Ga naar inhoud

Ram valt uit naar voedster


PaddiHazel

Aanbevolen berichten

Sinds een jaar hebben we onze ram van 6,5 gekoppeld aan een heel zachtaardige voedster. Zij is een stuk jonger dan hij. Hij is de baas van de twee. Ze zijn een heel lief stel; ze eten samen en liggen samen. Ze zoeken elkaar echt op. Het zijn binnenkonijnen en ze zijn echt onderdeel van ons gezin.


Er is nooit gedoe, behalve als ik de voedster te veel aandacht geef (door middel van aaien) als hij in de buurt is. Hij jaagt haar dan weg, door naar haar uit te vallen. Als ik het aaien goed doseer (eerst hij een aai, dan zij een aai), dan gaat het vaak wel goed. Toch luistert ook dat erg nauw, merk ik. Als de aai te lang duurt, haalt hij uit.

 

Zelf denk ik dat hij haar hiermee wil laten weten dat hij toch echt de baas is, maar ik wilde toch ook even jullie kijk op de zaak. Ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rammetje haalt ook weleens uit naar mijn voedster, bijvoorbeeld als hij nog bezig is met zijn brokjes en zij even bij hem komt kijken of er nog iets te halen valt (ik voer ze apart vanwege gewichtsverschil), maar ook als zij bijvoorbeeld met een speeltje bezig is en hij erbij wil. Andersom gebeurt het helemaal niet, dus het zou naar mijn mening best iets met dominantie te maken kunnen hebben. Tot vechten of ruzie komt het gelukkig nooit, want mijn voedster loopt gewoon weg, maar ik vind het wel altijd een beetje sneu, want zij doet echt geen vlieg kwaad. 

 

Verder zijn ze ook hartstikke leuk samen, hoor. 😉

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, het klinkt wel een beetje territoriaal. Hier zijn ze ook wel eens wat vinnig naar elkaar als ik de één wat lekkers geef en de ander niet (gelijk). Ik denk dat het daar wel mee te vergelijken is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .