Ga naar inhoud

Welkoop konijnenkorrel of HFST?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb twee zakjes welkoop konijnenkorrel meegenomen van m'n stage. 

Ik kan de Hope Farms alleen online bestellen wat lastig is omdat er dan iemand thuis moet zijn bij levering. Dat kan helaas niet altijd. Bij de Welkoop kan ik het gewoon simpel halen.

Ik heb de Welkoop korrel en de HFST eens zitten vergelijken, en volgens mij is die van de welkoop niet eens zoveel slechter. Ze lusten het ook graag en reageren er goed op.

Enige "nadeel" is dat de HFST harder en groter is. De welkoop korrel niet, waardoor ik me afvraag of de kiezen wel genoeg zullen slijten.

Wat denken jullie?

IMAG0095.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer dat ik er net niet was vanmiddag :P

Ik vind het niet eens zo slecht als ik het vergelijk. Ze eten goed hooi (geen hokken :P ) en hebben knaagmateriaal, dus dat van de kiezen zal wel loslopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze ernaast genoeg om op te knagen hebben in de vorm van hooi en knaagspeelgoed lijkt het mij geen probleem als de biks wat zachter zijn. 
Ik voer zelf ook geen duur voer maar gewoon Havens (die hobbykorrel waar geen anti-coccidiose middel in zit). Ikzelf heb gewoon gekeken naar hoe de konijnen op het voer doen. Ze doen het er goed op en ze zijn iedere keer super blij als ze de biks krijgen. Natuurlijk weet ik dat SS enz. beter is maar daar is gewoon het budget niet voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die van de Welkoop is ook zonder coccidiosemiddel. We verkopen het ook met, maar dat vind ikzelf niet fijn en onnodig.

Denk ook niet dat één brok de beste is, dat verschilt per konijn. Ik ben bijv helemaal geen fan van SS..

Maar ben blij te horen dat er nog meer positieve ervaringen zijn :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei neegewoonniet:

Ja die van de Welkoop is ook zonder coccidiosemiddel. We verkopen het ook met, maar dat vind ikzelf niet fijn en onnodig.

Denk ook niet dat één brok de beste is, dat verschilt per konijn. Ik ben bijv helemaal geen fan van SS..

Maar ben blij te horen dat er nog meer positieve ervaringen zijn :) 

 

Die met dat roze/rode strookje (Verpakking is nu veranderd natuurlijk,) voor tegen coccidiose heb ik een keer perongeluk meegenomen, was echt geen succes. Konijn zat me heel boos aan te kijken... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Knuffeltje:

Die met dat roze/rode strookje (Verpakking is nu veranderd natuurlijk,) voor tegen coccidiose heb ik een keer perongeluk meegenomen, was echt geen succes. Konijn zat me heel boos aan te kijken... :p

Haha dat kunnen ze zo goed hè.

"Jeeeeej brokjes!! :party::party: .... Waaaattt? Waar kom je nu mee aan?! +o( ^o) "

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .