Ga naar inhoud

Splay leg


Gast

Aanbevolen berichten

Ik weet dat hondenfokkers hier wel eens mee te maken hebben bij puppies in het nest.

Volgens mij tapen ze zo'n pup dan in of zo. Misschien even googelen op puppies en play leg. Van honden is vaak meer bekend dan van konijnen, hoewel je natuurlijk niet altijd alles wat voor honden geldt een op een over kunt nemen voor konijnen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt Christa maar de zoekfunctie doet het niet bij mij dus kon het niet terugvinden. Typfoutje, spay, splay, whatever. :')

Ik heb het wel bij konijnen gezien. Het ene EC pleegje lijkt toch een blijvende afwijking te hebben aan een poot en ik dacht hieraan. Wie weet heeft iemand er ervaring mee.

Poot is niet gebroken oid,hij heeft er duidelijk al langer last van, op die poot is zijn hakje kaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen ervaring mee. Volgens mij is er ook nog niemand met dit probleem op ons forum geweest? Lela heeft wel verlamde achterpoten, maar dat is niet aangeboren. Als ik het goed lees is dit wel aangeboren.  Mogelijk worden die konijntjes bij fokkers en vermeerderaars er al "uitgefilterd"? Of komt het bij de nederlandse konijnen niet veel in de genen  voor?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ja.. Zoiets verkoopt natuurlijk niet.

Ik heb geen idee hoe oud dit konijn is of waar ie vandaan komt maar het lijkt me grote kans dat het aangeboren is. DA kon niets qua breuken oid vinden.

Ik vind vrijwel alleen Engelstalige sites. Er is wel iemand op FB uit Amerika die zo'n konijn heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen ervaring mee. Volgens mij is er ook nog niemand met dit probleem op ons forum geweest? Lela heeft wel verlamde achterpoten, maar dat is niet aangeboren. Als ik het goed lees is dit wel aangeboren.  Mogelijk worden die konijntjes bij fokkers en vermeerderaars er al "uitgefilterd"? Of komt het bij de nederlandse konijnen niet veel in de genen  voor?

 

BRC heeft ooit een konijn gehad hier mee. Was vernoemd naar een zeehond of zeeleeuw. Geen idee meer verder hoe of wat, is jaren geleden al. Maar was door haarzelf gefokt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken wel iemand die een konijn met splay legs heeft gehad, is uiteindelijk niet heel oud geworden. Weet niet wat je wil weten? Anders kan ik het haar wel even vragen.


 


Overigens hoeft een konijn niet zielig te zijn ook al ziet het er zielig uit ;) Ik heb hier zelf ook een konijn rondlopen met een krom voorpootje en een gebroken achterpoot waar niks mee gedaan kon worden, maar hij is ontzettend blij én snel!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me vooral af of zo'n beestje wel gewoon een normaal leven kan hebben, zonder pijn, wel gewoon konijn zijn. Dingen waar je rekening mee moet houden, of er andere bijkomende problemen kunnen zijn?

Hoe wist zij dat haar konijn dit had? Ik meen dat het in verschillende mate voor kan komen, en dat de DA het waarschijnlijk vast moet stellen, maar hoe doen ze dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me vooral af of zo'n beestje wel gewoon een normaal leven kan hebben, zonder pijn, wel gewoon konijn zijn. Dingen waar je rekening mee moet houden, of er andere bijkomende problemen kunnen zijn?

Hoe wist zij dat haar konijn dit had? Ik meen dat het in verschillende mate voor kan komen, en dat de DA het waarschijnlijk vast moet stellen, maar hoe doen ze dit?

 

Ik zal het haar eens vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .