Ga naar inhoud

Voerton


Shivaya

Aanbevolen berichten

Het topic over waar SS voer gekocht kon worden, zette me weer aan het denken. Ik wil al een tijdje overgaan op 10 kg zakken SS en dan wil ik natuurlijk wel een goed afgesloten voerton hebben. Ik zag er eentje op de bunnybunch site maar dat is zo'n bak met zo'n deksel waar ik áltijd mijn vingers aan pijn doe als ik hem open probeer te krijgen. Dat lukt me altijd voor geen meter. Weet iemand waar ik goed sluitbare tonnen kan vinden voor 10 kg voer? Die ook nog eens makkelijk te openen zijn. 

 

(oh en hoeveel liter is 10 kg? Want het staat vaak in liters aangegeven zag ik). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten ze het niet hebben, ik weet niet of dat het standaard assortiment is namelijk (wisselt per winkel een beetje) kun je misschien vragen of ze een ander filiaal kunnen mailen om er een op te sturen. Welkoop Zwaagdijk Oost heeft ze sowieso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Past ook geen 10 kg in een mayo emmer denk haha.

Die van bunnybunch zijn inderdaad niet fijn. Ik sluit hem maar niet meer helemaal af want ik krijg hem gewoon echt niet open anders. En het doet inderdaad flink pijn om 'm dan open te krijgen.

Lees meteen even mee voor ook een betere optie

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Shivaya:

Die zijn ook ideaal ja en in de buurt ook...heb alleen tot 15 februari geen vervoer

Oh echt? Wat een toeval. Ik woon veel te ver om ze op te halen, ik heb al zo'n vat maar zonder handvatten. Afhankelijk van de grootte kunnen ze opgestuurd worden, maar dat is best veel gedoe voor de verkoper als het er vier zijn :(

Ik vul trouwens een kleinere emmer met voer en geef dan daaruit, ik krijg die makkelijk open maar dat verschilt vast per emmer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zo'n ton van Havens staan. Paardenvoer is dat volgens mij? Zit een deksel op die je er makkelijk op doet en vanaf haalt en die dan meteen luchtdicht afsluit. Bij de groothandel gehaald. Past een hele 10 zak in, die maak ik dan open en als hij op is, zak eruit. Geen brokjes of kruimels in de ton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wat een goede ideeën allemaal! Ik ga ook eens op marktplaats zoeken, wie weet dat ik daar wat zie. Eventueel is een vervelende deksel op een grotere emmer wel een optie als ik het voer gewoon over schep in een kleinere bak zodat ik gewoon eens in de zoveel tijd de deksel moet openen in plaats van elke dag

14 uur geleden zei Domino:

Of zoiets? (niet te vreten kappertjes.... maar goed) 

http://link.marktplaats.nl/m1015881970

Deze zijn niet echt goedkoop, maar goed.

http://link.marktplaats.nl/m1015767640

 

Ik heb er ooit een keer een voor 5 euro van marktplaats gehaald. Hadden plastic bolletjes in gezeten. Gewoon even marktplaats ofzo afstruinen ;) 

Die tonnen van de tweede link heb ik ook op voertonnen.nl gezien, of nouja soortgelijk. Waren niet perse goedkope tonnen maar ook niet onbetaalbaar duur, het enige nadeel is dat nét het formaat dat ik wil een druk deksel met daaroverheen een draaistuk heeft..naast dat dat extra gedoe geeft heb ik dan weer dat drukdeksel probleem. Maar die van jou link lijken wel een enkele deksel te hebben, zal daar ook even naar kijken.

13 uur geleden zei reusje1985:

Bij van Cranenbroek verkopen ze voertonnen van Curver. Dit zijn zwarte tonnen met een losse deksel die je met 2 ijzerklemmen aan de zijkant vastzet ( klinkt ingewikkeld, maar is erg simpel ;) ). Ze zijn erg voordelig en er gaat iets meer dan 10KG in.

image.gif

Die curver opbergton is echt ideaal maar ik heb geen cranenbroek in de buurt :( Maar wie weet verkopen ze dat merk ook ergens anders? Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik mijn vingers soms tussen zulke klemmen krijg, maar dat is enigszins te voorkomen :P (Ik denk echt dat er iets mis is met mijn techniek..)

Mijn moeder heeft blijkbaar ook nog tonnen over (normaal zit er voer voor de kippen/geiten in) en dat zijn van die tonnen met een dubbele deksel dus een druk deksel en dan een draai deksel er overheen..Ik neem er dus daar eerst even eentje van mee om te proberen of het bevalt en of deze misschien fijner te openen zijn zodat ik niet steeds mijn vingers kapot trek. Bevalt het niet, dan ga ik toch voor een van de bovenstaande opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Domino:

Of zoiets? (niet te vreten kappertjes.... maar goed) 

http://link.marktplaats.nl/m1015881970

Deze zijn niet echt goedkoop, maar goed.

http://link.marktplaats.nl/m1015767640

 

Ik heb er ooit een keer een voor 5 euro van marktplaats gehaald. Hadden plastic bolletjes in gezeten. Gewoon even marktplaats ofzo afstruinen ;) 

Kappertjes zijn super lekker! :P 

Bij bolletjes krijg ik rare gedachten ;) 

Handige tips allemaal. In mijn curverachtige back met grote klemmen past precies 15 kg hfst, maar 10 kg SS heeft meer volume...  en nu maak ik de rest eerst uit de zak op. Toch nog eens kijken naar een alternatief. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie doen moeilijk naar mijn idee ;) Ik heb inderdaad 2 van die grote tonnen staan maar die staan in de opbergkast. Daar zit de grote voorraad in en eens in de zoveel tijd gooi ik wat over in zo'n bak. Dan hou je het grootste gedeelte mooi afgesloten en deze bakken doen geen pijn aan je vingers ;) te koop bij de xenos. 

12659803_467542710121398_1803171747_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .