Ga naar inhoud

Schrikken of angst bij konijnen


To van de Veluwe

Aanbevolen berichten

Ik heb de konijnen nu meer dan een jaar. Ook hebben we een kat die rondloopt buiten. Elke keer als die kat langs de ren loopt, veranderen de konijnen in angshazen alias stokstaartjes.

Dat gebeurt ook als ik in het donker in de ren ben. Dan zie ik ze schrikken en denk ik: de kat zal mij wel opzoeken omdat hij naar binnen wil. 's Nachts is hij nl. altijd binnen.

Vandaag kwam de maker van de ren wat klammen bevestigen voor binnenkort te plaatsen plexiglas platen (onder). Hij was aan het boren en je hoorde een perluchtapparaat om popnagels te bevestigen. Het was een flink lawaai en gerommel. Ze bleven erg rustig en kwamen bij het gaas zelfs kijken wat er aan de hand was. Mij verbaasde dit.

Een kat die zelfs niet naar ze kijkt, ben je bang voor en voor lawaai niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad dan zal dat het wel zijn. Maar je zou denken: die kat heb je al 400 keer of meer langs zien lopen. En zo'n persluchtgeval maakte me toch een lawaai!

Muizen in de ren scheelde ze pas ook niet. Toen mijn man pas langs de ren liep (hij komt zelden bij de konijnen) vlogen ze ook weg. Haha.

Als je kennelijk dagelijks voor ze zorgt, krijg je er echt vertrouwen voor terug. Ik ben eigenlijk de enige die dagelijks meerdere malen bij ze komt

Als ik een deksel laat vallen of ander lawaai in de ren, schrikken ze ook niet.

Het is wel een ideaal stel. Ze jagen elkaar nooit op. Zitten niet op elkaar maar liggen tegen elkaar aan. Waar de één is, is de ander nooit ver uit de buurt. Haha en dat voor broer en zus.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .