Ga naar inhoud

Beaphar care+ gaat veranderen


Evee

Aanbevolen berichten

De verpakking maar ook de receptuur van de beaphar care + gaat veranderen. De nieuwe producten zullen in het komend jaar op de markt komen.

 

Precies weet ik de analyses nog niet, maar er komen meer vezels in en Groene thee extract (voor de weerstand).

 

Laten we hopen dat de konijnen het nog net zo graag eten als voorheen. Maar mocht je dus veranderingen merken, weet je dat het hier aan kan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tip is wel om te zorgen dat je op tijd nieuwe voorraad besteld, zodat je in ieder geval oude & nieuwe samenstelling een tijdje kan mengen. Dat maakt de overgang wat minder groot :)

Op het moment zijn het nog oude verpakkingen die ze leveren, die moeten natuurlijk eerst op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Op 1/21/2018 at 13:29 zei ricksem:

Is er al meer bekend over het voer?

 

Dit is de info die ik er nu over heb, heb nog geen nieuwe verpakkingen binnen gekregen dus ook nog geen idee wat de exacte samenstelling gaat zijn:

 

20180102_165250.jpg

 

20180102_165300.jpg

 

20180102_165312.jpg

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb van de 5 kg verpakkingen nieuwe zakken binnen gekregen. Ik denk dat ik het in de webwinkel als een apart product ga toevoegen, zodat mensen weten dat het de nieuwe samenstelling betreft. Ik heb niet de tijd om het allemaal te bestuderen dus heb ff foto's van de samenstelling en analyse gemaakt, zal ze morgen even verkleinen en posten.

 

Ik was niet echt impressed met de samenstelling, het hoofdingrediënt is plantaardige bijproducten.... Klinkt als sojaschroot oid, maar daar zijn ze dus lekker vaag over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

 

Samenstelling: Plantaardige bijproducten, granen, groenten, mineralen, gist, zaden, algen.
Onder de plantaardige bijprodcuten vallen een aantal ingrediënten die op de voorkant van de verpakking vermeld staan. zo bestaat het voer voor 0,1% uit ycca, 0,03% uit echinacea en 0,03% uit groene thee extract.

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit 12%, Ruwe celstof (vezels) 25%, ruw vet 2,5%, Ruwe as 4,5%, Ca (calcium) 0,71%, P (fosfor) 0,36&, Na (natrium) 0,2%, Mg (magnesium) 0,26%, K (Kalium) 0,59%, S (zwavel) 0,02%, Omega 3 0,03%, Omega 6 0,75%.

Energiewaarde: 2300 kcal / kg.

Toevoegingsmiddelen: Vit A 13200 IE, Vit B1 20 mg, Vit B2 26 mg, Vit B6 23 mg, Vit B12 77 ug, Vit C 17 mg, Vit D3 1440 IE, Vit K3 0.96 mg, Biotin 660 ug, Chloride 1800 mg, Calcium 55 mg, Niacinamide 130 mg, Cu (koper) 12 mg, I (jodium) 1,64 mg, Mn (mangaan) 30mg, SE (Seleen) 0,06 mg, Zn (zink) 60 mg, DL-methionine 500 mg, Foliumzuur 3,5 mg. Aromatische stoffen (tijm) 120 mg.

 

 

 

 

 

 

Als je dit vergelijkt met de claims op de verpakking... lol. Dan is het weer echt slecht gesteld. Er zit 0,03% echinacea en 0,03% groene thee extract in, terwijl ze dat dus wel zo promoten als "verbeterd". Voor de rest zijn de plantaardige bijproducten niet uitgesplitst, wat dus inhoud dat ze het en kunnen wisselen afhankelijk van wat er goedkoop in te kopen is, en dat er waarschijnlijk gewoon in zit wat goedkoop is. Denk aan aardappelzetmeel, bietenpulp, sojaschroot en dat soort dingen...  Natuurlijk kan er ook luzerne in zitten (maar gezien het lagere eiwitgehalte denk ik niet dat dat er heel veel in zit). Maar ja, wat zou het zijn, het blijft gissen?!

Daarna komen dan de granen. Het kan zijn dat ze plantaardige bijproducten als plantaardige bijproducten opgeschreven hebben, zodat dat het hoofdingredient is en niet granen. Het moet namelijk van meest naar minst staan, qua volgorde. Het kan aan mij liggen, maar ik ben niet echt onder de indruk van het voer :'D Maar nou ben ik dat van de gewone supreme ook niet echt qua ingredientenlijst hoor, maar die zetten in ieder geval wel netjes op de zak wat er precies in zit. Dat is dan wel weer prettig.

 

Het eiwitgehalte is flink omlaag, vezelgehalte omhoog, calciumgehalte is omhoog (wat denk ik echt jammer gaat zijn voor de mensen die het nu gekozen hadden voor het lage calciumgehalte in verband met gebitsproblemen of nierproblemen.

 

Ter vergelijking hier ook nog even de oude samenstelling:

 

Citaat

Samenstelling: Plantaardige bijproducten Granen Groenten Mineralen Zaden Gist Yucca Schidigera Algen (Spirulina 0,01%)
Analytische bestanddelen: Ruw eiwit 16% Ruwe celstof 22% Ruw vet 3% Ruwe As 4,8 % Ca 0,67 % Na 0,2 % P 0,39 % Mg 0,27 K 0,66
Toevoegingsmiddelen per kg: Vitamine A 13.167 IE Vitamine D3 1.456 IE Vitamine E 87 IE Vitamine C 17,4 mg Vitamine K 1,7 mg Vitamine B1 31,6 mg Vitamine B2 38,8 mg Vitamine B6 51,7 mg Vitamine B12 117 µg Niacine 23 mg Pantotheenzuur 59,1 mg Biotine 871 µg Foliumzuur 5,1 mg Choline 2.696 mg DL-Methionine 500 mg Jodium 1,4 mg Koper 12,6 mg Mangaan 15,4 mg Zink 18 mg Antioxidanten Kleurstoffen

 

Wat is er precies veranderd aan het voer?
- toevoeging van groene thee extract om het immuunsysteem te ondersteunen
- het ruwvezelgehalte is verhoogd van 22% naar 25%
- Het eiwitgehalte is flink omlaag van 16% naar 12%
- calciumgehalte is omhoog van 0,67% naar 0,71%

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt allergisch voor dat soort toevoegingen (thee en echinacea). Ten eerste zit er altijd zo ontzettend weinig van in dat àls het al een effect had het nihil gaat zijn, en ten tweede is dat effect nog niet eens echt bewezen maar vaak een aanname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het word allemaal nog gekker. Vandaag na een telefoontje van iemand er achter gekomen dat er 2 verschillende voedingsanalyses in omloop zijn. Op de "oude" 1,5 en 5 kg verpakkingen staat de analyse zoals ik die hierboven heb vermeld. Op de "oude"10kg verpakkingen staat een compleet andere analyse (oa maar 21% vezels en een nog hoger calcium gehalte van 0.72%). De mevrouw die ik sprak had al gebeld met beaphar en die hadden haar verzekerd dat de brokken in alle verpakkingen hetzelfde waren. Er zijn dus verpakkingen met een compleet verkeerde analyse er op. De grote vraag is alleen.... wat is nou de juiste analyse van de "oude" brokken? Ik weet het in ieder geval nog niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het wel een hele slechte zaak. Je moet kunnen vertrouwen op wat er op een verpakking staat. En natuurlijk zijn er trucjes om het mooier te laten klinken dan het is zonder te liegen, maar een compleet verkeerde analyse op de zak zetten.... ik vind het niet kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb de nieuwe Beaphar binnen. Ze vreten er nog niet je vingers bij op, niet normaal. Ze zien er precies hetzelfde uit en ruiken ook nog hetzelfde. Ik vind het prima zo, ik gebruik ze door de SS heen omdat Jonas ze beter eet in de winter, dan krijgen de anderen het ook. Ik geloof dat ik het maar zo laat, Bobje vindt ze ook superlekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .