Ga naar inhoud

Konijn rijd op de kop


bibi&bobo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

 

ik ging vanochtend naar de konijnen en zag ze toen dus zitten maar ze waren ontsnapt en de ren stond helemaal in de kreukel. Ik kon geen opening vinden en had toen het vermoede dat ze erover heen springen.

toen ik net terug ging precies hetzelfde😬

ik heb ze toen naar de ren gebracht omdat ik wat leuke fotos wou gaan maken maar toen ik omkeek zag ik bibi (vrouwtje) op de kop van bobo (mannetje) rijden😱 

ik heb ze nog nooit zien rijden ... dus dit was best een shock voor me. Mijn ouders zijn niet thuis en ik heb geen idee wat ik moet doen...

Bibi likt Bobo nu de hele tijd maar het kan dus ook zijm dat ze aan het vechten of rijden waren dat ze daarom over de ren zijn gekomen???

 

iig bobo is gecastreerd en bibi niet.

 

wat moet ik doen?!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk vond Bibi het nodig om haar positie in de rangorde te bevestigen doordat ze in onbekend territorium zijn geweest. Of als Bibi normaal gesproken lager in de rangorde staat dacht ze dat dit haar kans was om misschien hogerop te komen. Alleen dit rijden of misschien met wat jagen kan geen kwaad. Blijft het onrustig dan moet je in de gaten houden dat ze niet gaan vechten door echt vast te bijten, want dan kunnen ze elkaar lelijk verwonden.

 

Het beste wat je kunt doen is ervoor zorgen dat ze niet meer ontsnappen (sowieso voor hun eigen veiligheid natuurlijk, maar ook om van dit gedrag af te komen). Dat ze gewoon een veilig en ruim verblijf hebben waar ze 24/7 in kunnen blijven, zodat hun territorium niet wisselt. Sommige konijnen hebben hier helemaal geen last van, andere konijnen worden erg onrustig van wisselend territorium, moeten de rangorde dan opnieuw bepalen en worden onzindelijk. 

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .