Ga naar inhoud

Oren naar achter


Sluierstaartje

Aanbevolen berichten

Dat is een relaxte oor-houding. Dat in combinatie met zacht knarsetanden maakt hem een heel blij ei.

 

Handig om te weten: Zacht knarsetanden in combinatie met een relaxte houding is goed en een uiting van tevredenheid. Hard knarsetanden en gespannen zitten is een uiting van pijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Evee hoe weet ik of hij bang is? Hij bespringt me bijna als ik naar hem toe ga en overlaad me met likjes. Ik vermoed dan echt dat hij is gek geworden. Als hij los is spring hij op schoot om ff te knuffelen en kan ik hem altijd gewoon oppakken. 

 

Hij maakt echt zo zacht knarsetsndend geluid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij zelf naar je toe komt, en ook zo bij je blijft zitten, dan kun je er vanuit gaan dat hij het wel prettig vind. Het knarsentanden past daar ook bij.  Zorg wel echt dat het konijn zelf de vrije keuze heeft zo bij je te komen zitten, en ook altijd de mogelijkheid heeft zelf weer weg te gaan.

 

 

Als je hem bij je pakt, optilt dus, en zo zelf vasthoud, dan is het vaak angst. Dat zie je vaak bij konijntjes die van kind naar kind doorgegeven worden. Ook kun je het bij koppelingen zien, als konijnen echt angstig zijn van het andere konijn. Vaak volgt daarna angst-agressie om uit de situatie proberen te ontsnappen. Als een konijn uitvalt en wil bijten naar een ander konijn, dan gaan de oren ook automatisch vaak naar achteren.

 

 

 

 

Een voorbeeld van een konijn dat de oren in de nek doet van angst is het konijntje in dit filmpje...

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optillen is voor elk konijn een angstige situatie. In konijnen zit nog de ingebouwde radar van "optillen = sterven". In de natuur is dat ook zo, als een konijn opgetild wordt, dan eindigt dat konijn meestal als voedsel voor een roofvogel. Onze huisdierkonijnen kunnen wel leren het te "ondergaan" maar zullen tillen nooit leuk vinden. Het is dus echt wel angst wat je op zo een moment ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Evee:

Een voorbeeld van een konijn dat de oren in de nek doet van angst is het konijntje in dit filmpje...

 

 

 

 

Als ik dit konijn was zou ik ook bang zijn. Eerst opgesloten worden in een kartonnen doos, en daarna al die grijpgrage handjes en dat gekwetter. Onvoorstelbaar dat een volwassene dit een goed idee vond.

Met baby's doen we dit trouwens ook. Niet het inpakken in een kartonnen doos, maar wel het doorgeven aan de kraamvisite. Ik heb dat met mijn zoontje ook nooit toegestaan.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .