Ga naar inhoud

plotse dood, oorzaak?


roelie

Aanbevolen berichten

Wij hebben achterin de tuin een 5-tal konijnen, die samen buiten lopen. Wij wonen midden in het dorp, waar we nooit wilde konijnen gezien hebben.
Nu lag er deze morgen een konijntje dood. Er was niet veel aan te zien. Het konijn zag er normaal uit.
Deze avond ziet een 2e konijn er zeer slecht uit. Het komt niet eten, reageert weinig, ademt snel.
We denken aan RHD2? kan dit?

Ik heb gelezen dat het een week duurt alvorens een vaccin werkt. Dus een noodvaccinatie kan dus de andere konijnen niet redden?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff, Wat gaat het rap.

Een halfuurtje nadat ik bovenstaande gepost had, is het 2e konijn gestorven.
Deze morgen zagen de drie resterende konijnen er goed uit. Ze kwamen spontaan eten, genoten van wat aandacht.
Zo rond 11u begint er één gedurende 15 minuten met zijn hoofd te schudden. Daarna zat hij rustig op zijn lievelingsplekje. 2u later is ook hij gestorven.
We hebben nu nog 2 konijntjes over. Mijn dochter is in alle staten.
Het gaat zo snel, dierenarts vertelde dat hij niet veel kon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder sectie weet je nooit echt goed wat het kan zijn, maar het klinkt wel als RHD. Het kan ook iets giftig qua eten zijn dat bijv. in de ren gewaaid is? 

RHD kan op allerlei manieren binnen komen, via de lucht, via insecten, via je eigen kleren etc. etc. Helaas, hoef je er niet voor bij wilde konijnen in de buurt te wonen.

Sterkte, ik duim voor je dat de andere twee gespaard blijven, ze zeggen dat RHD-2 wel een lagere sterfte heeft dan RHD-1, weet niet of ze daar voor ingeënt zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .