Jolijn1979 Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 Hallo allemaal, Mijn 5-jarige voedster zit nu sinds 2 weken binnen in de woonkamer. Nadat haar metgezel is overleden, vond ik het zielig om haar alleen buiten te laten zitten. (Nu ik alle leuke bunny filmpjes op Insta heb gezien, realiseer ik me dat ik dit allang had moeten doen!) 🙈 Maar nu heb ik dus een vraag over haar zindelijkheid.. ik heb een open kattenbak gevuld met zaagsel en een beetje hooi (ik weet dat konijnen tegelijkertijd poepen en eten). Dit verschoon ik elke dag. Verder gooi ik alle poepjes die er naast liggen(bijna altijd gelijk) in de kattenbak. Plas ruim ik op met een keukenrol met een combi van water en azijn.. en dan doe ik ook het doekjes in de bak. Maar ze blijft buiten de bak poepen en plassen. Ook in de bak, maar mijn doel is eigenlijk dat ze helemaal zindelijk wordt 😁 Hoe lang zou het duren voordat ze het helemaal doorheeft en wat zou ik nog meer kunnen doen?? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!! Jolijn Een konijnen-fan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 Volgens mij snappen ze het beter als ze jong zijn dan al 5 jaar, dus misschien snapt ze het daarom nog niet goed. Je zegt ook dat ze 2 weken binnen zit en een wc gebruikt dus zal ze sowieso nog wat langer nodig hebben. Veel tips om haar te helpen weet ik niet echt bij mijn konijn ging het vrij snel en vanzelf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 Oja beloon haar als ze er een keer haar behoefte in doet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 9 minuten geleden, Muisie zei: Oja beloon haar als ze er een keer haar behoefte in doet Dan mag je er wel dag en nacht bij gaan zitten. Want 's nachts zijn ze erg actief. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 Geduld. Twee weken is niet lang. Ze zit ook in een nieuwe omgeving, daar moet ze ook aan wennen. Maar aan de andere kant zijn er ook konijnen die nooit zindelijk worden. Doekjes in de toiletbak leggen is goed, of de azijn niet juist afschrikt durf ik niet te zeggen. Zaagsel is trouwens slecht voor de luchtwegen. Je zou eens kunnen kijken voor back to nature, hennepvezel of houten kattenbakkorrels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 Dat van houtvezel lees ik steeds en dat zal ook wel. Daar wil ik vanaf blijven. Maar in al die jaren heeft het hier nog nooit problemen opgeleverd. Wij hebben buitenkonijnen en ik denk dat dat anders is dan dat je ze binnen hebt zitten. Ik heb ook nog nooit geniest. Maar wel als ik met hooi of stro bezig ben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 23 september 2022 Delen Geplaatst: 23 september 2022 21 uren geleden, To van de Veluwe zei: Dan mag je er wel dag en nacht bij gaan zitten. Want 's nachts zijn ze erg actief. Oh haha ja tuurlijk, had het gehoort van m'n vriendin,die had dat gedaan 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jolijn1979 Geplaatst: 23 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2022 Bedankt voor jullie reacties! Heb vandaag gelijk hennep vezel gehaald. Ben benieuwd hoe dat gaat.. Het plassen gaat overigens nu goed. En keutels opruimen is niet zo erg.. Ik hou rekening met haar tempo.. ze is deze ruimte ook niet gewend. Hou jullie op de hoogte! 😁 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MoppieFilou Geplaatst: 23 september 2022 Delen Geplaatst: 23 september 2022 Toevallig heb ik hier vandaag nog informatie over opgezocht, en wat ik ook tegenkwam is verschillende bakken gebruiken. Dus in ieder hoekje dat ze als toilet gebruikt zet je tijdelijk een bak neer. Je hoeft nu ook weer geen 10 bakken te hebben natuurlijk, als ze wisselt van plek omdat er een bak staat kan je de bak zelf ook mee verplaatsen naar de nieuwe plek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 En je had het over hooi in de toiletbak. Ligt het in die bak of hangt het in een ruif daarboven. Niet alleen in de bak doen maar ook hooi geven waar ze van kunnen eten als ze in dei toiletbak zitten. In jouw geval is het maar één konijn, dus in de toiletbak zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.