Ga naar inhoud

Zindelijk, maar toch niet.


wortel1

Aanbevolen berichten

Ik heb twee lieve konijntjes die hun plasje altijd netjes in hun toiletje doen (denken ze). Het toiletje heeft een vrij hoge rand, maar mijn rammetje plast er constant overheen.

Vaak gebeurt dit als ie lekker aan zijn hooiruif aan het smikkelen is. Ik heb ook wat hooi in het toiletje zelf, aangezien ze hier ook erg van lijken te genieten.

Het probleem is dat hij elke dag naast de bak plast (ik weet niet zeker of dit komt door het hooi hoor)

Heeft iemand een idee hoe ik dit gedrag kan veranderen?

Ik heb trouwens ook nog een langwerpig, lager toilet en een hoektoilet, maar deze gebruik ik niet voor ze.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je antwoord! Oh, ik was vergeten te zeggen dat ik ook een kitten toilet voor ze hebben. Die is wel een stuk groter. Is dat exact hetzelfde?

In de keuken gebruiken ze trouwens een wasteiltje als wc'tje (ze lopen bijna altijd vrij rond) dit gaat dan wel weer altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortel1, ik heb zoiets voor mijn konijnen. Alleen presteerden die het om tussen de bak en de rand door te plassen. De rand heb ik er afgehaald. Af en toe plast er nog wel een konijn over de bak, helaas. Misschien zou een iets diepere bak handiger zijn.

 

Mijn konijnen kunnen er samen gezellig in zitten, de bak is zeker niet te groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een bekend probleem hoor, veel konijnen doen dat. Heel irritant haha.

 

Een kattenbak met echt een hoge opstaande rand (Eigenlijk een overdekte kattenbak met een hoge onderkant kopen, en dan de kap er af laten) kan helpen. 

 

Ik gebruik een cavia-kooi onderbak als toiletbak bij Harold en Charlie, en heb daarin een groot hoektoilet staan in de hoek waar ze over de rand plasten. Ik zat even te zoeken naar een duidelijke foto haha maar die kan ik niet zo snel vinden, hier zie je he wel op de achtergrond. Sinds die toiletbak er in staat hebben ze niet meer over de rand geplast, waar ik blij mee ben want daar staat een vriezer haha. 

 

rosewood-woven-bal-charlie.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .