Ga naar inhoud

Joep jaagt Luna weg


Domino

Aanbevolen berichten

Ik zit de laatste tijd met een dingetje. Joep en Luna zitten al een paar jaar samen. En het gaat ook goed, ik zie ze ook regelmatig bij elkaar zitten dus op zich gaat het prima. Maar als er eten in het spel komt of wat lekkers moet Luna het ontgelden. En sinds 2 dagen hapt Joep ook een pluk haar uit Luna. Op zich red Luna zich wel, maar ze is al een poosje benauwd (ook de dierenarts staat voor een raadsel, ze krijgt wel medicatie waarbij het nu te doen is voor haar) Maar bij inspanning krijgt ze het wel zwaarder, ze lijkt wel astma te hebben. 

Maar hoe kan ik Joep dit gedrag afleren? Hij krijgt echt zijn stukje wel en regelmatig heeft hij zijn stukje al als eerste en Luna pakt dan haar stukje, maar dan laat hij zijn stukje liggen en jaagt Luna weg om die van haar ook te pakken. 

Ze zitten in een afgesloten ren en ik kan daar niet a la minuut in springen. Iemand tips hoe ik dit kan verbeteren? Hij is verder super lief maar alleen met eten wordt hij zo'n draak. Terwijl hij echt niks te kort komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier precies hetzelfde hoor. Floris jaagt achter iedereen aan als er eten komt. Zodra het eten er ligt, gaan ze zonder problemen samen eten. 

Mijn dames zijn gelukkig slim genoeg om aan de kant te gaan. Ze gaan allebei in 1 van de hokken zitten, tot Floris de eerste hap vast heeft, daarna sluiten ze aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook hoor! Bij beide paartjes! In beide gevallen jaagt de ram zijn dame door de ren als er eten in aantocht is. Zodra de bakjes op de grond staan is de rust weergekeerd. Bij beide stellen wordt er aansluitend aan het eten, als de bakjes leeg zijn, gezellig geknuffeld en gewassen... Gekke beestjes...

Mijn Diva weet trouwens heel goed, dat, zodra ik in de ren stap, ze bij mij in de buurt veilig is voor Hubbel. Ik rem hem met mijn hand wat af als hij komt aangesjeesd. Ik 'straf' hem er niet voor of zo. Het is vast iets wat zij onderling wel begrijpen. Wij mensen kennen het gevoel van 'zielig', maar kennen dieren dat ook?

Zijn het trouwens meestal de heren die jagen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak wel, hier is Pluis het konijn wat 'bovenaan' staat. Maar qua jagen is het alles en iedereen. Ze rennen dan echt als een stel uitgehongerde idioten achter elkaar aan het hele verblijf door. Zodra ze het slot van de deur horen, beginnen ze met hun jaagpartij. En het is nooit duidelijk wie nou achter wie aan zit: Dat is elke dag weer anders. Heb een paar pittige dames ertussen zitten ;) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .