Ga naar inhoud

Bloed bij poep/urine


KonijnStar

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een vraag namens een meisje die ik ken via insta.

Bij de poep en/of urine van haar konijn zit sinds een paar dagen bloed. 

Ze eet en drink nog wel goed, maar is verder wel opvallend rustig zei ze.

Vanmiddag gaat ze de temperatuur opmeten.

 

Weten jullie wat het kan zijn en of ze hier direct mee naar de dierenarts moet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Mira11:

Met een konijn die bloed plast/poept zou ik meteen naar de dierenarts gaan. Vooral als ze ook nog onvallend rustig is zou ik daar niet mee wachten. 

 

Oké, ik zal het haar doorgeven.

Het is trouwens niet dat er echt alleen maar bloed uit komt,

er zit een beetje bloed bij vermengd

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei KonijnStar:

35 graden*

Direct naar de dierenarts. Dit is zwaar onder temperatuur. Een lichaamstemperatuur van een konijn ligt tusse  de 38 en 39.5 graden.

 

Een fles warm maken en er tegen aan liggen. Zulke onder temperatuur is levensgevaarlijk voor een konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij het advies van konijnenliefhebber1993. Deze temperatuur is gevaarlijk laag, direct naar de dierenarts dus.

 

Maar is de temperatuur wel goed opgemeten? Al vind ik 35 graden echt een te groot verschil hebben met de normale temperatuur.

Is de ademhaling versneld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze de dierenarts wel al gebeld dan? De dierenartsen zijn gewoon open, en zeker voor dit soort gevallen. Het kan zijn dat je als baasje niet naar binnen mag en ze haar konijn moet afgeven als ze aan de beurt is. Maar dat lijkt me niet zo heel erg toch?

Dat het konijn het niet goed toe liet om de temperatuur op te meten, kan wel zorgen voor een onbetrouwbaar resultaat. Toch zou ik in ieder geval met de dierenarts bellen en overleggen. Dat het konijn eet en drinkt is wel ween goed teken.. Heeft ze toevallig een foto gemaakt van het bloed? Zat het ook op de keutels? Of was de urine rood (dit hoeft niet door bloed te komen)?

 

Hoe dan ook. Bel de dierenarts is mijn advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei KonijnStar:

Ze zegt dat de dierenarts geen optie is ivm corona🙄

 

De ademhaling is wel normaal, ze weet niet zeker of de temperatuur klopt aangezien het konijn het niet zo goed toeliet. 

Ze zegt dat hij nu met veel hooi in de zon ligt.

Dit is geen excuus. Dit is spoed, vooral omdat de temperatuur zo gevaarlijk laag is.

 

Een dierenarts werkt met afspraken en houden daar rekening mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag nog met twee katten naar de dierenarts gegaan, geen spoedgeval. Ze hebben inderdaad wat extra regels (1 persoon in de wachtkamer, anders even buiten wachten, afstand houden, je kan niet zelf je dier hanteren op het moment, dat soort dingen). Als je zelf klachten hebt, iemand anders met je dier langs sturen. Maar ze zijn gewoon open hoor! 

 

En dit klinkt absoluut niet als iets wat kan wachten, dus ik zou zeker bellen en langsgaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had haar gister al jullie reacties doorgestuurd, en het enige wat ze er op zij was "ja maar van die mensen op die forums zeggen altijd gelijk dierenarts maar het komt vast wel weer goed" 

Nou niet dus, had je maar moeten luisteren naar "die mensen op die forums"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Evee:

Wat zonde. Hopelijk nemen ze geen nieuw konijn meer.

Ze hebben er nog een. Ze zaten al wel apart van elkaar, het waren zusjes, in het begin ging het goed, de rest spreekt vanzelf..

Ik denk ook niet dat ze er nog een bij nemen. Ik vertelde dat ik mijn konijntje waarschijnlijk af ging staan aan een opvang omdat konijnen eigenlijk niet alleen moeten leven. Toen beweerde ze dat dat prima kon als je ze genoeg aandacht geeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .