Ga naar inhoud

Minder goed eten


Nena Groen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn konijn eet al langere tijd moelijk we hebben hem uit het asiel.

De eerste dag bij ons at hij al anders dan dee rest van onze konijnen maar we dachten dat het gwn bij hem hoorde tot een paar weekjes terug hij tanden knarst vaak en hij eet zijn favo gerechtjes ook niet meer dan probeert hij hapjes te nemen maar uiteindelijk laat hij het liggen hij graaft ook vaak in zijn eten.

Als we hem een stukje appel ets geven gaat hij het vocht op likken hij probeert het te eten maar het lukt dan gwm niet hij eet wel zijn brokjes maar heel moelijk ik heb ook naar zijn gebit gekeken maar ik weer het niet helemaal.

 

Hebben jullie tips? Of zou ik to h maar even langs de dierenarts gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de dierenarts. Dit klinkt als haakjes, waarbij ze pijn hebben bij het eten en steeds minder dingen gaan eten.

Hou er rekening mee dat een korte gebitscheck misschien niet genoeg is en je konijn onder narcose moet om de rest van zijn gebit te bekijken.

Haakjes zijn echter goed te behandelen.

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt inderdaad als haakjes. Je kunt dat zelf niet zien als je naar de tandjes kijkt, omdat het om de kiezen gaat. De dierenarts kan dat met een kijkertje bekijken en om het echt goed te kunnen zien moet het konijn onder narcose.

Zorg dat je naar een konijnkundige dierenarts gaat die hier ervaring mee heeft en die niet zonder narcose een bekspreider gebruikt, maar een oorkijkertje met speciaal opzetstukje. 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .