Ga naar inhoud

Angstig gedrag


nootjejoa

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum. Ik bezit twee teddy's van +-11 maanden out. Beide konijnen vertoonde altijd normaal gedrag, beide wat angstig (een meer dan de ander), maar wel speels en kwamen veel uit hun (binnen)hok. Circa twee maanden geleden ben ik verhuisd (hun hok is meeverhuisd, dus niet veranderd). Beide konijnen lijken sindsdien veel angstiger (vooral het vrouwtje), maar wat me vooral zorgen baart is dat ze weinig meer uit hun hok komen. Als ik ze zelf uit het hok haal, gaan ze meestal relatief snel weer in het hok zitten. Ze rennen dus ook nauwelijks meer. 

 

Herkent iemand dit? Is dit mogelijk het gevolg van de vele nieuwe prikkels sinds de verhuizing? Kan ik ze op een manier stimuleren om weer wat actiever te worden en meer uit hun hok te komen? Of is dit in principe niet erg en moet ik gewoon afwachten?

 

Ik hoor graag wat jullie hier van denken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stress van de verhuizing zou na 2 maanden wel over moeten zijn, dat is eerder enkele dagen/  een weekje of 2.

 

Zitten ze buiten of binnen? Buiten kan het zijn angst voor katten / roofdieren / door een incident / een bepaalde geur?

Als het binnen is, zou het inderdaad door een te gladde vloer kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen binnenkonijnen, tenzij er zieken zijn. Maar als dat het geval is gebruik ik meestal een oud dekbedovertrek van katoen op de vloer. Lekker groot, makkelijk te wassen op hogere temperaturen. In de hoeken wel even een toiletbak of iets anders wat zwaarders er op, zodat het blijft liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .