Ga naar inhoud

trickie snackrol opgeknabbeld


brit je

Aanbevolen berichten

HALLO ik ben volledig in paniek, mijn konijn heeft sinds deze ochtend een trixie snackrol (de lange groene, zoals je hier kan kopen) ineens merk ik op dat er grote stukken uit zijn, die dus in zijn buikje zitten, wat moet ik nu doen? ben totaal in paniek. is een soort rubber, silicone, plastiek denk ik, ohh help aub ben helemaal over mijn toeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, niet in paniek raken.

Dit soort speeltjes kun je beter onder toezicht  geven, het meeste intelligentiespeelgoed trouwens. Wilgenspeeltjes, grasspeeltjes en kartonnenspeeltjes (behalve als jouw konijn heel gevoelig is voor verstopping) kun je over het algemeen wel veilig geven.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze het rubber opeten. Maar het is niet giftig. Het enige probleem dat er kan zijn is dat het blokkeert in zijn darmpjes en dat hij verstopping krijgt. Let op of hij gewoon goed blijft eten en keutelen. Maar meestal komt het plastic er gewoon weer met de keuteltjes uit. Als hij wel gekke kleine keuteltjes krijgt, stopt met eten of geen keutels meer heeft, dan moet je wel met hem naar de dierenarts toe gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Evee:

Dit soort speeltjes kun je beter onder toezicht  geven

ik zat er naast, ale ik in de zetel, hij op de mat te spelen, ik dacht dat hij van die snoepjes aan het eten was die eruit vielen, tot ik hem wou aaien toen zag ik dat hij er van zat te eten, sry maar ik vind deze materie niet geschikt als konijnenspeelgoed

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je topic verplaatst naar het gezondheidssubforum.

Hoe dan ook ben ik dat laatste niet geheel met je eens. Ik ken geen verhalen waarin het met dat speeltje mis ging. Het blijft opletten met konijnen. Ze kunnen ook in een onbewaakt ogenblik aan kabels of meubels knagen. Dat is nu eenmaal wat ze doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Deeskuh88:

Ik heb je topic verplaatst naar het gezondheidssubforum.

Hoe dan ook ben ik dat laatste niet geheel met je eens. Ik ken geen verhalen waarin het met dat speeltje mis ging. Het blijft opletten met konijnen. Ze kunnen ook in een onbewaakt ogenblik aan kabels of meubels knagen. Dat is nu eenmaal wat ze doen.

Ik vind niet dat je speelgoed met kabels of meubels kan vergelijken. Van kabels (en meubels) moet je ze verre van houden als je niet wilt dat ze daar aan knagen. Speelgoed geef je ze juist om iets mee te doen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet geschikt vindt, waarom geef je het dan?

Ik snap dat je geschrokken bent, maar om dan maar een winkel de schuld te geven...

Het is algemeen bekend dat konijnen knagen, dus ook hier kunnen ze op knagen. Meestal staat het er ook bij of op, dat je ze er niet alleen mee mag laten. 

Het komt vast wel goed, rustig blijven en gewoon even kijken af en toe of hij blijft eten en keutelen. Meestal komt het er gewoon uit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om heel eerlijk te zijn had ik laatst ook zo'n rol gekocht en naja ik had ook mijn twijfels erover vanwege het zachte materiaal. Ik had het er heel kort bij gezet en ja idd hapjes eruit. Ik heb het dan ook niet meer gegeven. Het is jammer dat het dan onder konijnenspeelgoed staat terwijl het totaal niet knaagproof is. Dan zou je het gewoon als kat of hond speelgoed moeten benoemen dat de konijneigenaar zelf kan bedenken of het wel zo veilig is. Zo op de site zie je niet wat voor materiaal het is. Ik heb het dan van een andere site maar wel iets van 10 euro voor betaald Ik heb gelukkig zelf twee harde snack balletjes waar ze wel heel leuk mee spelen en waar geen stukjes afgeknabbeld kunnen worden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎24‎/‎02‎/‎2017 at 19:32 zei Charita:

Als je het niet geschikt vindt, waarom geef je het dan?

Ik snap dat je geschrokken bent, maar om dan maar een winkel de schuld te geven...

geef ik hier een winkel de schuld? nee toch. ik zeg enkel en dat is mijn persoonlijke mening dat dit speelgoed niet geschikt is voor konijntjes aangezien de rubber te zacht is. toen ik het kocht, stond het bij de konijnspeeltjes online, ik wist niet dat het zo vlug kapot ging gaan.

en uiteindelijk bleek dat er meerdere mensen dit probleem hebben gehad met dezelfde snoepbal.

hoe dan ook, ondertss heeft hij een ander stevig speeltje gekregen en hij eet, drinkt en keutelt prima. diepe zucht van opluchting

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .