Ga naar inhoud

Konijn doet niks


Boortje

Aanbevolen berichten

Aw, ik begrijp dat je je er verdrietig door voelt. Bij mij was het in het begin ook een beetje zo. Ik had net Snuffie, maar ik wist ook helemaal nog niet alles van konijntjes af, omdat het mijn eerste konijntje is. Soms was er dan iets (zoals optillen en/of op hun rug leggen), dat ik achteraf op bunnybunch of elders las dat konijntjes dit niet fijn vinden. Dan voelde ik me ook best verdrietig. Je hebt de beste bedoelingen voor je konijntje, dat is duidelijk. Het is heel begrijpelijk dat je je vriendschap wil tonen aan je konijn en hem ook zou willen knuffelen. Konijntjes worden echter zoals hierboven vermeld niet zo graag opgetild, en al zeker niet op hun rug gelegd. Veel beter is dat je je konijntje zelf naar jou laat toekomen. Als hij echt bij je wil "liggen", dan kan hij zelf op je schoot springen zonder dat je hem daadwerkelijk zelf moet optillen of vasthouden. Veel succes :-)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijntjes zijn over het algemeen erg nieuwsgierig en spelen graag. Konijntjes die dit niet doen zijn vaak nijnen die ziekjes zijn of erg bang zijn. Aangezien niemand hier het gedrag van jou nijn kan observeren wordt t wel heel lastig om daar iets over te zeggen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zijn gedrag proberen uit te leggen; ik heb het konijntje van iemand anders gekregen dus ik weet niet hoe hij vroeger was, toen ik hem kreeg was hij heel rustig en heb hem aandacht geven door op te tillen en lekker bij mij te laten zitten. Een jaar later kwam hij zelf uit het hok gesprongen(hij kan niet goed springen en valt dan op zijn zij) als ik hem oppakte kon hij wel uren zo zitten. Als ik voorbij zijn hoek loop ziet hij mij eigelijk nooit en zit dan in een hokje. Ik laat hem ook vaak op een groot kleed lopen (vloer is te glad) en hij blijft dan op 1 plek zitten alleen als ik snoepjes heb loopt hij daar achteraan. Toen ik het konijntje net kreeg kon hij niet goed lopen en viel vaak om, nu als hij loopt is het wel wat beter. Als ik naar andere konijntjes kijk zijn ze allemaal veel drukker.

 

groetjes D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liep en sprong hij misschien lastiger door de gladde ondergrond die hij heeft? Valt hij ook om als hij op een stroeve ondergrond loopt? Als hij daarop net zo raar beweegt of je twijfelt aan zijn gezondheid dan zou ik zeker nu direct naar een goede dierenarts gaan.

Los daarvan zou ik in ieder geval een panelenren kopen en die permanent voor zijn huidige hok plaatsen zodat hij zelf kan kiezen wanneer hij in en uit zijn hok wil. Daarin kun je een stuk zeil/vinyl leggen om te zorgen voor een stroeve ondergrond. Als hij dan nog moeite heeft om zelf uit zijn hok te springen dan kun je zorgen voor een trappetje of verhoging zodat dit makkelijker wordt. Ieder konijn zal daar heel gelukkig van worden en ook een stuk actiever.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik hem net kreeg liet ik hem buiten lopen toen viel hij steeds om, maar nu kan hij steeds beter lopen. Heb hem alleen nog nooit zien rennen en springen. Hij loopt wel steeds beter maar niet echt soepel zeg maar. Ik ben een keer naar de dierenarts geweest en die zeiden dat het gewoon een rustig konijntje is. Ik heb hier mijn twijfels over want hij zou nooit eens even gek doen. Hij zit stil in zijn hok, maar als hij eten krijgt word hij wel blij en een beetje druk.

Ik heb het konijntje gekregen van iemand zou het kunnen dat er toen wat met hem gebeurd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rustig konijntje bestaat er niet. Een konijn is de meeste tijd erg actief en speels een konijn dat niet springt of binkies maakt kan ziek zijn of het kan ook een erg oud konijn zijn dat stramme ledematen heeft van ouderdom.

Vraag eens aan de mensen waar u hem/haar van heeft hoe oud hij is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boortje is ongeveer 7 jaar, maar toen ik hem kreeg was hij wel jong en toen was hij al rustig. Toen ik naar de dierenarts was zeiden hun dat hij niks had. Als hij ziek was zou ik toch wel wat gemerkt hebben. Hij eet en drinkt voldoende. Zou het kunnen dat zijn achterpootjes niet helemaal goed ontwikkeld zijn? Zijn achter pootjes zien er wel een beetje raar uit en hij kan ook niet op zijn achterpoten staan:'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .