Ga naar inhoud

Mogen konijn pompoen?


Konijnen Konnies

Aanbevolen berichten

Ik heb het ze nog nooit gegeven eigenlijk, als er staat dat het een veilige groente is dan zal het wel kunnen dus. Ik denk dat je alleen de binnenkant kunt geven? Probeer het eerst eens met een heel klein stukje om te kijken of ze het goed verdragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, konijnen mogen pompoen. Wel met mate, en ze er wel aan laten wennen.  Je moet het zien als een groente die je in het dagelijkse groentemenu op kan nemen. Geef dus niet in één keer heel veel, in pompoen kan ook best veel suiker zitten wat op de darmen kan werken.  Meer info over het aanwennen van groente in dit artikel: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/groenten-voeren-konijn/

 

In theorie mogen ze alles van de rijpe pompoen hebben, schil, vruchtvlees, pitten. In de praktijk zou ik de schil niet geven tenzij de pompoen uit eigen tuin komt / biologisch is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou pompoen eigenlijk gelijk stellen met appel, wortel enz. Dat geef je soms als snack of snoepje. Een klein stukje. Weet niet of in pompoen ook suiker zit? Dus zou ik hiervan ook minder geven dan van 'gewoon' groen(te). Alleen water en hooi krijgen ze hier onbeperkt. Voor de rest alles redelijk beperkt (zielug! :'().

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren toevallig broodje pompoen op het menu staan dus toen ik dit topic zag heb ik ook een klein stukje geprobeerd. Mississip vond het wel lekker (maar ging ook niet door het lint van enthousiasme ofzo) en Dakota hield d'r kaakjes stijf op elkaar. Ken ik niet en hoef ik ook niet te kennen :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tobias vind pompoen heerlijk, toen ik laatst pompoen currysoep had opgewarmd had ik wat laten aanbranden. Had ik het restje, wat aangebrand was buiten gezet, om de hoek van de deur. Toen ik iets later even iets uit de schuur ging pakken, en de deur op een kiertje had laten staan, kwam ik terug lopen en zat Tobias uit de pan te lebberen. Monstertje:@

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .