Was hij toen ook zo aanhankelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, bunnyempress zei:

Wat een verschil dan zeg!  Ik heb wel gehoord dat konijnen alleen aanhankelijker kunnen zijn. Ze zijn immers groepsdieren en willen de aandacht en veiligheid van een maatje.

Zijn er geen andere konijnen, dan zie je vaak dat een konijn naar een ander dier of naar mensen trekt. Dit is wel heel extreem verschil zeg! Je hebt hem toch ook een tijdje alleen gehad, voordat de Leeuw bij jullie kwam? Was hij toen ook zo aanhankelijk?

Ja dat is waar en toen sliep hij zelfs continu in dochters nek. 

Na zijn Willie dacht ik dat hij door dat zo gestresst raakte. Elke dag 4 keer oppakken en zo en naar DA.

 

Maar hij blijkt dus behoorlijk handtam beneden 🤪

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, bunnyempress zei:

Hehe, als er niemand anders (of geen ander konijn) is, dan wil ik jullie wel...

Lekker ondankbaar konijnen-kind is dat 🤣

Nou echt he 🙄 Misschien veranderd het nog na zijn verjaardag hihi. Nog 18 dagen en dan mag hij 1 worteltje uit knabbelen 🥳🎂(tevens Laps sterfdag😢)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .