Ga naar inhoud

wat is hfst of ss?


SuzanneKnuffel

Aanbevolen berichten

Je moet gewoon opletten en op blijven letten hoe je diertjes 't doen. Mijn hondjes doen 't slecht op BARF, en super op Pedigree. Nijntjes doen 't ook nog altijd goed op hun voer dus wat is 't probleem. Hondjes zijn nooit ziek en hoop dat 't met de nijntjes net zo gaat.

En jij vond het de meest logische stap om van BARF(volgens mij weet je niet eens wat het is)over te stappen naar Pedigree? :lol: Nogal een wereld van verschil van Biologically Appropiate Raw Food naar een van de slechtste brokken onder de brokken,En je nijntjes heb je pas 2 weken natuurlijk doen ze het nu na 2 weken nog goed op dat voer,maar voor jou is te hopen dat het zo blijft in de loop der tijd.En ik heb geen probleem hoor maar jij opent een topic en vraagt heel zoetjes van zal ik wat anders beter proberen en als er dan opties/advies/en goede raad word gegeven dan herhaal je wat je zo'n beetje in iedere topic doet:Je trekt je terug want ineens hoef je geen advies meer/weet je wat je doet enz.en gaat om de brij heen praten.Maar het is mij wel best hoor dus geen probleem van mijn kant.Jouw dieren,jouw geld,jouw verantwoording.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee natuurlijk weet ik niet waar ik over praat Michelle , en als je alleen maar zo denigrerend kan zijn over alles wat ik zeg heb ik liever geen reactie meer. van jouw. want heb nog geeneen. reactie van jouw gehad die positief was. wat jij doet is super en wat ik doe is slecht. Hou. toch op joh ik ben niet een of andere nitwit ... word zo mis van jou denggrerende

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet leuk om te horen en de reacties zijn vaak ook heel hard gebracht. Ik erger mij er ook vaak aan. 


Maar Michelle heeft wel gelijk wat voer betreft. Hondenvoer is iets heel commercieels en mensen kopen vaak voer waar het meeste reclame over gemaakt wordt.  In Pal pedigree zit 4% dierlijke bijproducten in. Een brok vol granen. Kippenvoer noemen we dat. 


Een hond komt dan heel veel dierlijke eiwitten te kort en zal op een bepaalde leeftijd gezondheidsproblemen krijgen. Wanneer en op welke leeftijd weet je niet. Voor dat geld of zelfs minder kan je een veel betere brok kopen. Dat hoeft niet duurder te zijn. 


http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken Kan je alles lezen over brokken. 


 


Je doet het zeker niet slecht, dat moet je niet zeggen. Je leest en wil meer te weten komen en dat is juist goed. 


Ik denk ook niet dat Michelle en de anderen dat willen zeggen. Zelf zijn ze misschien ook zo begonnen en door te tijd kom je dingen te weten die achteraf niet goed waren. 


 


Ik vind de reacties hier de laatste tijd erg hard en schrijf daarom ook vaak gewoon niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vervelende toon gonst er door dit topic. Lonja haalt me eigenlijk de woorden uit de mond, goedkoop is uiteindelijk vaak duurkoop en met een goede voeding investeer je in de gezondheid van je dier. Natuurlijk kun je daar niet alles mee voorkomen maar bepaalde dingen ook wel. 


 


Het ene konijn is het andere niet. Zelf voer ik al sinds ik konijnen heb Science Selective en ben daar heel tevreden over. Dat wil niet zeggen dat dat voor alle konijnen geldt, vaak hebben konijnen die snel haken op hun kiezen krijgen baat bij een hardere brok. Maar over het algemeen is SS gewoon goed voer, wat overigens weer niet wil zeggen dat hfst of andere merken biks niet goed zijn ;)


Niemand hoeft zich volgens mij te verdedigen en het is ook weer niet nodig SS omlaag te halen als je dit zelf niet voert omdat anderen dit als 'heilig' (?) omschrijven? Het mag toch best gezegd worden dat dit gewoon goed voer is? 


 


Blijf gewoon een beetje aardig tegen elkaar :)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat SS omlaag wordt gehaald, maar bij sommige leden heb ik het idee dat enkel en alleen SS goed is, voer je dat niet, is het niet goed. HFST is toch ook prima? Goedkoop is duurkoop inderdaad, in gevallen van slecht biks, maar HFST is niet slecht. Het is gewoon een goede biks die qua prijs ook nog eens aantrekkelijk is. Niet iedereen heeft zin of kan de jackpot betalen voor een zak voer. En als het niet perse nodig is zie ik ook niet in waarom je perse SS moet geven. Iets wat wel als indruk wordt gegeven steeds.

Je komt overal voerdiscussies tegen, en ik vind het erg irritant als mensen dan zo stellig zijn dat alleen SS, alleen BARF goed is, terwijl er ook goede bikssoorten en brokken zijn. Want om even in het stukje BARF in te haken: als iemand op de proppen komt met BARF/KVV zonder lijnzaad, wil ik dat graag geven, maar onze hond reageert erg slecht op lijnzaad. Vandaar onze (goede!) brokkeuze.

Ik krijg steeds meer het idee dat iedereen zich moet verdedigen want dit is niet goed en dat niet en zus niet en zo niet en alleen dat is goed voer en blablabla. Jammer, en ik verdedig me nog ook. Vriendelijkheid kost niets toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, en pedigree, niet het allerbeste nee, maar mijn pleegouders hebben een hele reeks honden die het super op pedigree doen. Goede ontlasting, glanzende vacht, etc. Wat voor jouw dier werkt, hoeft niet voor de andere te werken. Onze duitse herder vroeger kreeg van alle brokken en dingen last, of ging spugen, behalve van aldi brokken. Dus dat kreeg ze, ze is er 14 jaar mee geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad Caitlin.. mijn honden reageren erg slecht op barf /kvv en wel goed op prdigree, kan dat dit niet de allerbeste brokken zijn maar de zijn gezond, mankeren niks en als ik iets niet vertrouw laat ik de dierenarts ernaar kijken. vind t behoorlijk irritant dat volgens sommigen alleen hun voer goed genoeg is. en ook de manier van praten/typen van sommigen walg ik van.

De hondjes blijven op pedigree,en voor de nijntjes ga ik NA DEZE ZAK kijken voor hfst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies :lol: Lekker belangrijk allemaal, zo slaan we elkaar in de wereld de koppen in vanwege geloof, hier begint het al over voer voor je huisdieren. Echt een vreemd wezen, die mens. En dan gaan spugen hoe walgelijk je iemand vindt, waar verspil je je energie toch aan.


En wat las ik hier nou nog, iemand die zegt weinig groente of fruit eten omdat het te duur is, dat kun je toch niet serieus menen.  Jaja, zo gaat dat op planeet Aarde.


Dus! Mensen, ik roep het wel eens vaker. Neem een biertje, ga lekker in de tuin zitten, en zit je niet zo druk te maken hier op dat konijnenforum.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Fruit en groente ís ook duur, ik denk dat je zou schrikken als je weet hoeveel gezinnen dat niet iedere dag kunnen betalen...

Ik mag toch hopen dat mensen die geen groenten kunnen betalen, geen huisdieren in huis halen....

Overigens zijn groenten niet erg duur hoor. Ja, bij de speciaalwinkel of luxe groenten. Maar als je oplet kun je voor een paar dubbeltjes gezonde groenten kopen. Vlees is meestal eerder een probleem.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er zat die het wel doen. Ligt er natuurlijk ook aan welke groente en welk fruit maar ik schrik wel wat je voor een lekkere appel betaald hoor, als voorbeeld. 3 euro voor 6 appels, vind ik nogal wat.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er zat die het wel doen. Ligt er natuurlijk ook aan welke groente en welk fruit maar ik schrik wel wat je voor een lekkere appel betaald hoor, als voorbeeld. 3 euro voor 6 appels, vind ik nogal wat.

Dan ga je toch echt naar de verkeerde winkels. Mijn ook lekkere appels zijn een stuk goedkoper...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga je toch echt naar de verkeerde winkels. Mijn ook lekkere appels zijn een stuk goedkoper...

 

Waar haal je die dan? :P Natuurlijk zijn er ook wel goedkopere appels maar de meeste vind ik net van die meelballen, bah. Als je naar Braeburn, Pink lady oid gaat kijken zijn die al gauw veel duurder

Bij de Dirk, Deka, Deen, dat soort winkels, gewoon de "normale mensen" winkels dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal je die dan? :P Natuurlijk zijn er ook wel goedkopere appels maar de meeste vind ik net van die meelballen, bah. Als je naar Braeburn, Pink lady oid gaat kijken zijn die al gauw veel duurder

Bij de Dirk, Deka, Deen, dat soort winkels, gewoon de "normale mensen" winkels dus

Normale mensen kunnen ook naar de markt bijvoorbeeld.

Ik ga zelf naar de appie, maar haal dan een grote zak elstar appeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En denk dat ik ze ook niet die groene zure appels moet geven wel?

Haha een normaal mens kan ook naar de markt dan ben ik niet normaal want ik kan nooit naar de markt omdat deze altijd op een dag valt dat ik moet werken haha!

Maar we wijken af, ik ga als deze zak voer op is eens kijken of ik HFST of SS kan vinden al zei de winkel medewerker dat dit nagenoeg hetzelfde was als HFST of SS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want om even in het stukje BARF in te haken: als iemand op de proppen komt met BARF/KVV zonder lijnzaad, wil ik dat graag geven, maar onze hond reageert erg slecht op lijnzaad.

 

BARF houd in dat je zelf het menu van je hond samenstelt dus niet een fabrikant.JIJ bepaald wat er in het menu van je hond komt.Je vormt een compleet menu door bevleesde botten,spiervlees,organen en gepureerde groentes te geven,dat aangevuld kan worden door supplementen zoals oa visolie.Dus lijnzaad kan je gewoon achterwege laten,want de omega vetten(uit lijnzaad) die geleverd worden krijgen onze honden al binnen door de visolie dus lijnzaad is nergens voor nodig.En als je echt een kvv zou willen zonder lijnzaad dan kun je dat vragen op het forum Barfplaats daar weten dat wel,ikzelf ben niet thuis in alle merken kvv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel de moeite waard om even rond te kijken waar je biks gaat kopen. Met name SS wordt toch wel in behoorlijke prijsverschillen aangeboden voor precies dezelfde zak. HFST ook wel.

Ik wacht altijd de aanbiedingen af.Laatst bij intratuin was het 1+1 gratis en dat is mooi meegenomen.Soms bestellen we ook wel bij bol.com daar was het 10 kilo voor 34,95 incl,verzenden.Of de Welkoop heeft ook vaak aanbiedingen van bijv,de 2e voor de halve prijs.Als je het in de aanbieding koopt daalt de kiloprijs van SS aanzienlijk en dan vallen (voor ons dan)de kosten erg mee op maandbasis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .