Ga naar inhoud

Konijn overleden door gemis van baasje?


Romeny Smit

Aanbevolen berichten

Het is niet onverantwoordelijk, wat moet ik dan doen, de konijntjes weer terug in het hol van de moeder stoppen en doen alsof er niks is gebeurd. Het is nu eenmaal zo. Wij dachten niet zo van oh we willen babykonijntjes dus zetten we ze bij elkaar. We wisten natuurlijk wel dat dit gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-10-2018 at 12:10 zei Romeny Smit:

Het is niet onverantwoordelijk, wat moet ik dan doen, de konijntjes weer terug in het hol van de moeder stoppen en doen alsof er niks is gebeurd. Het is nu eenmaal zo. Wij dachten niet zo van oh we willen babykonijntjes dus zetten we ze bij elkaar. We wisten natuurlijk wel dat dit gebeurde

 

Jullie wisten wel dat dit gebeurde, en tóch zet je ze samen. Dat is onverantwoord gedrag, ik kan het helaas geen mooiere titel geven. Wat je dan had moeten doen? De konijnen gescheiden houden tot de ram gecastreerd en onvruchtbaar was, ze daarna koppelen. Dát was een verantwoorde actie geweest. Of één van de 2 een ander huisje geven was ook nog een oplossing geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben een nieuw lid en ben even wat topics aan het doorlezen... ik krijg van dit topic werkelijk de rillingen.

 

Van de ene kant zeg je 'ik zorg heel goed voor ze'. Van de andere kant zeg je ´ze kunnen best alleen, dat vinden ze niet erg'.

Je konijntjes alleen zetten, is niet goed voor ze zorgen.

 

Van de ene kant zeg je 'was niet gepland'. Van de andere kant zeg je 'ja we wisten dat dit kon gebeuren'.

What the hell?? Daarbij zeg je gewoon nog dat het een zwak konijntje was waarvan je dacht dat ze iets slechts geërfd heeft?? Fijn om daar baby's mee te maken.

 

Het spijt me heel erg, ik ben niet iemand die snel negatief gaat zitten doen naar iemand, maar ik heb medelijden met jouw konijntjes.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik snap niet wat je nu bedoeld. Een ram en voedster bij elkaar zetten terwijl je weet dat de voedster dan een nestje krijgt, is voor mij hetzelfde als dus een gepland nestje.

Je zegt namelijk dat je wist dat dit ging gebeuren, maar tegelijkertijd zeg je dat je niet de insteek had om een nestje te nemen. Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum en heb nog niet zo veel ervaring met konijnen, maar ik vind dit persoonlijk zielig voor jouw konijntjes. Het spijt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .