Ga naar inhoud

Parasiet (EC) ....wat nu


Micha

Aanbevolen berichten

HELP HELP HELP


 


Ik weet het even niet meer!! Ik ben 2 weken geleden naar de dierenarts geweest omdat Micha een rood oogje had, zalfje meegekregen en dat moest ik een week gebruiken.


Na een week geen verbetering en we zagen dat hij een scheef bekje kreeg, wij varen op een binnenschip en waren op dat moment onderweg naar Dusseldorf dus ik kon niet direct naar een arts. Eenmaal daar aangekomen zijn we direct naar een arts gegaan en die heeft (donderdag 28 juli) panacur, antibiotica en een spulletje voor zijn darmen meegegeven, ook heeft Micha daar nog een injectie met vitamine B12 gehad. De volgende dag lag Micha steeds in zijn nachthokje en dat doet hij nooit, maar ik moes hem zijn medicijnen geven dus heb ik hem eruit gepakt, en toen was het dus helemaal mis! Hij lag te kronkelen op mijn schoot (draaien om zijn lengte as) dus direct weer naar de arts,daar heef hij een injectie gekregen om de zwelling te verminderen in zijn hersenen (ik dacht een soort prednison) Micha is daar van 10.00 tot 15.00 gebleven en toen we hem gingen halen liep hij alweer een beetje. Vanaf die tijd is er weinig of geen verbetering, hij eet nog wel wat hooi, blaadje sla en een beetje droogvoer en drinken doet hij nog heel goed (we moeten hem daarbij wel helpen). hij blijft door zijn hok kronkelen, zijn kop hangt erg scheef en ik vind het echt stik en stik zielig. WAT MOET IK DOEN........nog even doorzetten of naar een arts en hem in laten slapen! We willen hem absoluut niet kwijt maar ik wil ook niet dat hij moet lijden!


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je moet kijken naar Micha of hij nog veel levenswil heeft en of het nog dierwaardig is. EC kan iets van de lange adem zijn, en het is totaal willekeurig welk dier ervan opknapt en welk niet. Ik heb zelf een maand behandeld voordat mijn ram verbetering kreeg, hij ging de eerste twee weken zelfs heel erg achteruit. Maar omdat hij nog vol levenswil zat heb ik het doorgezet, hij bleef sociaal gedrag vertonen, eten en proberen te lopen, ondanks dat hij bleef kronkelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hele lange tijd behandeld voor het beter ging. Ze ging eerst nog verder achteruit en later pas weer wat vooruitgang. Eigenlijk net als bij elnienkjo doorgezet omdat ze zelf nog wilde. Zodra ze haar hoofd zou neerleggen en opgaf dan hadden wij het ook opgegeven. Hebben haar ook langer dan de meestal voorgeschreven maand moeten behandelen.


Wij kregen wel de tip van de da om haar tijdelijk klein te huisvesten zodat ze haar energie op herstel kan richten en niet verbruikte aan het door de ren lopen. Ze heeft dus een tijdje in een meterhokje gezeten met opgerolde handdoeken aan de randen zodat ze zich niet te veel kon bezeren als ze omviel.


Sterkte met Micha


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie Elnienkjo en Ikka, fijn dat jullie konijntjes er weer bovenop zijn gekomen! Dat geeft mij weer iets meer hoop! Wat ik wel heel moeilijk vind is wat Elnienkjo al benoemde of het nog DIERWAARDIG is... Hij lig de hele dag in een kronkel in het hok zijn kopje hangt echt meer als een kwartslag opzij, voor mij is het niet dierwaardig ik vind het zo ontzettend zielig! Als het woensdag nog zo is als er dus geen verbetering optreed ga ik maar weer naar een dierenarts!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heel erg herkenbaar. Op dit moment hier ook een EC patiëntje waarvan de kop helemaal scheef staat. Het verbaasd me dat ze uberhaupt nog kan eten met zo'n scheve nek. 


Ik ben sinds gisteren begonnen met Dexametason injecties naast de panacur omdat de panacur in mijn ogen niet genoeg verbetering laat zien. 


Het is niet mijn eigen konijntje maar ik heb wel voor mezelf en voor haar besloten dat we dit niet maanden gaan doen. Het doet me echt pijn aan mijn konijnenhartje om een konijn zo te zien. Maar ze hupt nog rond en ze eet nog dus lijkt me niet doodongelukkig. Natuurlijk is het niet leuk, maar zolang zij vecht doe ik dat met haar. 


Je zou met je dierenarts kunnen overleggen. Ik lig met mijn dierenarts gelukkig wel op één lijn als het gaat om konijnwaardig leven. Misschien kan je dierenarts met je beslissen wat verstandig is? Weet niet hoe je band is met je dierenarts, maar ik vind het altijd prettig om haar mening te horen over de stand van zaken. Ook omdat zij er iets realistischer en op afstand naar kan kijken. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk moet je zelf kiezen wat je het beste vindt. Ik weet dat er best wat voorbeelden zijn van konijnen die weer opknappen. Helaas zinn er ook patientjes die niet opknappen. Ik zou zelf denk ik ook niet doorgaan als het zo heftig is, maar anderen wel.

In elk geval is elke beslissing die je neemt prima. Jij kent je diertje het beste, dus jij weet wanneer het genoeg is.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zijn we weet naar een dierenarts geweest, en allebei zijn oogjes waren beschadigd van het ronddraaien in het stro! We hebben besloten om hem in te laten slapen. Hij ging steeds verder achteruit, die was echt niet dierwaardig meer! Iedereen bedankt voor jullie reacties.


***verdrietig***


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .