Ga naar inhoud

Mijn konijntje is ziek - haakjes


Aanbevolen berichten

Wij zouden het hier echt wel zeggen als je je diertje beter zou kunnen laten inslapen. Hoe sneu dat bericht soms ook is.

 

Maar dit klinkt echt niet als einde verhaal. Ja, even een smak geld maar dat is niet vanwege de haken maar het darmstelsel. Ik vind de 19.50 om de zes weken echt reuze meevallen. En wellicht niet eens echt om de zes weken nodig. 

 

Ik zou echt, echt, echt de keus maken om de behandeling te laten doen. En als je dan toch kiest voor laten inslapen omdat dat ‘goedkoper’ is dan wil ik je vragen in de toekomst geen dieren meer te nemen. Of in ieder geval pas als je niet meer afhankelijk bent van je ouders want dan is het nu gewoon geen goede zorg. There, I said it.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vind het ook wel echt reuze meevallen! Alleen het is wel zo dat we niet weten of het darmstelsel nog op gang te krijgen is omdat ze al 2 dagen lang niet heeft gegeten. We kunnen er natuurlijk medicijnen voor nemen alleen we weten dan nog niet of ze het red. 

En ik heb al het geld allemaal voor haar over ookal is het 1000 euro ik heb het voor haar over!  Maar met die medicijnen is er gewoon nogsteeds kans dat ze het niet red. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip voor de volgende keer (waarvan ik hoop dat die er niet komt); als je konijn niet eet, meteen de dierenarts bellen. 

Na 24 uur vallen dus de darmen stil en moeten die weer op gang worden gebracht.

 

Ik zou dit konijn de kans op genezing geven. Lukt dat niet, dan is dat heel erg, maar heb je wel alles geprobeerd. Lukt het wel, kan kun je nog jaren plezier van haar hebben.

 

Heb je inmiddels al een afspraak bij een dierenarts? De middag is alweer bijna voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is vanmiddag nog een plek bij de dierenarts maar ze heeft dus al heel lang niet gegeten en haar darmen zijn dus stilgevallen, het is ook niet zeker of ze het red omdat dat opgang krijgen de meeste keren niet goed gaat. Ik weet nu het bestaan van dit dus als het ooit nog een keer zou gebeuren, ben ik er wel optijd bij! Ik wist hiervoor niet eens het bestaan van haakjes terwijl ik heel internet heb afgezocht van voorkomende ziektes bij konijnen nadat mijn andere lieve konijntje is in geslapen.

ik heb ga nog alles proberen om mijn lieve snuf te laten helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We maken ons naar aanleiding van jouw verhaal ernstig zorgen om het konijntje. Ik duim dus vooral dat het allemaal goed komt. Inslapen is echt een te extreme maatregel voor een konijn met haakjes. 

 

Haakjes verdwijnen niet zomaar, dus het is wel belangrijk dat je bij een dierenarts komt vandaag die de haakjes behandeld, gelukkig heb je daar zoals ik het nu begrijp wel een afspraak. 

 

 Haakjes is geen groot iets, geen duur iets om op te lossen, maar wel iets wat flink pijn kan doen voor een konijn, waardoor ze stoppen met eten. En dat kan wel een probleem worden. Misschien heb je zelf wel eens pijn in je mond gehad bijv.  van een gaatje, een kies die afgebroken is of iets dergelijks, maar dat is ook echt niet lekker. Voor konijnen net zo.  Ik duim voor je dat ze er goed doorheen komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei Tesslovesbunniesx:

maar? Denk jij echt dat ik zo over haar denk?? Ik heb doe alles voor m’n lieve snuf en alles voor haar over! 

 

Ik zeg niet dat je zo denkt, zo kom je nu over op mij. Zoals je het zelf schrijft: er is vanmiddag wel plek MAAR de darmen liggen al een tijd stil.

 

Dus het is mij niet duidelijk of je nu wel of niet naar de afspraak gaat. Maar op een forum kan je zaken inderdaad altijd anders interpreteren dus ik ga er even vanuit dat ik je verkeerd begrepen heb en je alsnog naar de dierenarts bent gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke nu heb ik alles gelezen. Ik had 2x een konijn met haakjes (iedere keer een andere). Die zijn weggeslepen en kwamen niet meer terug. Er is dus best wel kans dat dit maar een eenmalig probleem is.

 

Ik zou het er persoonlijk op wagen, ik zelf acht de kans dat ze het red (zelfs na lang niks eten) groter dan de kans dat ze het niet red. Zorg dan wel dat ze vanavond nog bij de dierenarts komt zodat die haar eventueel aan een infuus kan leggen/kan dwangvoederen mocht het niet lukken om de haakjes vandaag alsnog te slijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook bij 2 haakjes laten verwijderen. Bij 1 is dat in het begin geweest toen ik haar aanschafte dat is 3 jaar geleden en bij mijn ram 2 jaar geleden, en tot op heden niks terug gekomen.

De kans dat ze het red is groot, maar dan moet je t niet blijven uitstellen.

 

Maar heel eerlijk! Ik heb het idee dat je ook niet wilt! Want het verhaal MAAR de darmen liggen al stil, dan maakt bij mij ook de indruk dat je niet naar de dierenarts wilt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .