Ga naar inhoud

wat is hfst of ss?


SuzanneKnuffel

Aanbevolen berichten

Je kunt sowieso HFST proberen? Hebben ze ook kleine zakjes van en wie weet vinden jouw konijnen het wel lekker :)

Calcium zit niet alleen in biks, ook in groen, hooi, water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even mengen is wel verstandig, al is het geloof ik zo dat als je overstapt op betere biks, het niet hoeft. Ik heb dat in ieder geval bij het overstappen van minder goede biks naar goede biks / goede biks naar goede biks nooit gedaan. Gaat altijd goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

HFST is ook prima overigens, je hoeft niet perse op SS te duiken en als je konijn gezond is niet op speciaalvoeders zoals trovet bijv.

Dat een DA het verkoopt wil niet perse zeggen dat het goed is Michelle. Ik ken bijv veel goede hondenbrokken, die niet bij de DA verkocht worden. Bij de DA hebben ze veelal brok met graan. Niets mis mee maar steeds meer honden die er slecht op reageren, waaronder de onze.

Voor honden heb ik er geen idee van wat er aan brok verkocht word,wij voeren onze vijf honden al ruim 12 jaar BARF.Dat SS bij de dierenarts verkocht word is wel omdat dit volgens onze dierenarts de juiste mineralen verhoudingen heeft.Onze konijnen krijgen echt heel weinig biks,hooi is hun hoofdmenu.Maar toch vinden wij het belangrijk om onze konijnen goed voer te geven wat niet alleen goedkoop is maar ook echt wat toevoegd aan hun menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor iemand die eerder zegt niet op de centen te hoeven letten bebgrijp ik niet waarom het goedkoop moet zijn,je hebt slechts 2 konijntjes.Als je nu een grote groep konijnenmondjes te voeden hebt dan begrijp ik dat je goedkoper uit wilt komen.Ik ben in ons huishouden verantwoordelijk voor het voeren van de konijnen en als ik zie hoe lang ik doe met een volle 3 kilo zak SS,en dat zou uitrekenen per dag dan kost het bijna niks voor 2 dwergen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

IK,ik wil geen goedkoop voer.Niet omdat wij rijk zijn of geld teveel hebben maar omdat goedkoop meestal wel goedkoop is met een reden.En die reden zijn de ingredienten die gebruikt worden,die zijn bij duurder voer hoogwaardiger.Wij hebben 5 honden en 2 konijnen en we zijn voor de honden alleen al 150 euro per maand  aan barfmateriaal kwijt.En iedere maand denk ik wat is het toch een hoop geld,maar als ik zie hoe goed onze honden eruit zien en ook de oudere honden nog super gezond zijn dan heb ik het er graag vooor over.Zelfde met de konijnen,ooit begonnen met biks van de diervoederhandel en op advies overgstapt op SS en we hebben met eigen ogen gezien hoe de vachten en gezondheid er op vooruit gingen.En dat kleine beetje wat ik bespaar op twee dwergkonijnen is te verwaarlozen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze hondjes komen ook niks tekort met Pedigree Pall, vogeltjes op AH voer en konijntjes doen 't ook goed op 't voer wat ze nu hebben

Pedigree pall,ja daar kan BARF helaas niet tegenop....zulk supermarktkwaliteitsvoer mag je een hond niet onthouden.Vooral blijven voeren wat je wilt,en laat je vooral niet aanpraten om iets beters te gaan voeren.Want tsja Pedigree Pall aanbevolen door Topfokkers was het toch?:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit natuurlijk ook iets tussen goedkoop en duur voer in.

En nee, duur voer is niet altijd het beste. Het verschilt ook per dier, de ene doet het goed op ss de ander krijgt daar bv. Haakjes van.

De ene hond doet het goed op taste of the wild, de ander gaat er van stinken.

-Hier doen ze het prima op hfst, zelfs geen haakjes meer.

-De honden krijgen sinds kort farmfood, want van bozita gingen jaimy heel veel poepen en stinken. Radja deed het er eigenlijk prima op.

-De aga's doen het prima op nutribird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel met heel goedkoop voer is dat het uiteindelijk vaak duurkoop blijkt. Niet alleen omdat je er meer van moet voeren maar ook omdat de kans op gezondheidsproblemen groter wordt. Dan kun je wel iedere maand 4 euro besparen op voer maar als je dan na 3 jaar bij de dierenarts zit met een konijn wat niet meer eet van de pijn en geopereerd moet worden aan een blaassteen en nierproblemen heeft ben je gauw 500 euro verder, heb je een ziek konijn en ben je alsnog meer geld kwijt. Dat is de reden dat ik liever wat duurder voer koop waarvan ik weet dat het goed gegeten wordt en wat in ieder geval niet zo'n vergrootte kans geeft op problemen.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pedigree is echt rommel. Is zowat fastfood onder de hondenbrokken, maarja ze spenderen veel aan reclame. Mijn honden krijgen graanvrije brok en af en toe kvv. Voor kvv worden ze helemaal wild als ze dat zien, terwijl ze voor de brokken hun neus optrekken. Wij moeten ook zien met ons geld wat we doen, maar ik probeer kwalitatief goed voer te geven. Mijn 3 konijnen krijgen SS, en de cavia's ook. Je doet er natuurlijk mee wat je wil, het blijft je eigen keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk niet in iemand zijn portomonee kijken maar ik heb zelf bijvoorbeeld maar twee kleine konijnen en ben dan qua voer maar 6 euro in de maand kwijt en ik geef science selective. Ik heb dan weer geen kosten aan hooi. Eet ik een paar zakken chips minder en dat is dan ook weer een voordeel (A)


Als je het omrekent naar wat de kosten per maand zijn valt het meestal reuze mee (met het voer van onze kat net zo). Maar dat is een mening natuurlijk. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Michelle mag het IETS vriendelijker?!

SS is niet heilig, HFST is ook prima. Ik ga me bijna schuldig voelen, och och wat ben ik slecht voor mijn konijnen dat ik ze HFST voer! En dat onze hond Biofood brokken krijgt!!! ik zou de dierenbescherming bellen hoor, dit kan niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen krijgen HFST omdat SS toch wel iets te duur is volgens mijn vader. Die vind HFST al te duur.


Ze doen het hier prima op HSFT en ik ga, zolang ze HFST eten NIET over op SS


 


Je moet je dier geven waar ze het goed op doen en niet ongezond is. Als je honden niks van de Pedigree krijgen, geef het! Iedereen heeft een soort voedsel dat ze aan de dieren geven.


 


Vergelik het met jezelf ;) Ik eet weinig groente en fruit (omdat daar geen geld voor is) en ben allergisch voor pasta. Maar raad is? Ben op ideaal gewicht en gewedige lengte. Zo is het met dieren ook.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens hoor. Zolang je ze geen dingen geeft waar ze niet tegen kunnen, vind ik het vaak al wel prima. Je gaat een hond geen chocola geven en een konijn geen aardappelschillen, maar als ze daarnaast wel voer krijgen waar ze goed op reageren en ook mogen hebben, dan is het goed lijkt mij

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .