Ga naar inhoud

wat is hfst of ss?


SuzanneKnuffel

Aanbevolen berichten

Damn Bob, het is 2015... doe je wel aan appen of gebruik je de postduif nog? Of hou je gewoon van belangrijk, ingewikkeld taalgebruik?


Country's best, nooit van gehoord. Kan je er dus ook niks over vertellen. Je zult je redenen hebben om dat te geven toch, anders had je het niet aangeschaft? Denk dat je geen voer geeft waarvan je niet weet of het goed of slecht is?


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, sowieso is biks al veel beter dan gemengd voer. Wel zitten er verschillen in de voedingsstoffen. Ikzelf heb gekozen voor een biks met een niet al te hoog calciumgehalte en een hoog vezelgehalte, wat ook nog eens betaalbaar is. Voor mij is dat HFST. Niet alle konijnen eten dat even goed, al is mijn ervaring dat de aanhouder wint. Al mijn konijnen aten het tot nu toe wel, ik laat het gewoon staan, als ze honger hebben eten ze maar hooi.


 


Dit is wel een leuk artikel waar je het kunt vergelijken;


 


http://www.konijnencentrumwegman.nl/het-konijn/voeding/voedingsanalyse-van-pellets/


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht, is dat Gronings? Ik kan het niet lezen.


O, en als je het niet gezellig zou vinden; je bent vrij om te gaan en te staan waar je maar wilt.


Laten we het hebben over het voer waar het hier over gaat, anders trekken we zoveel de aandacht naar ons toe.


Link naar reactie
Delen op andere sites

HFST:


 


Ruw eiwit 14% | Ruw vet 3% | Ruwe as 9,6% | Ruwe celstof 18,4% | Calcium 0,82% | Fosfor 0,51% | Natrium 0,15%


 


SS:


 


Ruw eiwit 14% | Ruw vet 4% | Ruwe as 8% | Ruwe celstof 23% | Calcium 0,6% | Fosfor 0,4% | Natrium 0,3%


 


Country's best:


 


Ruw eiwit 15% | Ruw vet 3% | Ruwe as 8% | Ruwe celstof 15% | Calcium 1,2% | Fosfor 0,64% | Natrium 0,25%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zeg. Doe eens even normaal. Ik zag in een ander topic dat je boos bent op andere forum leden dus ik maak maar even een aanname dat je dat nu op mij af reageert en het niet persoonlijk is, maar ik ga hier niet verder op in. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je lezen in het artikel wat ik plaatste :)


 


Toen ik begon met dat Kaspervoer vond ik overal witte plasjes. Dat hoeft niet erg te zijn want ze plassen het uit, en de urine van konijnen is altijd wel wittig, maar met het voer wat ik daarvoor had, zag ik dit helemaal niet zo vaak. Toen ik HFST ging geven was dit weer over. Nu vind ik ze nog weleens maar niet zo vaak als met dat goedkope Kasper.


 


Ik weet dat bijv die knaagstenen (die witte blokken) helemaal niet goed zijn en dat dat wel degelijk blaasproblemen/nierproblemen oplevert, zoals blaas/nierstenen, blaaszand. In hoeverre dat dat ook met voer is, weet ik niet, maar ik vond het gewoon niet fijn om dat steeds te vinden. Was toch wel een beetje bang voor blaasproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat artikel wat NGN als laatste plaatste staan de nadelige gevolgen van calcium. Wel vind ik het effect van voer altijd een beetje dubbel want het ligt ook aan het dier zelf volgens mij. Het ene konijn wordt 15 op gemengd voer terwijl je met een konijn dat kwalitatief voer krijgt ook heel goed constant bij de dierenarts kan zitten. Zelf neem ik dan liever het zekere voor het onzekere. 


 


o edit: ik zie al dat ze dat van het artikel zelf ook al zegt. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

1,2 aan calcium is het dubbele van at er in SS zit,ik zou dat voer laten staan.Blaasgruis is geen grapje hoor als je konijn dat krijgt.Nooit zelf(gelukkig, afkloppen!!!) ervaring meegehad maar wel iemand in mijn omgeving met een konijn die het had en de ellende die ze er mee had.SS en Trovet worden ook bij de dierenarts verkocht en dat is niet voor niks.


Link naar reactie
Delen op andere sites

HFST is ook prima overigens, je hoeft niet perse op SS te duiken en als je konijn gezond is niet op speciaalvoeders zoals trovet bijv.

Dat een DA het verkoopt wil niet perse zeggen dat het goed is Michelle. Ik ken bijv veel goede hondenbrokken, die niet bij de DA verkocht worden. Bij de DA hebben ze veelal brok met graan. Niets mis mee maar steeds meer honden die er slecht op reageren, waaronder de onze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .