Ga naar inhoud

Weet iemand wat dit is?


Spock

Aanbevolen berichten

Hallo beste konijneneigenaren,

 

Ons konijn heeft een bultje onder zijn neusje. Het is alleen zichtbaar als ik zijn wangetje naar de zijkant trek en hij lijkt hier geen last van te hebben.

 

Met smaak eet hij dagelijks verse groenten, kruiden, hooi en sience selective en heeft geen problemen met eten of drinken.

 

Verder is hij pas één jaar geworden, is ingeent, gecastreerd en meerdere keren volledig gecheckt door de dierenarts toen we hem een half jaar geleden haalden. Hij verblijft hij hier binnen en is een blij, hyperactief en ondeugend konijn. 

 

Screenshot_20230903_015152_Gallery.thumb.jpg.b0f03fe96b3ba20c5823873f2cb66651.jpg

 

Onze vraag is of iemand dit herkent?

Gaat dit vanzelf over? Of toch beter naar de dierenarts?

 

Groetjes, 

 

Spocks bedienden

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doelt op de plek naast je duim, links van het midden toch? Waar ook de roodbruine vlek zit bedoel ik.

 

Kijk, een konijn die ergens geen last van lijkt te hebben, dat neem ik altijd met een korreltje zout. Het is een konijn, die zal echt niet laten zien dat hij ergens last van heeft, of het moet zo erg zijn dat het niet anders kan.

 

Dat gezegd hebbende, heb ik wat vragen. Komt je konijn in aanraking met gras? Hoe lang geleden is je konijn gevaccineerd? Heb je het idee dat het heel snel is gegroeid of n nog groeit? Er zijn wel wat dingen die in me opkomen, maar ik durf geen harde uitspraken te doen. Er kan iets in de huid zijn gaan zitten, vandaar ook de vraag over gras (want grasaren), het kan ontstaan door een virus (meerdere opties), maar gezien het bij de neus en het gebit zit zou er ook iets met bacteriën kunnen zijn (denk dan een een abces). Je konijn niest niet denk ik? Zijn er andere plekken op het lijf waar zwellingen zitten? Denk daarbij ook aan de schaamstreek. Zien de ogen, met name de randen om de ogen er normaal uit?

 

Ik kan niet zo zeggen van joh dit is het en het gaat vanzelf weer weg. Ik zou inderdaad adviseren om dit door een dierenarts te laten nakijken. Die kan voelen aan de plek, een foto is altijd gokken. Maar ik snap wel dat je het vraagt hoor, niemand gaat graag naar de dierenarts en zeker niet voor niets. Persoonlijk vind ik dit niet voor niks. Ik kan geen duidelijk antwoord geven, zoals je ziet. Zelfs al kon ik dat, dan hebben een aantal opties ook behandeling nodig met medicatie.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey bedankt voor je fijne en duidelijke reactie!

 

Spock is een half jaar geleden gevaccineerd. Hij leeft hier binnen (dus geen gras) en geen andere bultjes, niezen en normaal uitziende oogjes. 

 

De reden waarom ik de vraag eerst hier stel is omdat meneer weigert te eten na elk dierenartsbezoek (superlieve mensen) en er soms dwangvoeding aan te pas moet komen. Ik kijk het een paar dagen aan of het vanzelf weggaat maar anders maak ik toch een afspraak bij de dierenarts.  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou (niet spoed) ook een afspraak maken om het na te laten kijken. Als het bezoek echt zoveel stress geeft kun je kijken of een huisbezoek of online consult mogelijk is bij een dierenarts. 

 

Hier staan tips in voor geschikte vervoersmanden, misschien staan er nog tips in om wat stress weg te nemen. Heb je een goede mand waar het konijn zich prettig in voelt? Een bodem er in die niet te glad is? Kun je evt het maatje samen meevervoeren, dat helpt ook altijd goed tegen stress: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-vervoeren

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .