Ga naar inhoud

Vervolg: omvallen bij E. Cuniculi


bunnyveer

Aanbevolen berichten

Inmiddels is het een aantal maanden geleden dat onze Moo symptomen vertoonde van E. Cuniculi waarna het erg snel bergafwaarts ging (scheef hoofd > tollen > alleen maar plat liggen > overwegingen om in te laten slapen etc.) en het was een ontzettend lange strijd voor Moo en ons. 
 

Zoals je kon lezen in mijn eerdere berichten hebben we vanalles geprobeerd maar het leek allemaal erg uitzichtloos.

 

Nu, na ongeveer 3 maanden, is er een ontzettende vooruitgang. Moo zit bijna altijd recht wanneer wij hem zien, in tegenstelling tot 2 maanden geleden toen hij eigenlijk altijd op zijn zij lag omdat hij omgevallen was en uitgeput was. Moo is ook flink bijgekomen (van 1,65 kg naar 1,85 kg (hij is altijd al een mager konijntje geweest)). Verder zijn wij in overleg met de dierenarts overgestapt van 2 ml Panacur naar 1 ml en wij merken geen achteruitgang. De pilletjes met Chinese kruiden waar ik het ooit over had hebben verder trouwens geen zichtbaar effect gehad naar onze mening. 
 

Wij zijn dus erg opgelucht en zijn blij dat we hebben doorgezet. Moo lijkt ook happy te zijn, ondanks zijn nog altijd zeer scheve hoofd en het regelmatig even omvallen wanneer hij in een bocht loopt. Hij zoekt veel (letterlijke) steun bij zijn vriendinnetje Pip en ze zitten altijd tegen elkaar aan.

 

Ik wil jullie allemaal nogmaals bedanken voor alle hulp de afgelopen tijd want door jullie verhalen bleven we hoop houden. 
 

groetjes,

Moo en zijn baasjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .