Ga naar inhoud

Zijn jouw konijnen zindelijk?


Evee

Zindelijkheid  

81 leden hebben gestemd

  1. 1. Zijn jouw konijnen zindelijk?

    • Ja
      53
    • Nee, maar ik heb er ook nooit moeite voor gedaan.
      17
    • Nee, ondanks training zijn ze niet zindelijk.
      11

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen


Aanbevolen berichten

Netjes!

Binky heeft vroeger in huis gewoond, en heeft vandaag ook heel netjes op het toilet zitten keutelen.  Joris is echt een soort keutelmachine vandaag. Net verhuisd naar een nieuw verblijf en met hem nooit zindelijkheidstraining gedaan. Daar heb ik nog wel wat werk aan haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn zindelijk, tenminste, dat vind ik. Alle plasjes gaan in de plasbakken en bijna alle keutels. Die enkele keutel die buiten de bak valt veeg ik even op. Het tuinhuis met stro (hun schuilplek in de winter) blijft ook helemaal schoon. Ik ben hier erg blij mee, want het scheelt een hoop werk. Ik moet wel elke 2-3 dagen de volle plasbakken verschonen (heb grote konijnen die veel hooi eten). Ik heb er niets voor hoeven doen, ze zijn vanzelf zo netjes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en heb er nooit moeite voor moeten doen. 

Okee, écht 100% zindelijk zijn ze niet. Bij het vegen van de ren verzamel ik toch wel een vijf- tot tiental keutels, en wanneer er een restje groenvoer blijft liggen, kan er weleens een plasje op/bij liggen, geen idee waarom. Maar konijnen kennende, noem ik dit hartstikke zindelijk. 

Ze doen dit uit zichzelf, ik heb wel altijd gezorgd dat er een wc stond, maar ze hebben zelf beslist deze te gaan gebruiken, ik heb me nooit beziggehouden met keutels erin gooien en plasjes ruimen en de plaspapiertjes in de wc gooien. Ik heb enkel hooi boven de wc gehangen, en blijkbaar hebben ze hierdoor vanzelf het verband gelegd. :D 

Ik heb écht de allerbeste konijnen. :wub:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nee, ondanks training niet ingevuld, omdat ik er nog steeds hard aan werk om ze volledig zindelijk te krijgen. Ze doen het namelijk in de ren allemaal netjes op het toiletje alleen in het nachthok zijn ze totaal niet zindelijk, terwijl daar ook een toiletje staat. Het maakt mij niet zo heel veel uit, dan maak ik het hele hok maar wat vaker schoon, het hoort er nou eenmaal bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn binnenkoppel is hartstikke zindelijk. Ook elke keutel wordt netjes in hun toilet gedeponeerd en niet in de huiskamer. ;) 1x ontsnapt en konden ze niet terug. Toen hebben ze 1 keutelplekje gemaakt maar wel netjes gewacht tot ik hun deurtje open deed zodat ze snel op hun toilet konden. Stamper heb ik hiervoor moeten trainen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .