Ga naar inhoud

Snottebellen, maar lijkt niet op Snot


Amber-Leigh

Aanbevolen berichten

Mijn lieve meisje heeft af en toe een snottebel. Twee maanden geleden merkte ik dit voor het eerst op. Ze nieste toen niet veel. Daarna heeft ze er een maand geen last van gehad, en maakte me dus maar een heel klein beetje zorgen. 

Sinds deze week zijn de zorgen weer  wat groter want ze niest vaker en er komt wel één keer per dag een grote witte stevige snottebel uit haar neus. Het lijkt niet op Snot, omdat haar neus en pootjes verder schoon zijn en er geen waterige uitvloeiing is. 

Weten jullie misschien wat hier aan de hand kan zijn? Zou ze last kunnen hebben van haakjes, of is het misschien toch Snot?

 

IMG_20190325_094601_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, wel even laten nakijken bij een dierenarts. Neusuitvloeiing kan zoveel oorzaken hebben, van oogproblemen, kiesproblemen, wondjes, dingen die in de neus vast zijn komen te zitten tot "het snot". Aan de hand van de foto lastig te beoordelen. 

 

Denk wel even logisch na met dit warme weer of een dierenartsritje op een handige (koele) tijd planbaar is, anders zou ik het even uitstellen tot na de warmte (er van uitgaand dat het konijntje verder gewoon normaal doet, goed eet, niet ziek er uit ziet, zich normaal gedraagt, gewoon kan ademhalen enz.) 

 

 

 

Even los van het snotje, wat een snoezige foto! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Lienappelsien:

Ik zou met haar naar de dierenarts gaan. Die kan haar dan onderzoeken.

 

Dat wilde ik volgende week doen, ivm de hitte van deze week. Maar als het nou ernstig zou zijn, zou ik direct gaan.  

Ik woon in Rotterdam zuid en ik moet ook nog een goede dierenarts vinden. Met de dierenartsen van dierenkliniek Ridderkerk, waar ik mijn diertjes laat vaccineren, heb ik geen goede ervaringen gehad. Ze hebben echt niet genog verstand van konijnen. 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Evee:

Inderdaad, wel even laten nakijken bij een dierenarts. Neusuitvloeiing kan zoveel oorzaken hebben, van oogproblemen, kiesproblemen, wondjes, dingen die in de neus vast zijn komen te zitten tot "het snot". Aan de hand van de foto lastig te beoordelen. 

 

Denk wel even logisch na met dit warme weer of een dierenartsritje op een handige (koele) tijd planbaar is, anders zou ik het even uitstellen tot na de warmte (er van uitgaand dat het konijntje verder gewoon normaal doet, goed eet, niet ziek er uit ziet, zich normaal gedraagt, gewoon kan ademhalen enz.) 

 

 

 

Even los van het snotje, wat een snoezige foto! 

 

 

Dankjewel, ik zal het doorgeven aan haar hihi.

 

Dat zelfs oogproblemen het probleem zouden kunnen zijn wist ik niet! Ze heeft heel af en toe ook een soort wit velletje in haar oog dat er na verloop van tijd uit valt. 

Ik zal deze info ook meenemen naar de dierenarts als ik volgende week ga. Inderdaad even wachten tot na het warme weer.

Ze is verder super vrolijk, nieuwsgierig en actief als normaal (oke, wel iets luier dan bij een normale temperatuur 🙂), heeft mooie keutels, eet goed en oogt verder gezond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Amber-Leigh:

 

Dat wilde ik volgende week doen, ivm de hitte van deze week. Maar als het nou ernstig zou zijn, zou ik direct gaan.  

Ik woon in Rotterdam zuid en ik moet ook nog een goede dierenarts vinden. Met de dierenartsen van dierenkliniek Ridderkerk, waar ik mijn diertjes laat vaccineren, heb ik geen goede ervaringen gehad. Ze hebben echt niet genog verstand van konijnen. 😞 

Ik kan je Elly Ebbens echt aanraden. Heel kundig. Ik weet niet of je met ov of met de auto gaat, maar met de auto is dat denk ik goed te doen. En als je echt bereid bent om ver te reizen zou ik gaan voor Animalis in Delft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2019 at 18:29 zei Jamesthebunnybutler:

Ik kan je Elly Ebbens echt aanraden. Heel kundig. Ik weet niet of je met ov of met de auto gaat, maar met de auto is dat denk ik goed te doen. En als je echt bereid bent om ver te reizen zou ik gaan voor Animalis in Delft. 

bedankt voor de tip! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .