Ga naar inhoud

Hoelang oogdruppels goed te houden na openen?


Nijn & de Mifster

Aanbevolen berichten

Mijn rammetje kreeg het voor elkaar om op kerstavond een oogontsteking te ontwikkelen. Nu na ruim 11 dagen driemaal daags oogdruppels toedienen, is hij gisteren genezen verklaard. Nu heb ik nog een aangebroken potje oogdruppels over. Op de verpakking staat, dat je dit binnen 15 dagen moet gebruiken. Maar ik vraag mij af of je het niet voor langere tijd kan bewaren en dat dan alleen de werking achteruit gaat? Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Mocht het nou echt niet te bewaren zijn... ik heb dus nog ongeveer een half potje soligental oogdruppels van 5 ml over. Eigenlijk zijn deze bedoeld voor honden of katten, maar als er iemand hier nog druppels nodig heeft 🥴

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar het zelf wel altijd en gebruik het in noodgevallen.

 

Daarbij ligt het er ook aan welk medicijn en hoe je het hebt gebruikt. Het is belangrijk om schoon te werken dat de medicatie niet besmet raakt. Met een zalfje of flesje is dat makkelijker door de zalf met schone handen of een schoon spuitje eruit te halen. Met oogzalf misschien lastiger om dat schoon en steriel te houden?

Antibiotica zou ik ook niet bewaren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .